Saturday, March 17, 2012

Cilt Bakımı-Zararlı Maddeler ve İçerikler



 Biliyorsunuz uzun zamandır bir organik-bitkisel vs ürünler furyası var. Bunları neye göre,hangi maddeye organik olarak adlandırıyorlar bilmek lazım,zira hiçbir ürün yüzde yüz organik değil.İlla ki vardır içinde sentetik bir madde.
Ben daha önce söylemiştim,içerik takıntım yok.Konuştuğum birçok dermatolog da organik ürünlerin çok şe yaramadığını ve sadece bir pazarlama tekniği olduğunu söylemişlerdi.Ayrıca kanserojen,sentetik vs gibi maddelere çok dikkat eden birisi olsam,kremlerimin içinde bu maddeleri arayana kadar önce tavuk yemeyi keserdim mesela.O çok daha vahim bir madde (!) haline geldi. (bu arada söyleyeyim,haftasonu markette organik tavuk 50 liraydı! Allah'ın tavuğu yani,köyde özgür dolaşıyor diye 50 lira fiyatı var!)
Neyse,inanın bunları siz de takılmayın demek amacıyla yazmıyorum.Sadece benim bu konu hakkında düşündüğümü belirtiyorum.Biliyorum ki bu içerik olayına dikkat eden insanlar çok var.Ben de bu kaçınılması gereken toksik maddeleri burada toplamak istedim.Hem hangi madde neden sakıncalı olarak görülüyor anlamış olalım.

Karşımıza en çok çıkan,hakkında en çok konuşulandan başlayalım :


Paraben :
Nedir? Paraben çok geniş çapta kozmetik ürünleri içinde kullanılan koruyucudur. Propyl , Methyl,Isobutyl,Butyl  olarak  geçer.Mikroorganizmaların geniş alanlarına karşı koruyuculuğu sağlamak için  eklenir.Kozmetik ürünlere de uzun süre bozulmamaları,raf ömrünü uzun tutmak için ekleniyor.
Ben parabenin zararlı olduğuna kesinlikle inanmıyorum.Kanıtlanmış hiçbir sonuç yok kimsenin elinde.

Bir de sonuçta sadece kozmetik ürünlerde değil yiyecek ve içeceklerde bile var paraben.Yani kozmetikte kaçınmak isteseniz bile yine bir şekilde alacaksınız vücudunuza.Daha ayrıntılı bilgiyi burada okuyabilirsiniz.

Silikonlar :

İşte bu gerçekten de tehlikeli bir madde! Dimethicone, Dimethicone Copolyol veya Cyclomethicone adıyla bulunuyorlar. Daha çok şampuanlarda (özellikle düzleştirici ve yatıştırıcı olanlarda),fondotenler,fondoten bazları,pudra,kapatıcı gibi kozmetiklerin %80'inde bulunuyorlar.Hani bazı fondotenlerin uygulaması çok basittir,kayar gider yüzde,pürüzsüz dağılır.İşte o etkiyi sağlayan içindeki silikon. Maalesef cilt üzerinde plastik film gibi bir tabaka oluşturup nefes almasını engelliyor.Bu da bize sivilce,siyah nokta,komedon olarak dönüyor. Bunun için temizlemeye çok dikkat etmek gerek.Sadece temizleme mendiliyle silmek falan asla yeterli değil.Aynı şekilde silikonlu şampuanlar da saçın hava almasını önlediği için dökülmeye sebebiyet veriyor.

(fondoten kullanıyorum ama şampuan alırken silikon içermemesine özellikle dikkat ediyorum,şu an hem uygun fiyatlı hem de silikonsuz bir şampuan olarak The Body Shop Rainforest serisindeki ürünleri kullanıyorum. )

Petrolyum Bazlı Ürünler :
Petrol bazlı ürünler,petrolatum,parafin,bazı mineral yağlar gibi.Petrolium jelly olarak da geçebiliyor.Mesela vazelin.Genelde dudak balmlarında,vücut losyonlarında kullanılıyor.Bu da aynen silikon gibi (hatta daha fena) cilt üzerinde bir katman oluşturuyor ve toksik etki yaratıyor.Ve cilt oluşan bu katmandan dolayı o toksik maddeleri dışarı atamıyor.
Maalesef bepanthol vb losyonlarda da bu maddeler var.Çok ucuz bir hammadde olduğu için kullanımı yaygın.İngiltere'de kullanımı yasaklıymış.

 Diazolidinyl Urea :
Antiseptik özellikli kullanılıyor.Yüksek toksik özellikli.Germall II ve Germall 115 diye adlandırılabiliyor. Daha çok vücut pudralarında,sabun ve temizleyicilerde,losyonlar,nemlendiriclerde,makyaj temizleyicilerde kullanılıyor.
Imidazolidinyl Urea:
 Parabenlerden sonra en geniş alanlı kullanılan madde.Amerikan Dermatoloji Akademisi bu maddeyi kontrakt dermatit (bir tür deri iltihabı) sebebi olarak gösteriyor.Bebek pudraları,yağları,şampuanları,kolonyalar,losyonlar ve makyaj temizleyicilerde bulunuyor.

Sodium Lauryl/Laureth Sulfate (SLS) 
Diethanolamine (DEA), Triethanolamine (TEA)
Bu maddelere daha çok duş jelleri,diş macunları,sabunlar,şampuanlarda rastlıyoruz.O köpürtücü etkiyi veren maddeler işte bunlar.Direk kanserojen olarak tanımlanıyorlar ve maalesef  derinin içine çok hızlı bir şekilde nüfuz edip kana karışabiliyor bu nitratlar.Çoğu zaman hani köpürmeyince yeterince temizlenmemiş hissederiz ya,aslında çok yanlış.Temizlik oranı aynı ama köpüren şampuana bu sülfat/nitratlardan ekleniyor ki temizlik tatmin duygusu versin. Aslında o temizlik hissini verirken cilt ve saçtaki doğal yağı aldığı için dengeyi de bozuyor.O yüzden asla çok köpürmediği için iyi temizlenmediğini düşünüp 2.kere şampuanlamayın saçınızı. 2 kere şampuanlama önerilmiyor bir önceki cümlede yazdığım gibi doğal yağları alıp götürdüğü ve saçı zayıflattığı için.
Son zamanlarda sülfatsız şampuanlar çoğalmaya başladı ama hala bebek şampuanlarında bile bolca bulunuyor maalesef.

Polyethylene Glycol-
Polyethylene glycol(PEG),polypropylene glycol (PPE) olarak da geçiyor.Daha çok yüz yıkama jellerinde bulunuyor. Okuduğum yerde şöyle bir bilgi verilmiş;
Bu madde deney farelerine ağız yoluyla verildiğinde farelerde tümör oluşmaya başlamış. Bazı diğer bilim adamları buna itiraz etmiş,ağız yoluyla alındığı için buna sebep olduğunu,yıkama harici kullanımda böyle bir etkisinin olamayacağını savunmuşlar.
Ama cildimize sürdüğümüz herşey anında emildiği için kana karışması kaçınılmaz bence.
Takdir sizin :)


Stearalkonium Chloride
Saç kremlerinde ve yumuşatıcılarda kullanılan madde.Toksik olarak nitelendiriliyor.

Phthalate

Oje,deodorant,losyon gibi özellikle kokulu kozmetiklere eklenen bir madde.Hem toksik olma durumu yüksek hem de anne sütündeki dengeyi bozabiliyormuş annelik döneminde.Aynı şekilde çocukların yanında asla ama asla kullanılmaması gerekiyor alerjiye sebep olabileceği için.

Genel olarak ise şöyle bir liste buldum :
  • Butyl Acetate,
  • Butylated Hydroxytoluene (BHT)
  • Coal Tar
  • Cocamide DEA/Lauramide DEA
  • Diazolidinyl Urea
  • Ethyl Acetate
  • Formaldehyde
  • Fragrance- Sentetik kokular alerjiye sebep olabiliyor
  • Parabens (methyl, ethyl, propyl and butyl)
  • Petrolatum (petroleum jelly)
  • Phthalates
  • Propylene Glycol
  • Sodium Laureth/Sodium Laurel Sulfate
  • Talc -Talk çok tehlikeli bir madde ve çoğu pudrada,hatta bebek pudrasında bile bulunuyor.
  • Toluene
  • Triethanolamine (TEA)
 Gördüğünüz gibi bunların hepsine dikkat etmek imkansız.Takılıp kalırsak paranoyak oluruz.
Benim hiç tasvip etmediğim bir nokta daha var,doğal ürün kullanıyorum diye kendini kandırıp aktardaki sözde doğal ama içinde belki  sadece yüzde 5 oranında gerçek yağ bulunduran bitki yağı karışımlarını cilde boca etmek.İnanın o sözde doğal yağlar tamamen sentetik,hatta kokuları bile sentetik olduğu için çok zararlı.Hem de gözenekleri direk tıkar.Yüzde yüz doğal yağ bulmak imkansız,eğer gerçekten bulursanız şanslısınız,yoksa boşuna kendinizi kandırmayın "doğal bakım yapıyorum" diye o aktar yağlarıyla. (Saç için de  geçerli aynı şey). Özellikle lavanta,limon,kayısı vb yağları gündüz asla kullanmayın,cilt lekeleri oluşturur. Hatta içinde limon özü vb citrus özleri,C vitamini bulunduran hiçbirşeyi gündüz kullanmayın.
Peki ne yapabilirsiniz?
- Nemlendirici olarak direk saf shea butter kullanabilirsiniz.Ben çok emin olduğum Gana'lı bir yerli üreticiden online almıştım,yüz,göz,saç,ayak herşeye kullandım.İğrenç bir kokusu var ama yüzde yüz doğal olduğu için katlanıyor insan.Ve nemlendirme,tedavi etme özelliği gerçekten müthiş. Belki bir ara onun da yazısını yazmalıyım :)L'occitane mağazalarında da saf shea butter bulabilirsiniz.
-Saf argan yağı (aktarlarda satılanlara kanmayın! ) ,jojoba yağı,aloe vera özü kullanabilirsiniz.
-Cilt temizleyicisi olarak African Soap (Afrika sabunu) diye kapkara meşhur bir sabun var. Cildi asla kurutmuyor ve çok güzel temizliyor.Ebay'de bolca var.Minnacık olduğundan belki gümrüğe takılmaz,takılsa da fiyatı 3-5 $ olduğu için arkasından üzülmezsiniz. Hem antiseptik,hem sivilceleri geçiriyor,hem cildi aydınlatıyor vs..
- Deodorant olarak taş kristal olanları tercih edebilirsiniz. (GNC ve Gratis mağazalarında var) Tamamen saf ve güvenli.
-Misvak en güzel diş macunu,ama yine de belirteyim şu an bazı marketlerde ve Watsons gibi yerlerde sülfatsız diş macunu satılıyor.
- Makyaj olarak mineral makyaja yönelebilirsiniz (içinde talc olmayan).Yurtdışında yaşıyorsanız bebeğiniz ve kendiniz için Avalon Organics ürünlerine bakabilirsiniz.Yurtdışında özellikle Amerika'da yüzde yüz doğal ürünler bulmak çok daha kolay. IHerb.com elimizden alınmasaydı keşke :(
Bir de şu meşhur kurşun-ruj testine aldanmayalım lütfen :)

Dediğim gibi ben bunların hepsine dikkat etmiyorum (şampuanlar haricinde) ama dikkat etmeye çalıştığım iki nokta var,onları da söylemeden geçemeyeceğim.
Dönüştürülebilir ambalaj kullanan ve ürünlerini hayvanlar üzerinde test etmeyen markalara yönelmeye çalışıyorum elimden geldiğince.

 Buraya kadar okuduysanız sizi tebrik ediyorum :)

Edit : Argan yağı hakkında çok soru geldi.Ben Türkiye'de satılanlara güvenmiyorum açıkçası.Zaten az bulunan,korumaya alınmış bir ağacın yağı.O yüzden burada satılanlara inanmıyorum.Online almayı tercih ediyorum ya da bir şekilde getirtiyorum. Ama yine de bir öneride bulunmak gerekirse, Kiehl's da satılan argan yağı bence safa en yakın ve en güvenilir olanı. Kiehl's dermokozmetik bir eczane markası olduğu ve her ürününü çok severek kullandığım için tercihim kesinlikle o.

Edit 2 : En büyük aşkım LUSH markasını nasıl unuturum kendime şaştım.Lush ürünleri yüzde yüz doğala yakın.Nemlendiriciler,yıkama jelleri,maskeler,sabunlar,saç bakım ürünleri ve daha birçok şey. Paraben bulunduruyorlar ama yukarıda saydığım maddelerin hiçbiri yok! Hatta herşey el yapımı ve missss kokulu (koku yapay değil ) .Mutlaka deneyin!
merve said...

Cok faydali bi yazi olmus, emeginize saglik. Gecenlerde Tresemme'nin sulfatsiz sampuanini aldim ve yikarken fazla kopurmedigi icin garipsedim biraz. Sonra acaba sulfatsiz oldugu icin mi kopurmedi diye dusunuyordum ki yaziyi okuyunca yanilmadigimi anladim :)

Umarim bu yazi da diger yaziniz gibi kopyalanmaz (siyah noktalarla ilgili olan yaziydi sanirim)

Anonymous said...

tebriğin için teşekkürler,çünkü hepsini okudum :) ve bu kadar yararlı,uyarıcı ve rahatlatıcı bi post için sana teşekkür ediyorum.bilinçli tüketici diye senin gibi insanlara deniyor heralde...
Gülistan

Sacidem said...

okudum canım.
emeğine ve eline saglık. uygulamaya calışacagim en azından diş macunu konusunda cok takıldım gün icerisinde en cok kullandıgım şey...

Anonymous said...

ben bunlari asla aklimda tutamiyorum, bi check list mi tasiycam yanimda yani simdi? en kalite urunleri aliip kullaniyorum arkadas, oleceksem narstan oluyum mesela. di mi ama? di.
anony. invalid loc.

Anonymous said...

Hemde seve seve okudum ;) kursun - ruj???

Birde bu amerikada satilan organik urunler gercekten dogalmi yani yazinin basinda bahsettiginiz sinifa dahil degilmidir ?
Emegine, klavyene saglik tatlim :)))

Sue

Unknown said...

Gerçekten faydalı bir yazı olmuş. Emeğinize sağlık. Ama şu da bir gerçek ki alternatif ürün bulmak çok zor. Bulunsa bile fiyatları normale göre fazla. Mümkün olduğunca dikkat etmeliyiz. Hele de şu organik olma durumuyla ilgili kesinlikle güvenim yok ben de bunun bir satış politikası olduğunu düşünüyorum. Sağlıcakla kalın

biraydamasalı said...

bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim.bu arada yazıyı sonuna kadar okudum.kanserden nasibini almış biri olarak ben bu yazılanların yarısından çoğunu yapmaya çalışıyorum ama ginede eksikler var.onkoloğumun dediği şey sürekli aynı sabun aynı şampuan diş macunu hatta ve hatta içtiğiniz suyu değiştirin...sevgiler:)

Anonymous said...

evet buraya kadar okudum :) ellerinize sağlık güzel bir yazı olmuş. size hayran kalıyorum hep heves ediyorum cilt bakımı yapayım kozmetik kullanayım diye ama biraz üşengeçlik sanırım hiç birşey yapmıyorum :( böyle yazılar okudukça belki heveslenirim.
kübra

aysgLi said...

Sümeyyecim merhaba, son zamanlarda hep takıldığım noktalardan birine değinmişsin. Emeğine yüreğine sağlık :) Organik ürünler kullanayım derken son zamanlarda iyice kafam allak bullak olmuş durumda. Şampuan konusunda dikkatimi çeken ikinci kez uygulanmaması gerektiğini söylemişsin. Bense aksine 3 kere 5 kere yıkamazsam kirli çıkmış sanıyorum kendimi :( Ve şuan saç dökülmelerimin neden herkesten kat kat fazla olduğunu çözmüş gibiyim.Anlaşılan o ki bir şekilde kendimi alıştırmam lazım :(

Son noktasına kadar yine dopdolu bir yazı sundun bize teşekkürler ;)

Derince said...

Ellerin dert gormesin.Cok makbule gecti:)

Anonymous said...

Günaydın canım.Okumam mı yaa iki kere okudum hemde atladığım birşey olmasın diye.İçlerinden bazılarına dikkat etmeye çalışıyordum ama hepsini bilmiyordum açıkçası,öğrenmiş oldum ellerine,yüreğine sağlık.Ne kadar kaçınsak o kadar iyi tabi.

Selestia Hülya Karayel said...

çok güzel ve faydalı bir yazı. teşekkürler.

Tuba said...

Emegine saglik Sumeyye cok faydali bir yazi olmus bilmedigim bir suru sey ogrendim ben de artik dikkat etmeye calisiyorum yavas yavas su African Soap cok ilgimi.cekti.almayii dusunuyorum....yeni yazilarini bekliyoruz keyifli.bir haftasonu olur insallah

berrak said...

çok faydalı bir yazı olmuş emeğinize çok teşekkür ederim.benim 3 yaşında bir oğlum var.o doğduktan sonra dikkat etmeye başladım.mesela asla markette satılan bebek şampuanlarını kullanmadım.artık ben de sülfatsız şampuan kullanıyorum.ama diğer zararlı madderlerden ne yazık ki kaçınmak çok zor.farmasi markasını duydunuzmu ürünlerinde silikon paraben sülfat vs kullanmadıklarını iddia ediyorlar.

xmen said...

Meyyeciğim eline sağlık güzel bir yazı olmuş. Benim saçlarımla ilgili bir sorunum var. 1,5 yıl önce doğum yaptım doğumdan 4-5 ay sonra saçlarım dökülmeye başladı ve hala durmadı. yeni saçlarım çıkıyor ama cansızlar, saçlarım inceldi, kurudu, elektrikleniyor ve çok üzülüyorum ben doktorum ama inan bir çare bulamadım. bir ara saç düzleştirici kullandım o mu yaptı diye düşündüm, saçlarımı mavi siyaha boyuyorum o mu yapıyor anlamadım. şimdi düzleştirici kullanmamaya çalışıyorum, ama saçlarımı mecbur boyuyorum çünkü beyazlarım da çok arttı :( kan tahlillerim normal. Neden yazıyorum bunları çünkü gerçekten denemediğim bir şey kalmadı. maske vs yapamıyorum vaktim yok ama sarımsaklı şampuan kullandım, sen bir sabun önermiştin onu kullandım, HSN formül kullandım, çinko kullandım, üzüm çekirdeği kullandım vs. Senin bana önerebileceğin birşey var mı?

serpil said...

evet sonuna kadar okudum:) önce zevkle,sonra dehşete düşerek!şu anda kullandığım malzemeleri topladım içeriklerini incelemekle meşgulüm,ama üstündeki yapışkanı bir türlü çıkaramadığımdan göremiyoruuum:)Max Factor ve vıchy hakkında ne düşünüyorsun:))ellerine sağlık bu arada canım.

Anonymous said...

Merhaba sümeyye,
ben de ilk defa yorum yazıyorum.. hataydan takip ediyorum seni:) yazıyı sonuna kadar okudum.. çok güzel bi yazı hazırlamışsın teşekkürler.bizim burada zeytinyağı bol.. geçenlerde zeytin hasadından sonra meşhur zeytin yağlı ve defne yağlı sabun pişirttik.. kokusu harika ama zahmetli bir iş.. dediğin gibi herkese güven olmuyor.. babam yaptırırken sabunu yapan adam zeytin yağı yerine pamuk yağı kattığından bahsetmiş mesela..hem de zeytinin bolca olduğu insanların zeytin yağını çook ucuza satabildiği bi yerde..

sevgiyle kal ..
Meryem..

Anonymous said...

faydalı bir yazı olmuş teşekkürler. aynı şekilde aktarların çok da güvenilir ve doğal olduğunu sanmıyorum. kendi bahçemde yetişlen veya en fazla komşumda yetişen şeyin gerçekten doğal olduğuna inanırım. bu yüzden 50 TL lik tavuk bile doğal olmayabilir :)
Beyza Nur

La_Edri said...
This comment has been removed by the author.
burcu said...

gratiste de bulunan taş kristal deodorantı pek anlayamadım bi ismi varmı yoksa taş kristal olarakmı soracağız :) çok fazla deodorant kullanıyorum ve bilgilendiriseniz çok işime yarayacak teşekkürler ..

sedeff said...

Çok teşekkürler böyle bir yazıyı hazırladığın için

sedeff said...

Çok teşekkürler böyle bir yazıyı hazırladığın için

Unknown said...

ayyy sümeyye mahvoldum ben yaaaaa...HEm iyice anladım ama uygulamada ne yapıcamı şaşırdım yani..yazın da harika ama atın ölümü arpadan olsun derler ya benimkide o hesap:)

Anonymous said...

Ya çok harika bilgileriniz yeni takip etmeye başladım ama bayıldım performansiniza

Anonymous said...

Teşekkürler bu güzel bilgiler için.Cilt bakımıyla ilgili yazılarını ilgiyle takip ediyorum:)Fondoten kullanmıyorum ama mezuniyetimde kullanmak için almayı düşünüyorum önerebileceğin bi marka var mı?Emine

Anonymous said...

Sümeyye ablacım seni yeniden aramızda görmek ve muhteşem bilgilendirici yazılarını okumak çok güzel.

burdan bir mesaj vermek istiyorum arkadaşlarmıza,
bu linke tıklayarak sizde aramıza katılıp GDO lu ürünleri soframızdan uzak tutmaya yardımcı olabilirsiniz

lütfen bir tıklayıp sizde katılın gerçekten çok önemli.

http://www.yemezler.org/video.php

New York'tan said...

Guzel bilgiler Sumeyye,benim esim cok dikkat ediyor yazdigin bazi maddelere, burada bulma sansim oldugu icin, onlarsiz olani aliyorum hep.

Sümeyye said...

ellerine sağlık sümeyye,çok faydalı bir yazı olmuş :) bazı maddelerin kullanımı keşke Türkiye'de de yasaklansa..

Anonymous said...

Merhaba sumeyyecim
Sen kabul etmiyor olabilirsin ya da eksik arastirmadan da kaynaklanıyor olabilir sumeyyecim ama arkadaşları yanlış yönlendirmemek adına yazmak istedim. Paraben ile ilgili net araştırma sonucları var ve bilimsel makalelerine araştıran arkadaslar ulaşabilirler. Tabi sadece türkce kaynak aramak bilgileri sınırlı bırakır . Paraben olan özellikle methly olanindan uzak kaliyorum .sevgiler

Deniz

Anonymous said...

merhabaa elerıne emegıne saglık cook makbule gecen bır yazı olmus.sonuna kadar okudum ve ne cahılmısım dıye ıclendım.sana ımrendım vala sılkelenıp dıkkat etmek lazım.hersey ıyı hosta dıs macunu ve deoderont olmazsa olmazım sımdı ona taktım poffff..sevgıler ayse:))

Sumeyye said...

Ama tek kaynağa bakarak böyle düşündüğümü nerden çıkardın ki :) Tabii ki ben de yabancı kaynakları okudum,hatta yukarıdaki bilgileri o kaynaklardan Türkçe'ye çevirerek ekledim buraya.O linki sadece herkes anlasın diye Türkçe ekledim.Ama dediğim gibi bunun kanıtlanmış kesin sonuçları yok hiçbir yerde.O yüzden kimse paraben zararlıdır ya da kesinlikle zararsızdır diyemiyor,ki ben zaten benim böyle düşündüğümü vurguladım yazıda.Gerisi insanlara kalmış.

Kübra'nın GÜNLÜĞÜ said...

bende yeni cilt bakım ürünleri aldım,
ama iyice sordum soruşturdum,
memlunum inş. böylede devam eder,
hayırlı akşamlar,sevgiler:)

Sumeyye said...

Evet köpürmüyor sonra da temizlenmedi sanıyoruz,ben de alışamıyorum o hisse maalesef :)
Kopyalanmaya gelince,yaparlar kesin.Ama zahmet edip cümleleri değiştirmeyi akıl etsinler bu sefer :))

Sumeyye said...

Ama burda bir yanlış anlaşılma var,ben yazdım ki bunlara dikkat etmiyorum :) Hangisine dikkat edeyim ki,herşeyde varlar.

Sumeyye said...

Rica ederim.Iherb kargoyu durdurmasaydı orada çok güzel diş macunları vardı doğal..

Sumeyye said...

Haha sen benim aklımı okumuşsun :)Hiç olmazsa güzel ölelim dimi?

Sumeyye said...

İnan onları sadece fotoğraf/reklam olarak gördüğüm için bilemiyorum nasıllar.İçeriğine bakmak lazım

Sumeyye said...

Ya bir de dört yanımız katkı maddesi,kozmetiğe gelene kadar neler var yediğimiz içtiğimiz ama işte insan :)

Sumeyye said...

Evet zaten aynı ürün bir süreden sonra etki etmemeye başlıyor.İnşallah siz de en kısa zamanda şifa bulursunuz.

Sumeyye said...

Aslında makyaj yapmıyorsan belki cilt bakımına çok da ihtiyacın yok.Ama yine de gün içinde biriken yağları,kirleri temizlemek için hafif bir temizleme jeli kullanabilirsin,iyi olur.

Sumeyye said...

Sevindim işe yaradığına :)

Sumeyye said...

Keşke aynı zamanda yediklerimize de dikkat edebilsek..Bu zamanda hepsinden kaçınmak zor maalesef..

Sumeyye said...

Rica ederim.

Sumeyye said...

African soap ben çok severek kullanmıştım. Sabundu ama kurutmuyordu,denemelisin.

Sumeyye said...

http://cafeanneyazar.blogspot.com/2010/02/organik-kozmetik-bebek.html bir de şöyle bir yazı buldum organik bebek kozmetiği hakkında. Farmasi hiç denemedim ama açıkça söylemek gerekirse Türk firmalara pek güvenmiyorum ne yazık ki..

Sumeyye said...

kristal deodorant diye sorarsanız gösterirler zaten.Bir tane size tüm ömür boyu yeter :) Tavisyem GNC'ye sorun.Fiyatı ilk başta pahalı gelebilir (sanırım 20-30 arasında) ama dediğim gibi hiç bitmeyecek,ömürlük yani..

Sumeyye said...

Rica ederimm

Sumeyye said...

Hiç üzülme ben de öyleyim.Bari güzel öleyim diyorum sürüyorum herşeyi yüzüme :))

Sumeyye said...

Teşekkürler.Ama buradaki bilgilerin,isimlerin hepsini aklımda tutmuyorum tabii ki. Yabancı kaynakları çevirerek yazdım tıbbi terimleri :) teşekkür ederim bu arada.

Sumeyye said...

Teşekkürler. Ama sadece mezuniyette kullanmak için fondoten alınır mı :) diğer zamanlarda kullanmıyorsan MAc mağazalarına gidip cilt tipine uygun bir fondoten sorup tester isteyebilirsin.O verecekleri tester sana 4-5 kullanım gider,böylelikle mezuniyet gecesini halletmiş olursun :)

Sumeyye said...

Biliyorum maalesef ama tamamen organik gıda bulmak çok zor ve çok masraflı.Kendi bahçem olsun istiyorum :(

Sumeyye said...

Walmart'ta falan tamamen organik kozmetik ürünleri satılıyormuş diye okudum bu yazıyı yazarken rastladığım sitelerde.Bir de senin iherb.com gibi bir şansın var.Oradaki şampuanlar ve organik kozmetik şahane.Denemiştim :(

Sumeyye said...

O biraz zor işte :) daha neler neler var.Baksana gdo bile yasaklı değil :)

Sumeyye said...

Diş macunu ve deodorantın alternatiflerini yazdım yukarıda,onları deneyebilirsin ki :) en kolayları onlar

Sumeyye said...

Sevindim işe yaradıklarına :)

Anonymous said...

Ahh ah öyle güzel olurki ama nerdee :((

Anonymous said...

Bende sonuna kadar okudum:) eline saglik kardesim.
Bunlari okuyuncada 2 cocuk annesi olarak korkmadimda degil... Allah sonumuzu hayir etsin. Ben Hollandada yasiyorum ve 2-3 yildir Iherb.com'dan vitamin, sabun, cay, cocao ve shea butter siparis ediyorum ve siteye bayiliyorum:) sen yazinca daha bi sevindim, dis macunlarina bakinayim bari:) Turkiyeye hizmet veremediklerine uzuldum dogrusu, eger cok istersen sana buradan yollayayim, haber ver yeter. Tekrar emegine saglik, allaha emanet ol.
Huriye D.

Unknown said...

merhaba sümeyye.. ellerine sağlık çok faydalı bi yazı hazırlamışsın. gerçekten çok bilgilendim. bundan sonra bazı şeylere bende dikkat etmeye çalışıcam. özellikle lush marka ürünleri en kısa zamanda denemek istiyorum. bilgilendirdiğin için tekrar tekrar teşekkürlerr. sevgiler...

knk said...

selam canım lush markasını ilk senden duydum:) hatta bi çok şeyi ilk senden duyuyorum çokta hoşuma gidiyo... cildim cok kuru ve lush markasından yüz nemlendiici önerirmisin bana? teşekkürler cilt yazılarını merakla okuyorum...

knk said...

selam canım lush markasını ilk senden duydum:) hatta bi çok şeyi ilk senden duyuyorum çokta hoşuma gidiyo... cildim cok kuru ve lush markasından yüz nemlendiici önerirmisin bana? teşekkürler cilt yazılarını merakla okuyorum...

Şantiyenin Gülü (Tender Lady in the construction site) said...

ooof neden bu kadar zor ki ? bi ara çok takmıştım şu olaya ama yiyecek içecek bişey bulamaz hale geldim,yazı yararlı olmuş ama yine gözüm korktu tabiii:(
sonuna kadar okudum bu arada:)

Modavesaire said...

ooff içim karardı, ne alsak hep kanserojen sanki..günümüzde hızla yayılması kanserin, sebebi bu mu acep:(( paylaşımın için teşkrler.. yarısını okudum kalanını okuyamayacağım, kaygılarımı kontrol altında tutamam çünkü..

gumeysa said...

allaha şükür ölmemişiz ama isimler ne tanıdık geldi güya herşeyi okuyup alırım pöfff

esreşker said...

çoook güzel bi yazı olmuş meyye emeğine sağlık ben de bu şampuanlara takmıştım bi ara sonra otacıda olmadığını fark ettim saç derimi biraz kurutuyor sanki ama gene de memnunum dökülmeyi önledi mesela nemlendiricilere gelince de günde iki buçuk litre su içtiğim için pek ihtiyaç duymuyorum ama hakikaten herşey tehlikeli insan ürküyor gerçekten Allah a emanetiz

Anonymous said...

Cok faydali bir yazi olmus, ellerinize saglik!! Bende ABD de yasiyorum ama biz cogunlukla hayvansal icerikten kacinmaya calisiyoruz. Simdi birde bunlara dikkat etmeye kalkinca kullanabilecegimiz birsey kalmayacak :(

neslihan said...

bilgilendirici yazı olmuş teşekkür ederim.http://www.amway.com.tr/user/neslihan22
sayfasından incelemenizi tavsiye ederim.gerçekten de faydasını göreceğinizi tahmin ediyorum.

pembe fiyonk said...

Tatlım bizde daha geçen ofişle(görümcemle) beraber bu konuyu konuştuk :) paraben konusunda senin gibi düşünüyor.hatta parabensiz kelimesini daha korkutucu buluyor.bunun yerine
kimbilir daha bilmediğimiz içerikler ekleniyordur diye :)
Bu arada yakında yapacağım mimde sende varsın canım :) şimdiden haberin olsun.
sevgiler

Anonymous said...

sümeyye çok faydalı ve çok güzel bir yazı Allah razı olsun..
benim şampuan konusunda kafam karıştı..2 kere sürmeyin deniliyormuş ben hiç sabun kullanmıyorumm 3-4 kere şampuan sürüyorum..o zaman yanlış yapıyprum senn saç için sabun kullanıyormusunnn pekii ..kullanıyorsan hangi sabunu
esma

minolaöğretmen said...

yazı için teşekkürler.. tam da bu akşam bu konuda biraz araştırma yapayım diyordum isabet oldu.. şu aralar güneş kremi arıyorum.. önerebileceğin organik bir ürün var mı?

Anonymous said...

Parabenin zarari kesin kanitlanmis. Siz bilmeseniz de bu bir gercek, bence de yanlis yonlendirmeyin. Bilginizi takdir ediyorum ama herkesin eksik ya da yanlis bildigi seyler vardir. Daha gecen ay gogus kanseri olan bayanlardan alinan orneklerde yuksek oranda paraben bulundu. Sizi okuyup sizin bilginize guvenip bu zararli maddeyi kullanan insanlar olabilir. Kul hakki olmasin diye yazma geregi duydum. Basarilar diliyorum.

Sumeyye said...

dedim ya,bana kanıtlarla gelin. Araştırma sonuçlarıyla değil. Çünkü zararlı olmadığına dair araştırma sonuçları da mevcut. Bu tutumunuzla beni eleştirirken siz de aynı hataya düşüyorsunuz,kesinliği ispatlanmayan birşey hakkında böyle kesin konuşunca.Ayrıca parabenden nasıl korunmayı düşünüyorsunuz bilmiyorum,yediğiniz yemekte bile varken.
Hem bilmediğimi nereden çıkarıyorsunuz ki?İnanmıyorum diyorum.Ayrıca oraya yazdım,kendi düşüncelerim diye.Çok istiyorsanız açın bir blog yazın siz de zararları hakkında tamam mı? Kurtarın dünyayı.

~♡ηυяѕαℓкιмι™ said...

Bazen diyorum dikkat etmek lazım bazen de diyorum aman nereye kadar..

Anonymous said...

Merhaba Sümeyyecim. Ben Lush'ın Daddy O isimli şampuanını severek kullanıyorum, ancak senin yazını okuduktan sonra sitesinden içeriğine baktım ve gördüm ki içinde sodyum alkyl sulfat, sodyum lauraeth sülfat ve propylene glycol var. Lush'ın ürünleri de çok güvenli değil yani maalesef.. bu da linki: https://www.lush.co.uk/product/110/Daddy-O-Shampoo-100g. zeynep

ChiLeQue said...

Makyajla alakali bir urun tavsiye edebilirim . Paraben dahil hicbir kimyasal icermiyor ve bunun yaninda icerdigi mineral ve vitaminlerle ciltbakimini da yapiyor. Tamamen dogal, gunes korumali, raf omru de E vitaminiyle saglaniyor. Dunya gogus kanseri vakfi tarafindan en dogal makyaj urunu secilmis. Turkiyede de sadece eczanelerde satiliyor. Urunun adi JANE IREDALE. Gonul rahatligiylakullanabilirsiniz

★nasli_ said...

Yararlı bir post olmuş ellerine sağlık.Nasıl oldu da blogunu farketmedim ben ? Blog hayatında başarılar diler,kendi blogumda da bir kahveye beklerim seni..Görüşmek üzere!
www.nzlsyn.blogspot.com

wavy said...

nemlendırıcı olarak shea butter yagından bahsetmışsın ama agır gelmez mı karma cıltlere??