Tuesday, December 27, 2011

Ev Yapımı Oda/Çamaşır Spreyi

Bir aralar Febreze satılıyordu Türkiye'de,sonra nereye kaybolduysa kayboldu.
İşte tam da onun yerini tutacak bir DIY tarifi veriyorum size.
Hem odanızı,hem çamaşırlarınızı mis gibi kokutacak bir sprey,hem de çok çok uygun bir bütçeyle.
İhtiyacınız olan malzemelerin hepsi bu kadar,bakınız :
Boş bir sprey şişesinin içinde en sevdiğiniz yumuşatıcınızdan,biraz karbonat ve ılık su. Yaklaşık 1/4 bardak yumuşatıcı koyarsanız 2-3 çay kaşığı  karbonat eklemeniz kâfi gelecektir.Ilık suya karbonatı ve daha sonra yumuşatıcıyı ekleyip,çalkalıyorsunuz,hepsi bu.
Karbonat havadaki ve kıyafetlerdeki kötü kokuları absorbe ediyor ,yumuşatıcı da mis kokutuyor.
Koltuklarınızın,perdelerinizin,halılarınızın,hatta yeni yıkanmış çamaşırlarınızın bile üzerine sıkabilirsiniz. Ütü suyu yerine kullanıp çamaşırlarınızı daha da güzel kokturabilirsiniz.Araba döşemelerinizde kullanabilirsiniz.
Daha az kimyasal,çok daha kalıcı koku ;)

Mesela ben bu ürünü kullanıyordum ama kokusu hiç kalıcı değil.Erkek parfümü gibi kokuyor zaten.Asla o fiyata değen bir ürün değil.


P.s:Lütfen birileri kalkıp da "Ama yumuşatıcı da zararlı,kimyasal,plastik" vb laflar etmesin. İsteyen kullanır,istemeyen kullanmaz,basit. Yumuşatıcı kullanmak istemeyenler aromatik yağ kullanabilirler ama tabii kullanım sahası yumuşatıcı kadar geniş olmaz.


Tuğba said...

Dip not çok iyi olmuş,insanlar hem bakmadan okumadan duramıyor hemde eleştiriler havada uçuyor,fikir öneri senden isteyen yapar,istemeyen yapmaz ben deniycem :)

Anonymous said...

çok mantıklı vede çok kullanışlı bence tavsiyen için teşekkürler ben hemen yapıp kullanmayı düşünüyorum :)

aysgLi said...

Aaa karbonatı bilmiyordum.Zira annemde yumuşatıcı ile dediğin gibi suyu karıştırıp kullanır.Demekki akşam karışımımıza bir miktarda karbonat ekliyormuşuz :))

EDEBİYAT said...

Ben de karbonat koymadan sprey şişesine yumuşatıcı ve su koydum, toz alırken falan kullanıyorum o suyu,mis gbi kokuyor :)

maral said...

çok güzel bence en kısa zamanda deneyeceğim :)) ayrıca yumuşatıcının kimyasal olmayanları da var tamamen organik olanları :)) onunla deneyebilir bence dipnotunda bahsettiğin kişiler...

said...

harika bir fikir hem de çok pratik :) denenmesi gerek.

Anonymous said...

sınavlar biter bitmez deneyecegim :)

nabrut fıdıllıoğlu said...

çok güldüm nota:)
sütten ağzı yanmak tamda bu oluyor sanırım :)

KOVA KADINIYIM BEN said...

süpersin ya
saol hemen denicem yazıcam nasıl oldugunu :)

MeRVe said...

Harika fikir Sümeyye yumuşatıcıyı ütü suyuna karıştıranlardanım ben de ama sonrasında bayağı ceremesini de çekmedim değil :) Bir de karbonatla karıştırıp denemem lazım...

Aygül said...

Bende chakra kullaniyorum ama bunu denemek lazim.

Shibi58 said...

merhabalar,
bu süper bir fikir gercekten... ama evin güzel kokmasi icin "Yankee Candle" mumlarini tavsiye ederim özellikle "Tart´lar" mütis birsey, cok dogal kokusu..Benim en sevdigim koku "Wedding Day" :) türkiyede var mi bilemiyorum ama gercekten harika mumlar ;)

La_Edri said...

ben de deneyeceğim teşekkürler.. dipnota da ayrıca bayıldığımı söylemek istiyorum.herkes herşeyi biliyor isteyen yapar istemeyen yapmaz...sevgiler...

Sumeyye said...

Shibi,daha önceki yazılarımda bahsetmiştim,Yankee candlelar var Türkiye'de.Bath&Body Works mumları da çok kalıcı ve güzel koku veriyor ;)

SÜRPRİZ MUTFAK said...

Super bir fikirmis.cok tuttum bunu.yalniz bisey sormak istiyorum.utuye koyarsak utude bir problem olusmaz mi?

Sumeyye said...

Yok ütünün içine koymuyoruz,spreyi ütü suyu olarak kullanıyoruz :) Direk elbiselere sıkıp öyle ütülüyoruz yani,eski usül :)

Shibi58 said...

özür dilerim blogunu yeni kesf ettim ;)

hayatveizler said...

Merhaba Meyye.Fikrin çok hoşuma gitti.bende hmen deneyeceğim inş.
ütü içinde denemeyi düşünüyorum.teşekkürler.Muhabbetle kal.

Sumeyye said...

estağfurullah ne özürü :)

ela said...

süper ya.eve gidince hemen deneyeceğim.böyle güzel fikirleri nerden buluyorsun,tebrik ederim.

Trendsum said...

haha dipnot süper olmuş ben de bundan sonra bütün postların altına aynen böyle birşey yazacağım:)

süslükibar said...

Yumoş extra pembe....kesinlikle tek geçerim..bir çok yumuşatıcı kullanmış ve koku hastası biri olarak bu kokuya baylıyorum...kesinlikle herkesin evinde kullanması gereken bir ürün.
ben de temizlikte koltuk ve halı durulama suyuna bir kapak yumoş pembe extra koyuyorum.ev mis gibi kokuyor. oda parfümü olarak ta yumoş un sprey çiçek bahçesi ni kullanıyorum.sonuç mükemmel...misafirlerimin kapıdan girerken yüzlerindeki mis kokulu gülümsemeyi hiçbişeye değişmem...

beyza said...

verdiğin fikre bayıldım helede ütü yaparken kullanımına teşekkürler canım

papatya said...

denemekte fayda var yinede..
daha bu sabah çiktim febrezimi aldim,
ali$ik olunca febrezsiz yapamiyorum ;)

Esreşker said...

haha süpermiş bu hemen denemek lazım çok fenasın yemin ediyorum nerden buluyosun böyle şeyleri :) dipnota da ayriyeten bayıldım hiç acıma meyye :)

Anonymous said...

Harika fikir gerçekten.Yalnız o minik şişeyi nerden buldun öyle çok tatlı yaa.Mutlaka denicem =)

SEVALCE LEZZETLER said...

Oda spreyi fikrini çok sevdim.Muhakkak hazırlıycam.Teşekkürler canım.
Mutlu yıllar diliyorum.
Sevgilerimle...

Anonymous said...

selam abiye elbisenin olduüu yazıyı neden kaldırdın?

Nur said...

ya evet o sprey şişesi çok tatlı satılıyomu ki :)

Sumeyye said...

Kızlar google'dan buldum ben o şişe resmini maalesef :)

Adsız,öyle uygun gördüm.

Anonymous said...

Yumoşun yeni bir ürünü çıkmış. Bir AVM'de tek kullanımlık paketlerden dağıtıyorlardı. Aklıma o geldi birden ve hemen gidip yaptım. Çokta iyi oldu. Postun için teşekkürler canım. Şeyda

Anonymous said...

Süper fikir eve gidince deneyeceğim ama ilk önce şişe bulmam lazım...

TuğbA ÖğretmenÖztürk said...

Okuyalı baya oldu, nezamandır aklımdaydı, denemek bugüne kısmetmiş, eski oda kokusu şişesine yaptım, yumoş extra pembe ile, şimdi evimde mis gibi bir temizlik kokusu...
Kesinlikle tavsiye ederim, teşekkürler sümeyye...

Anonymous said...

fikir harikablogunuzu yeni keşfettimçok güzel şişe ise migroslara var sevgiler öznur