Saturday, May 12, 2012

Kadıköy Cuma Pazarı / Fabric Bazaar

Scroll down for English. Beware,this is a very long post with lots of photos!

Uyarı! Süper uzun,coooook bol fotoğraflı bir yazı bu! Hoş,herkesin maç yüzünden avare olduğu bir saatte yazı yayınlamak ne kadar mantıklı orası tartışılır :)
Pazar görmek isteyen çoktu,umarım bu fotoğraflar onları tatmin eder. Gördüğüm,beğendiğim herşeyi çektim zira.
İstanbul'da olmayanlar için açıklayayım; Kadıköy cuma pazarı kumaş pazarı.Yani kumaş ağırlıklı desek daha doğru olur herhalde.Envai çeşit kumaşlar,perdeler,dikiş malzemeleri,kurdelalar,pullar..Aklınıza gelebilecek her türlü dikiş/tuhafiye ürünleri ar anlayacağınız.Sebze meyve de var tabii. Kıyafet de satılıyor ama salı pazarı gibi değil.
Toplu taşımayla da çok rahat ulaşılabilen bir pazar. Kadıköy Hasanpaşa'da kuruluyor. Metrobüsün Uzunçayır istasyonunda inerseniz kolayca ulaşabilirsiniz. Otobüs-minibüsler de var tabii ama hatların isimlerini bilmiyorum maalesef. Bilenler yorum kısmına yazarlarsa eklerim buraya.
Şu bloğun sahibesi ve ben aynı hastalığa tutulduk. Kendimizden geçiyoruz her hafta. O da bu yazısında anlatmıştı pazar maceramızı. Ama benim evim çıfıt çarşısına döndüğü için o haftadan sonra kendime söz verdim bir daha almamak için. Bu hafta sadece anneme kumaş aldım mesela :) Elimdekiler dikilmeden bir daha almayacağım inşallah.


IMG_0288
 Bakınız sayın B.Nur.Sabırsızlanırken.



DSC00020 DSC09978 DSC09981
Çoğu kumaşı böyle yerden seçiyorsunuz. Genelde 5 lira oluyor yaklaşık 2-3 metrelik parçalar.1 liralık çok güzel kumaşlar olurdu eskiden,sanırım yaz diye artık 1 liralık tezgahlardan birşey bulunmuyor. DSC09982 DSC09985
Bu parçalar mesela 1 lira. DSC09986
Kurdelalar.Bunların 3-4 tanesi 1 liraya satılıyor. DSC09987 DSC09980 DSC09979 DSC00015 DSC00014DSC00013
Bu tezgahta da apolet,yaka gibi hazır parçalar satılıyor. DSC09994 DSC09999
Gelelim kumaş tezgahlarına..Renk cümbüşüne hazır olun :) DSC09983 DSC00020
Böyle tezgahlarda genelde metresi 5 lira tüm kumaşların.Bazen parçalar da 5 lira olabiliyor. DSC00016 DSC09995 DSC09993DSC09989 DSC09991 DSC09992 DSC09996 DSC09997 DSC09998 fotoğraf 1 DSC00017 DSC00018 DSC00019 fotoğraf 2 fotoğraf 3 DSC00002 DSC00004 DSC00003 DSC00009 DSC00010 DSC09988 DSCN8009 DSCN7976
 Mesela bu kelebekli triko kumaşı 3 liraya aldım ben! DSCN8000
 Bunlar da habersiz çekilen fotoğraflarım :)) Pazarda bir de çok hoş antikacılar var..Eski fincanlar,broşlar,kitaplar.. DSC00021 DSC00022 DSC00023 DSC00024 DSC00006 DSC00007 DSC00011 DSC00012 DSCN8054
 Hediye alındı bana bu kitap!! Bir tane daha var.Onu da çekerim bir ara.Misss kokulu kitaplar hepsi.

 O gün aldığım kumaşlar bunlardı : istanbulkumas kumaspazari
Şimdi hayvan desenli kıyafetle namaz kılınmaz falan diyen olur kesin (olmuştu hatırlarsanız),aman diyeyim. Ben bunu küçük kuzenim için aldım :) Sarı-pembe olan da çilekli limonlu dondurma gibi değil mi sizce de? Maksi elbise yapmayı düşünüyorum. Eee nasıl?Gezmiş kadar oldunuz mu? Yorumlarınızı bekliyorum ♥

P.S : Aynı kumaşçıların çoğu Fatih çarşamba pazarına da gidiyor. İki pazarda da görüyorum aynı satıcıları ve kumaşları,aklınızda olsun.

 A lot of my friends on twitter asked me from where i bought such cute fabrics.Here is the answer,street bazaar! There is a huge fabric bazaar set in Kadiköy district on fridays.You can find everything related to crafting; fabrics,buttons,ribbons etc. .And thanks to the big textile industry in my beautiful country ,the best side of the bazaar is that everything is very cheap compared to fabric shops. For example 3 yards of fabric (like the ones in the last 2 photos) costs app. 2.7 $ ONLY! Isn't it amazing? 
There are cheaper ones, like for 50 cents.
These beautiful fabrics are the reason i wanted to learn how to sew (haven't learnt totally yet,i'm still a newbie !). I even don't go to clothes shopping as often as in the past because paying at least 50 bucks for a tunic which only costs 5-10$ (max!!) to produce  just hurts me :)  I even made a few headscarves.
Burda magazine is my best friend!

Side note: Also there are a few stands in bazaar that sell second hand vintage items like coffee cups,bags,books etc.
Hope you liked the photos!
Image and video hosting by TinyPic
Mine Ertuğrul said...

Sümeyye, kadıköy merkezden ve karşı istikametinde gözcübaba'dan kalkan 8A numaralı otobüs tam pazarın oradan geçiyor ancak genelde trafik olduğu için yürümeyi tercih ediyorum ben...

Cuma pazarı benim de her zaman tercihim. Sen harika şeylere denk gelmişsin yalnız :D Ben de kendimi frenlemekteyim, yoksa delirmemek imkansız.

Meryem İmamoğlu said...

Güzelce bir pazar yapmayalı epey oldu, kumaş bahanesine bi gidip gezinsem mi ne yapsam? :)
Aldıklarına da bayıldım! :)

Asya said...

dikisden nefret eden, beceremeyen, dikis makinesinden her zaman uzak duran biri olarak diyorum ki .. kumaslara asik oldum :D bende dikmek istiyoruuuuuuum :D
helede o aldigin kelebekli ve sarili pembeli kumas ..
ahh ahh ..

neyse canim cok öpüyorum :D

Nesibe said...

Allahımmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm onların hepsını ıstıyorum Sumeyye!!!! :D Ne güzel envai çeşit gözlerim kamaştıı, bızım burdada güya bazen kumaş pazarları kuruluyor ama bunun yanında halt etmışler :) bayıldım hepsıne, hele 2. fotoğraf ve sona doğru o çicekli böcüklü kuşlu çizgili rengarek olanlar hepsi şahane. Keşke orda olsaydım :O geçen pazara çıktığımızda sadece hardal ve pembe renginde kaşe alabildim başka alcak bişey yoktu :) onlarıda napıcim henüz tam karar vermedim aklımda bişey var ama bakalım :) çok güzel oldu bu post gerçekten eline sağlık gezmiş kadar oldum :) aldıklarını yaptıklarını Rabbim güzel günlerde giymeyi nasipp etsin :) öpüyore

Anonymous said...

Ankara da da var mıdır acaba :)

kozmetikperisi said...

Ne güzel bir yazı olmuş,pazarı gezmiş kadar oldum:)

Kübra said...

Eline sağlık Sümeyyecim, annem hemen hemen her cuma ordadır. E-5 üzerinden geçen tüm otobüs ve minibüslerle kolayca ulaşılabiliniyor bu arada küçük bir ayrıntı sabah erken saatlerde gitmekte fayda var

Cici Butik said...

Tam ben de anneme hayiflaniyordum sumeyye ankarada niye olmazki boyle pazarlar diye bi de baskent olacaz...

esra bilir said...

Harika hani bir twetinde dikis hocasi ders verse demistin bit gelisme varmi biz haberdar edersiniz ins gule gule hayirli gunlerde kullanin.....

Anonymous said...

diğer pazarlardan başka bildiğin var mı sümeyye avrupa yakası beşiktaşa gelecğm yazın ben.cevaplarsan çok sevinirim pazarları bilmediğim için hiç gidemedim ama çok istyrm gitmeyi:)

drwilldone said...

dikiş dikmeyi bilmediğimden kumaşlara olan ilgim sadece resimlere bakıp geçmekle oluyo :) ama şu antikacı işi ilgimi çekti çok.enteresan şeylerde war gerçekten.buralarda böyle şeyler bulmak imkansız malesef..bide şu keleebekli kumaşını çok sevdim.onunla ne dikmek niyetindesin.bide geçenki posttaki abayanı senmi diktin.abaya falan diktim demiştin yoksa diktirdimmi demiştim.tam hatırlayamadım şimdi..

Unknown said...

İlk yorum benden çooook beğendim bu pazarı cıvıl cıvıl kumaşlar ,desenler ve bu kadar ucuz olmasına da şaşırdım çok güzel şeyler almışsın bu tür yazılarını okudukça dikişe özeniyorum vallahi ama nereden başlıcamı bilmiyorum , antika eşyalarada bayıııldım
Hayırlı geceler ,hoşçakal :)

pembe fiyonk said...

aaayyyyy gözüm döndü resmen yaaa :) geçen ay istanbuldaydım ama nerdeee gezmek. Öğrenciler yüzünden ne yaptığımıda anlamadım.
ooof o nasıl bir pazar. ne iyi yapton da paylaştın canım.
izmirde nerde böyle çeşit.tezgahlar dükkanlar birbirnin aynı.
daha çok yap böyle post:)
emeğine sağlık

KelebekGibi said...

Ben fotograflara odaklanmaktan yaziyi okuyamadim :P Harika kumaslar gözüme carpti, o pazari adim adim turlamayi cok isterdim :) Insanin dikis bilmiyorsada ögrenesi gelir bu kumaslarla :)
Bu arada dikkatimi ceken bir kitap oldu, KelebekGibi isminde :P

Sumeyye said...

Yeşilköy,Bakırköy cumartesi,Fatih çarşamba..

Anonymous said...

ankarada bu çeşitlilikte bi pazar yok malesef :(

Anonymous said...

Fatih deki pazar mekan olarak nerde? :)
Kumaslar cok güzel ve ucuz. Dikis bilmek ne kadar avantajli.
Ayni kumaslar cinde dikiliyor bize de ucuk fiyatlara satiliyor.

Hatice

Sumeyye said...

Camiinin yanında.

sema goncuoglu said...

Acaba bu pazarda masaortusu vs gibi seyler icin de kumaslar var mi?

Anonymous said...

peki o yakalıklardan cuma pazarında da oluyor mu bi bilginiz var mı?

gül said...

gezmiş kadar olduk her hafta gideriz kardeşimle genelde biz 500 kuruş ve 1 liralık kumaşlardan 20 30 tane alınca artık evde her taraf dan kumaş çıkmaya başladı bizde gitmeyi 1 aydır kestik ama resimlerine bakınca içim gitti.

mukaddes said...

çokkk güzellerrrr ben gittiğimde bu kadar güzellerini görmemiştim benim beceriksizliğim galiba :( bu arada senden özendim bende dikiş öğreneceğim:) annem biliyor çok güzel diker hatta, ilk kapandığımda tarzıma uygun kıyafet bulamadığım (belkide tarzımı bulamadığım) için her şeyimi annem dikerdi bayrağı devir alma vakti geldi:)

Emine said...

Holy cow, bayildim o kumaslara :D

esra krdg said...

renkler,kumaşlar,hayaller gözümde bir bir canlandı.... çok güzel...

serpil said...

çok güzel fortoğraflar, rengarenk.ben de bugün kumaş pazarı maceramı yayınlamıştım, tabi ben 1 yaşındaki kızımla gittiğim için, acaip alternatif bir gezi ve yazı oldu:))

Kuzunun annesi said...

O nasıl güzel bi pazar öyle bende deli gibi kumaş alıyorum bazıları dikiliyo bazıları öylece dikilicegi günü bekliyo ama burda ne güzel kumaşlar ve çeşitli aksesuarlar varmış öyle gidilip görülmesi gerek bencede en kısa zamanda annemide alıp gitmeliyim bende :)

burcu said...

Tesekkurler.. valla new yorkta pazar ozlemim bi nebze olsun azaldi. En sevdigim sey pazar gezmek.Vatanim ya valla kiymetini insan uzak kalinca daha iyi anliyor Yok boyle bi memleket ya.. para pul olmasa da eglenmesini yasamasini en iyi bilen millet bizimkisi, Civil civil neseli...

Betül said...

biz almanyada böyle kumaslara hasretiz malesef. burda öyle seceneklerimiz olsaydi ohooooo ne fantastik ürünler cikarirdim ben.ama malesef.

nur said...

ya büyük şehirde oturmanın faydaları...bizim gibi küçük şehirde oturanlar ne yapsın:(((

Özlem onar güngör said...

Ay sumeyye bittim bu kumaşlara kumaş almak hastalık gibi oluyor bı aldinmi kurtulamiyorsun..ama istanbulun herseyi bı başka ya kumaş pazari bile..

Unknown said...

ben yazacaktım sen yazmıssın postun sonuna.ben fatıhte oturdugum için her carsamba sabahtan gıderım gelenbevı lısesının onune kamp kuruyorum. bu haftada gıdıcem son dıyorum ama elım durmuyor,bende elıdekı kumaslar bıtmeden kumas almamaya karar verdım,dıktıklerım epey bırıktı,sana gonderıcem kombın fotolarımı nacızhane fıkrını almak ıstıyorum sevgılerrrrr

Modavesaire said...

ağlayacağım ama, kumaş ve dikiş delisiyim, bi türlü kısmet olmadı gitmem şu pazara. belki yazın gelirim istanbula, giderim, belki, ama sayende gitmiş kadar oldum,teşekkür ederim yazın için.. çok beğendim bazı kumaşları, aldım 5 er metre, hayal değil mi, kur hayali delir ben gibi:))

Feyza P.K said...

aaaaaaaaaaa bnm kmaşımdannn :) çokk çokkk güzel olmuş bu yazı. Lojistik değilde moda mı okusamm acabaa ? :/ :D

Huzur Moda said...

öleyim ben şurada öleyim....benimgibi taşradakibirine yapılırmı bu :(((geçtim figurlu kumaşlardan o rengarenk kumaşlardan burda bi tane bile yok bulursakda metresi en ucuz 5tl oluyor... offff:(((((

nurgülce said...

Alahımmm..Kalbimden vurdun beni... Bursalı bir kumaşçının kızı olup, kumaşın envayi çeşidini görmüş, aynı zamanda İstanbulda bir süre yaşamış ve Kadıköyün Cuma pazarına (senin bahsettiğin pazar eskiden Kadıköydeydi) hasta biri olarak bu yazı delirtti beni. Ankara'da pazarda kumaş bulmayı geç, kimsenin kumaştan anladığı yok. Neyseki Bursa kumaş pazarları falan var.
Bu arada Cuma pazarına sabah erken giderseniz 1-2 tl lik kumaşları da bolca bulursunuz.

Sumeyye said...

Erken gidiyoruz zaten ama yaz mevsimi geldiğinden olsa gerek genel olarak bir zam söz konusu.1 liralık kumaşlar yine var,ama çok çeşit yok.Kışın 1 liraya aldığımız çok güzel kumaşlar şimdi 3-5 lira olmuş..

maral said...

ayy keşke dikebilsem yaa yazlık 10 tane etek dikerdim kendime :/ ama ne kumaş almaya ne de dikmeye fırsatım var :((

mervee said...

O nasıl bir pazar öyle bizim burda hayalini bile kuramıycamız biyermiş içim açıldı rengarenk cıvıl cıvıl sırf bunun için istanbula gelmek isterim belki bu yaz nasip olur inşallah :)

necli said...

Sümeyye bu aralar kelebekli her şeye bayılıyorken ve kuş ve kedi desenine ve.......ve.....kısaca hayvan desenli her şeye bayılıyorken bu post beni mahvetti.Bi gün birine bi iyilik yapmak istersen -hani üniversite öğrencilerine yemek yapıyordun- bana da parasını ve kargo ücretini ödemem şartıyla bütün kelebekli ve kuşlu ve kedili ve köpekli kumaşları gönderebilirsin.
Şimdi İstanbulda olmak vardı............

ikibocekbircicek said...

kartal yönünden gelicek olanlar 16b :) doğuş üniversitesinin hemen dibinde :) vaaw dediğim kumaşları almışsın.... sarı olanlara ,kelebek baskılılılara bittim

Sumeyye said...

tamam yaparım,bonus sevaba kim hayır der? bana mail atarsan bir daha gitmeden önce bilgilendiririm seni söylersin istediklerini.

necli said...

Harikasın.Şimdiden teşekkürler

Anonymous said...

Bende cuma günü ordaydım keşke karşılaşsaymışız :(

merve said...

muhteşemmiş. ben de dikiş öğrenmek istiyorum ama şartlarım şu anda pek uygun değil... kumaşlar harikaydı...

ÖZLEM TURAN said...

Orası kumaş cenneti gibi:)Orada olmakvardı.....

sedaca said...

Sümeyye bayıldım !! ay öyle böyle değil o kumaşlara resmen bayıldım :))) ben de gideceğim enn kısa sürede :)

Kübra said...

Ayy nasıll canımm çektii cuma pazarını.. Zaten kaç zamandır anneme yalvarıy bir yorum gidelim diye, olmadı bir türlü. en iyisi senin peşine takılmak :)

Pinnaroo said...

Merhaba sizi yakinca zamandir takipteydim basarili olun hep umarim icden Boyle geciyor.
Ben australia da yasiyorum AMA ailem tr de b.duzu tarafinda bir sitede yasiyor marmara evlerinde
Sizin photos da oraya benzer goruntuler vardi yani liyormuyum

emilianata said...

beni de götürün bu pazara, beraber gidelim :) bir kere daha anladım ki artık dikiş dikmem gerekiyor:))

Aslı Gümüş said...

sümeyyee yaaa bunlar cok güzel sectiklerin ise gercekten cok zevkli:) benım acılen siyah beyaz cizgili bi kumaşa ihtiyacım var etek diktiricem maalesef bulundugum sehırde kumaş çeşitleri mevcut degil:/ Senın ordan bulup bana gönderebilme ihtimalin var mıı ?

naki said...

sadece agzım acık bakıyorum :) bunlar olurda neler dikilmez ki? :)

Anonymous said...

merhaba acaba ipekevi şalların ikinci kalitesini nereden aldığınızı sorabilir miyim? ve fiyatı ne kadar fark ediyor? teşekkür ederim şimdiden:)

nabrut fıdıllıoğlu said...

bak şimdi içim gittii keşke orada olsam o kuranı kerimleri alsam daha fazla bel altı kalmasalar:((
çok mu pahalı??:(

dikisdersi said...

Allahım bunlar harika birşey ,sümeyye paylaşım için teşekkürler ,keşke o siyah beyas baskılı kumaşı da alsaydınız :)) güle güle kullanın