Wednesday, January 11, 2012

İstanbul Alışveriş Rehberi


Birkaç kişi isteyince artık yazmak farz oldu.
Şehirdışından geliyorsanız işte en rahat alışveriş yapabileceğiniz mekanlar:

1-Tabii ki Fatih.

Fevzipaşa caddesi üzerinde istemediğiniz kadar çok butik var,her bütçeye de uygun alternatifler var.Zaten birinde etek görmüşseniz diğerlerinde de o eteği mutlaka bulursunuz,farklı kumaş ve fiyat alternatifleriyle.
Armine,Dayı,Armağan,Jadee,Eser,Tekbir,Aker benim şu an aklıma gelen mağazalar.Diğer isimleri unuttum.
Annemle en sevdiğimiz Eser'dir,genel tarz olarak hitap etmese de bazen çok hoş şeyler buluyoruz oradan. (Annecim bunu okuyorsun muhtemelen seni çok özledim ayrıca)
Normal tesettür mağazalarının yanı sıra İpekyol vs gibi mağazalar da var.
İpekevi şal satan birkaç eşarp butiği çarptı gözüme ama girip incelemedim hiç.
Aynı zamanda Fatih'te dikim yaptırabileceğiniz bir sürü moda evi/terzi de var.
Çarşamba tarafına yürüdüğünüzde abaya/ferace satan birçok mağaza bulabilirsiniz.
Historia alışveriş merkezi her ne kadar çok küçük olsa da Fatih'e çok yakın.Aklınızda bulunsun.

Fatih'e ulaşım çok kolay.Eminönü'nden otobüse binerseniz 10 dakika içinde Fevzipaşa Caddesi'nde olursunuz.

Bakırköy'de de birkaç mağaza var ama Fatih en çok seçenek sunan yer.

Alışveriş merkezi olarak ise içinde her markayı barındıran ve şehir merkezinde olan Cevahir,İstinye Park,Forum İstanbul (ya da diğer forumlar olabilir ama ben en çok bu alışveriş merkezlerini tercih ediyorum).

  • Cevahir'e Taksim metrosunun Şişli/Mecidiyeköy durağında inerek ulaşabilirsiniz.

  • İstinye Park 'a ise Beşiktaş'tan kalkan İstinye-Tarabya minibüsleri (aynı minibüsler 4.Levent'ten de geçiyor),Beşiktaş veya 4.Levent metro yönünden İstinye Dereiçi,Pınar Mahallesi,Poligon Mahallesi,Reşitpaşa otobüsleri sizi  ulaştıracaktır. Metro ile aynı zamanda Metrocity,Kanyon,Sapphire'e de ulaşabilirsiniz.

  • Aksaray-havalimanı metrosu ile de Forum İstanbul'a ulaşabilirsiniz.


2-Ümraniye
Fatih'te olan çoğu mağaza Ümraniye merkez çarşıda da var.Artı olarak daha fazla ayakkabıcı ve daha fazla küçük butik var.Uygun fiyatlı ürünler bulmak daha kolay sanki.
Ayrıca oradaki kumaşçıları çok seviyorum ben.(Etrafları terzi dolu)
Ümraniye'ye yakın alışveriş merkezi Meydan (ve yanında IKEA)

Maalesef ulaşım bilgisi veremiyorum.Ben Avrupa yakasında oturduğum için hangi otobüs geçiyor oradan bilmiyorum.O taraftaki arkadaşlar yorum yaparlarsa eklerim ulaşım bilgisini.

3-Erenköy

Erenköy tren istasyonunun çevresinde bir sürü küçük butik var.Farklı tarz ve özel tasarım arayanların adresi kesinlikle burası,ama fiyatlar çok yüksek aklınızda olsun.Bazı butiklerde hoş  abayalar da var.Ayrıca buradan aldıklarınızı başkasının üzerinde görme ihtimaliniz az,sınırlı sayıda üretiliyorlar çünkü.

4-Üsküdar
Üsküdar'ı fazla bilmiyorum.Bilenler varsa nolur yorumlarda beni aydınlatsın da ekleyeyim buraya. Sanırım merkezdeki işhanlarında çeşitli butikler ve eşarpçılar var.

Anadolu tarafında en sevdiğim alışveriş merkezi Ataşehir'de olan Palladium.Diğer tercih ise Capitol olabilir (Üsküdar-Altunizade)

Yine en çok sorulan sorulardan birisi İpekevi şal nereden bulurum?
Ben daha önce söylediğim gibi Kapalıçarşı Ceylan'dan alıyorum. Erenköy ve Üsküdar'daki butiklerin bazıları satıyor.Ama madem İstanbul'a gelmişsiniz,tramvaya binip Kapalıçarşı'da inin İpekevi dahil birçok markanın envai çeşit rengini görüp öyle alın.Butiklerde renk skalası sınırlı oluyor.


Başka mekanlar tabii ki vardır ama benim bildiklerim ve tercih ettiklerim bunlar.Farklı önerileriniz varsa yorumlara ekleyin lütfen,ben de yazıya eklerim.
Umarım birilerine yardımcı olmuştur.

Daha fazla bilgi ve özel mağaza isimleri için bu yazının yorumlarına bakın lütfen :)
TUBA said...

wuuuuu zamanlaman harikaaa çok teşekkür ederim

Nur_Beyaz said...

Çok yardımcı bir yazı olmuş Meyye,eline sağlık.Cilt bakımı ve makyaj alışverişi ile ilgili seçenekleride yazarsan çok memnune olacağım :)

Sumeyye said...

Makyaj/cilt bakımı alışverişi için Sephora ve Douglas mağazalarını tercih edebilirsiniz (çok yerde mağazaları var) Boyner ve YKM'dem uzak durun,kazıklarlar.
Sevil ve Tekin Acar'ı hala boykot ettiğim için önermiyorum.Fiyatları zaten Sephora ve doughlas ile hemen hemen aynı.

Anonymous said...

meydan avm ye üsküdardan dudullu minibüsleri ile ulaşabilirsiniz yada kadıköyden 20Ü otobüsü ile..

New York'tan said...

Fatih'te aradigimi buluyorum mutlaka, Istanbul'a gidince ugramadan gecmiyorum oyle ozledim ki gonlume gore alisveris yapmayi :))

maral said...

sümeyyecim alışveriş ve kozmetik demişken :)) online orjinal ipekevi alabileceğimiz bi adres biliomusun bu 1.sorum, 2.si de alix avien den pudra ve rimel aldım geçen watsonsa gittiğimde. ama ürün hakkında en ufak bir bilgim yok :( sadece kampanyası var die ondan aldım ne zamandır pudraya ihtiyacım vardı. nasıl bi marka bilio musun die uzmanına soriim dedim :)

zeynep said...

İstanbul,u hiç bilmeyen bana güzel oldu teşekkürler.Birde sorum olacaktı Cevahir avm,den Fatih,deki çarşamba pazarına nasıl gidilir bilginiz var mı?

Sumeyye said...

Maral,http://nurhansoyturk.blogspot.com/
http://ipekevisal.blogspot.com/2011/02/ipekevi-marka-sallar.html şu iki bloğa denk geldim ama başka bilmiyorum maalesef. Sen çok istiyorsun herhalde bunlardan,olmazsa ben sana göndereyim :)
Alix Avien pudra çok satıyormuş ama ben kullanmadım inan ki.Dokusunu da bilmiyorum ama kullananlardan güzel yorumlar okumuştum,kapatıcı ve inceymiş.Rimeli de bilmiyorum :(

Zeynep,cevahirden metroyla Taksim'e geçersin,ordan otobüsle Fatih'e.

zeynep said...

Teşekkürler..

maral said...

ayyy evet gerçekten çok istioyorum :) izmir de yaşadığım için satış noktası yok istanbula da ayy sonuna gelebilcem anca :S valla senin için zahmet olmucaksa o da olabilir :) bugün mail da attım sana ama faceten okudun bloklanmış :S

çook teşekkür ederm ayrıca

Anonymous said...

ayrıca fatih halıcılar cad. akdeniz cad.dede güzel yerler açıldı(ferace) özellikle çok güzel çantalar var.. buralarda ipek evi şallarda var..pembe pırıltılar var butik gene ara sokakta...yavuz selime doğru yabancı bir butik açıldı orjinal parçalar var..

alix avien pudra ve rimel kullanıyorum çok memnunum..rimeli max factordan filan çok iyi
esma..

Anonymous said...

İpekevi şallarını aldığınız bu ceylan tam kapalı çarşının neresinde hangi sokağında söylerseniz çok sevinirim. Malum çok büyük ve ben sürekli orda kaybolanlardayım ay hangi sokaktan girmiştim nerden çıkayım diyenlerden:) Ve ismi hala ceylan mı yoksa şaldanadam mı oldu? Şimdiden çok teşekkürler

Sumeyye said...

kapalıçarşının tramvaydandan inince girdiğimiz kapsı büyük ve geniş bir caddeye açılıyor,kuyumcular falan var.İşte o caddenin sonuna doğru.İsmi Ceylan.
kalpakcılar caddesi kolancılar sokak no tam adresi.

Esreşker said...

Bence de tabiki fatih:) ama seninde dediğin gibi bir modelin aynısından diğer yerlerde de bulmak mümkün bu durumda insanı bayıyor benim favori mağazam armağan özellikle dış kıyafetlerde çok özgün modeller olabiliyor geçen ordan aldığım kaşemi her gören nerden aldğımı soruyor mesela:)ama eskisi gibi de gitmiyorum genelde alışveriş merkezleri daha cazip geliyor sanki

Anonymous said...

bu post harika olmus. yakın zamanda istanbul a gelcem ve nereyi gezmem gerektiğini bilmiyordum :)

Anonymous said...

internetten ipekevi almak isteyenler için ipekevinin facebook sayfası var, ipekevişaldanadam olarak aratırsanız bulursunuz sanırım.

bu arada ceylan olan isimlerini de frinde olarak değiştirmişler sümeyye hanım, face sayfalarında duyurmuşlardı. hatta altına "keşke türkçe bir isim seçseydiniz" gibi bir yorum bırakmıştım. silmişler :) eleştiriye tahammülsüzlük işte.

Anonymous said...

Sümeyyecim ellerine sağlık. Çok güzel bir post olmuş. Ben de sormuştum sana ipekevi şallarını nerden bulabilirim diye, soruma cevap oldu. Teşekkürler. Sevgiler Nur

aysgLi said...

Kızlar Ceylan ismini Boutique FringE olarak değiştirdi bilginiz olsun. Facebook sayfasında yayınlamıştı geçenlerde, bilmeyenler aramaya uğraşmasın diye söylüyorum :)

Bu arada İstanbul turu öncesi güzel bilgilerdi teşekkürler Sümmeyyecim.Gerçi çoğu zamanımı Üsküdarda geçireceğim için Capitol tek çarem gibi :)

Anonymous said...

Kapalı çarşı Ceylan ismini Boutique FringE olarak değiştirmiş, bunu facebook tan da duyurdu. Haberiniz olsun.

edibe @ edbdesigns said...

Evet, bunlara ben de katiliyorum, ayrica Anadolu yakasinda Pendik Merkez'i tavsiye ederim. Her butceye uygun magazalar mevcut. Senin bahsettigin Eser magazasi Pendik'te de var. Seyran iyidir, ayrica benim begendiklerimden biri de Ayna'dir. Ancak cok farkli butikler mevcut. Bir de Sahra isimli bir butik var. Ayni urunden bir baskasini uretmiyorlar. Yani baska bir beden dahi uretmiyorlar. Genelde otantik tarz urunler ve fiyatlari biraz yuksek olsa da, benzersiz urun ureten diger butiklerden cok daha uygun fiyatli oldugu kesin. Bir bakin derim. :)

Dileyen Haydarpasa Gar'indan binip Pendik duraginda inebilir. Zaten o durak Pendik Merkez oluyor.

Sumeyye said...

aaa hiç haberim yoktu kızlar geçen bahardan beri sal almadim,facebook'ta da ekli değil.El mi değiştirdi acaba,Ceylan gibi bir isimden sonra diğeri tam ergen işi olmuş

Tuğba said...

Evet kapalıcarsıda di artık Ceylan değil,özellikle yazmıslar nedeninide cok merak ettim şallarla bayagı ilgili oldugumdan mıdır nedir? Sümeyye,Ümraniyedeyim ben ulaşım olarak Kadıkoy ve Uskudar dan hem mınubus hem otobus var,Mecidiyekoyden de direk otobus Umranıye carsıya bırakıyor.Gayet kolay,ipek şallar içinde İpekevi bulamayan,alternatif arayanlar için dükkanıma beklerim :)

Anonymous said...

ben beylerbeyinde oturuyorum umranıye ve uskudarı tercıh edıyorum alısverısde helekı son 2 senedır umranıye favorım dedıgın gıbı her butceye uygun secenekler var.helekı sımdı batıkde acıldı tam oldu :) umranıye ulasımı uskudardan gıdıcek olanlar dırek olarak uskudar meydanda mınıbusler var dıye bılıyorum.uskudardakı magzalar ıse balık pazarının arkasında beledıye carsısı ve ardahan carsısında yıne secenekler mumkun.mimar sinan carsıyla beledıyenın arasında kalan bolum alısverıse yeterlı kısacası.kıyafet ve ayakkabı kolaylıkla bol secenek sunuyo.
annemle fatihe bıgun gıtmeyı cok ıstıyorum ama soyledıgın gıbıyse umranıyeyle arasında pek bı fark olmadığını anladım .yinede yaza dogru guzel bı ferace almak ıcın gıderım inşallah ıyı oldu bu bılgıler tesekkurler.
dokturdum buarada :))

Sebahat said...

Iste bekledigim yazi, harika olmus, ellerine saglik, bütün sorularim cevaplanmis! cok tesekkürler.bizde 1 ay sonra ordayiz insallah:)

Süm said...

İstanbula gelirken bu postunun çıktısını alıp gelicem:) Çok faydalı bi post oldu bu bnm için:)

nerminn said...

ümraniyede inci mapğazasının üst katında giyim satılıyor. fatihte eser mağazasında satılan ncl marka ürünler (kaliteli birmarka), abayalar ve jaade marka ürünler satılıyor. tavsiye ederim.
ben de fatihteki kapanan aziza mağazasının başka yerde şubesi var mı diye sormak istiyorum. bir ara bakırköyde var diye duymuştum. doğru mu acaba?

Anonymous said...

merhaba adanada ipekevi şallarını seva butikte bulabilirsiniz . online olarak satıyorlar. facebookda da adresleri var ..
sevgiler..

Sumeyye said...

Nermin,aziza'yı ben de çok severdim.Hatta mezuniyet kıyafetimi bile oradan almıştım..Neden kapandıysa..Bir de Garize vard

Anonymous said...

izmirde ipekevi şal satısı yapan bir yer bilen varmı acabaaa :(

gumeysa said...

Fatihdeki aziza süperdi.ben floryadaki sheberry ve Chemay a gidiyorum fiyatlar yüksek tabi ipekevi ve ithal eşarplar var.jaade de var ama sanki sonradan bozdular.bu arada Sumeyye döktürüyordöktürüyorsun önceki postu sindiremeden yenisi geliyor maaşallah :-))

melda said...

güzel bir yazı olmuş sümeyye. yorumlarla daha da iyi olmuş. ben de yıllarca fatih'te yaşayıp alışverişe erenköy'e giden bir insanım. :) şimdi anadolu yakasında yaşıyorum, fatih'e gitsem diye bakıyorum ;)

bulgurlu'da nuss kuaför'ün sokağında arzen giyim var. yorumlarda bahsedilen ncl'nin ürünlerini de satıyor. sık uğradığım yerlerden biridir, tavsiye ederim. erenköy'de de şubeleri var ama bulgurlu'da daha çok çeşit var.

pendik önerilerini yazan arkadaşa da teşekkürler bu arada :) ilk fırsatta gideceğim.

deryaa said...

Ben de bugün Fatihte idim:) Armağandan uzun kaşe aldım, armağanı tavsiye eden arkadaşa teşekkürler.modeller gerçekten güzeldi.daha önce görmediklerimden. belinde fiyongu olan bir model aldım, hem de yarı fiyatına.ve armineden de bir kap aldım..alışveriş yapmak beni mutlu ediyor :)

Mine Ertugrul said...

kadıköy merkezden kalkan 14 b ve 14 es otobüsleri minibüs caddesi, libadiyeden geçerek ümraniye çarşıya gidiyor. yarım saatlik bir mesafe.

tugbanın dünyası said...

merhaba

yenilenen bloguma beklerim:)ve tasarladığım ürünleri görmeye beklerim

http://pmkskr.blogspot.com/

Anonymous said...

Sümeyyeciğim erenköydeki butiklere hiç gitme imkanım olmadı açıkçası. Birçok butik ismi duydum ama nasip olmadı. Tren istasyonuna yakın olduğunu öğrendiğim iyi oldu. Şeyda

nerminn said...

gumeysa, floryadaki mağazalar iyiyse nerede olduğunu da yazar mısın?

Kübra Soysal Cici said...

Fatih fikrine katılıyorum gerçekten yok yok aradığımı kolayca bulabiliyorum.:)

maral said...

Fatihte orjinal ipekevi satan mağaza adı verebilir misinz kızlar? önümüzdeki haftasonu gelicem inşallah...

aysun said...

anadolu yakası pendikte de güzel mağzalar var 2 tane eser,ebra,benan,eda,paşabey maltepede zeki mıss world filan
tabi ummadık mağzalardanda güzel ürünler çıkabiliyor:)

Anonymous said...

pekdik bencede anadolu yakasında alışveriş konusunda iyi bir tercih... eser,cengiz aktürk,seyran,sinem,inna... bunun yanısıra outlet merkezi viaportada kolaylıkla gidebilirsiniz pekdikte. Tüm markaların outleti var ve ben eşarp kullanmıyorum artık ancak vakko cadır gunlerınde cok uyguna esarp bulabılıyor,ıpekyolundan uyguna alısverıs yapabılıyorsunuz(;

Anonymous said...

vıaportta ipekevi şalda bulabiliyorsunuz ancak kapalı çarşıda tabiki daha çok çeşit mevcut(;