Wednesday, May 2, 2012

Umre Hazırlıkları

Hayır ben gitmiyorum,ne yazık ki (yaz için öyle bir niyetimiz var gerçi,inşallah nasip olur). Ama birkaç arkadaş rica etmişti ondan yazıyorum bunları. Hatta mail yoluyla da çok soran olmuştu.
Allah nasip etti şükür çok kez ziyaret ettim.O yüzden bu konuda nacizane önerilerimi yazabilecek kadar deneyimli sayıyorum kendimi :) Özellikle ilk defa gidecek olanlar varsa umarım az da olsa yol gösterici bir yazı olur.
En öncelikli sorun kıyafet. Orada ne giymeli?
Bu konuda birkaç önerim var size.

Herkes genellikle abaya giymeyi tercih ediyor. (bu arada abaye değil,abaya :) Şu videoda 44. saniyede Hind BelJafla'nın nasıl telaffuz ettiğini duyabilirsiniz )
Abaya evet giymesi çok rahat.Ama biz alışık değiliz öyle bir sıcakta simsiyah birşey giymeye. Bir de burada satılan abayaların kumaş kalitesi feci. Resmen naylondan yapıyorlar ve sıcakta iğrenç bir koku çıkıyor o naylondan. Bir de acayip taşlar,kurdeleler falan yapıştırıyorlar,hiç sevmiyorum.O yüzden benim önerim oraya gider gitmez giymeye idare edecek bir abaya alın buradan. Oraya gidince envai çeşit içinden seçip beğenip alırsınız. Hem de çok daha uygun bir fiyata. Tamam amaç alışveriş değil ama şimdi inkar etmeyelim,hepimiz çarşı geziyoruz orada da . Özellikle Medine'de mescit belli bir saatte kapandığından mecburen dışarıda vakit geçiriyorsunuz.
Peki İstanbul'da nereden alabiliriz abaya? Fatih Ferrace'de idare edecek modeller var. Ben bu yaz için bir tane aldım hatta.
Facebook sayfasında da yazmıştım, Fatih'teki mağazalarda NCL markalı abayalar satılıyor.Hatta mavi,gri renk falan da yapmışlar. En sade,en beğendiğim modeller onlar oldu,kumaş kalitesi yine feci olsa da.Fiyatları da biraz tuzlu açıkçası,320 lira.
Çarşamba tarafına doğru inerseniz orada daha uygun fiyatlı hem üretim hem de satış yapan abaya firmaları bulursunuz.Onların da kumaşları aynı,modeller de fena değil.Fiyatları uygun.
Erenköy butiklerinde farklı modeller var. Hatta en güzeller bence oradalar.Tabii fiyat farkını tahmin edebilirsiniz.
Bir de diktirme opsiyonu var,ben kesinlikle bunu tercih ederdim.Gidin terletmeyen uçuş uçuş bir kumaş alın Ümraniye'den ve diktirin :) Arap arkadaşlarıma sormuştum abaya kumaşının adı ne diye, "nada" olduğunu söylediler. Burada bulabileceğimizi sanmıyorum ama aklınızda olsun. Suudi Arabistan'daki kumaşçılardan alabilirsiniz.  Burda ferace kumaşı diye naylon bir kumaş koyuyorlar önünüze.

Gelelim 2.kıyafet opsiyonuna.
Tekbir'i pek beğenmiyoruz biz ama farklı biz gözle bakınca orada umreye uygun çok sayıda tunik bulunduğunu görürsünüz.Vücuda oturmayan bol kesimli,diz altına kadar inen birçok tunik var.Ben daha önce almıştım hatta bembeyaz bir tane,çok rahat giydim orada. Altına bol keten bir pantolonla inanılmaz kullanışlı oluyorlar.

Pantolon zaten en rahat olay orada. Oxxo 'da her sezon çıkan bosbol kesimli,yüksek belli,pamuklu kumaştan pantolonlar olur, görmüşsünüzdür. İşte onlardan mutlaka alın.
Yine vücuda oturmayan,pardesüye benzer tunikler Ferrace mağazasında da var. Hem de uçuk pembe,beyaz gibi açık renklerde. Oraya da bakın.

Ben nasip olur da gidersem bu sefer renk renk böyle kaftanlar dikmeyi düşünüyorum. Çok rahat olacağından eminim. Herhangi bir kumaş alıp kendiniz de dikebilirsiniz,dikimi çok kolay. Hatta kalıp da göstereyim size :
Üst-yan taraftaki kumaşı biraz daha uzun bırakırsanız uzun kollu olur.
Gri olan kaftan yuvarlanarak kesilip dikilmiş.Böyle dikdörtgen değil.Yarım daire şeklinde yani.
Bir de ipekli bir kumaştan yazlık pelerin diktirebilirsiniz.

Ne örtelim konusuna gelince;
Aker tek renkli çeşit çeşit yaz serinliği serisi çıkarmış. Bence harika bir alternatif.
İkinci önerim ise vual şallar. Şüşütown yaz serisine göz atabilirsiniz.

Ayakkabı önerim ise Birkenstock, Camper, Clark's gibi markalar kesinlikle. En rahat sandalet,parmak arası veya düz terlik modellerini bu firmalar yapıyor. saatlerce yürüseniz bile ayak ağrınız minimum oluyor.Hotiç,Elle gibi markalar da bu tarz sandalet/terlikler yapıyor her yaz sezonu. Onlara bakabilirsiniz. Düz taban değil de hafif dolgulu,hafif topuklu ayağı tam saran modeller çok daha rahat .




Bu tip çantalar ise hem seccade,kitap vs,hem de terliklerinizi koymak için kullanışlı oluyor.
Kıyafet önerileri bu kadar. Gelelim aklıma gelen bazı noktara.
- Abayanın içine giymek için uzun veya kısa tayt alabilirsiniz.Külotlu çoraba katlanmak zor.
-İhramlıyken parfüm kullanmamak için daha önce bahsettiğim renksiz,katkı maddesiz ve kokusuz kristal deodorantlardan edinin mutlaka.
-Islak tuvalet kağıtlarını depolayın. Her markette var.
- Şimdi tüm oteller yemekli ama siz yine de çantanızda atıştırmalık birşeyler götürün buradan. İnsanın içi eziliyor açlıktan bazen.Bazen şekeri düşüyor vs. Bir de orada alışveriş merkezlerindeki yemek mekanlarında hamam böcekleri kol geziyor. O ortamda yemek yemek imkansız. KFC,Mc donalds vs ise o sıcakta hiç gitmiyor.
-Araplar beni kaçırdı,yok takip etti vs gibi şeyler bana biraz da Türklerin abartması gibi geliyor açıkçası. Evet bakıyorlar,yavşıyorlar ama siz kafanızı çevirirseniz ya da sert bir şekilde bakarsanız kimse uzatmıyor. Laf atarlarsa dinlemeyip gidersiniz. Çok defa tek başıma dolaşmışımdır çarşılarında,başıma öyle birşey gelmedi çok şükür. Açık vermezsen kimsenin seni kaçıracağı falan yok yani. Öyle kadınlar gördüm ki,adamlar "güzeeeel ,güzeelll kardeş" dedikçe bunlar ay bana ne dedi diye kıkırdıyor. Öyle yaparsan yüz bulurlar tabii.
Genellemiyorum,kişisel fikrim bu.
-Hilton'un altındaki çarşıda benim içim bol bol Baskin robbins dondurma yiyin :) Movenpick dondurması da harika. Burada da paketlenmiş satılıyor ama orada açıkta satılanlar gibi lezzetli gelmiyor insana.
-İmkanınız varsa bir taksiyle anlaşıp kendi halklarının alışveriş ettiği merkezlere ve marketlere gidin. Envai çeşit ürünü çok daha ucuz fiyata bulabilirsiniz.Elbiseler,pijamalar,tarak-toka,herşey süslü süslü :)
-Al baik yiyin :) Babanıza,eşinize kiminle gittiyseniz ona aldırın mutlaka. (Kadınların girmesi yasak) Hayatımda yediğim en ama en lezzetli tavuk o. Şimdi bile canım çekti. ilk yediğimde ilkokul 2'ydim sanırım :)) Ne KFC, ne Popeyes o lezzeti yakalayamaz..
-Oradaki hizmetlilere dağıtmak için buradan oyalı yazma vs hediyeler alın yanınıza. Çok mutlu oluyorlar. İlla hizmetlilere vermek gerekmiyor,yanınızda oturup size gülümseyen başka milletten herhangi birine verebilirsiniz. Herkes çok seviniyor. Babaannem patik falan verir mesela :)) Çocuklar için de şeker çikolata vs.
-Gitmeden yanınıza mutlaka kenacort vs gibi mantar kremleri alın.
-Güneş kremi çok çok çok önemli! Tavsiyem şu yazımda bahsettiğim Avene yüksek koruyuculu krem.Sadece yüzünüze değil el ve ayaklarınıza da uygulayın.

Şimdilik aklıma gelen noktalar bunlar. Sizin sormak istediğiniz bir nokta varsa seve seve cevaplarım.
Allah gitmeyen herkese nasip etsin,gidenlere de tekrar tekrar gitmeyi nasip etsin ♥
Image and video hosting by TinyPic
gulce said...

amin:)

serpil said...

bu seneye kadar umre lafı geçtiğinde pek gitmek istemiyordum, sanki oraya gidince dünyadan tamamen elimi ayağımı çekmem gerekiyormuş,sanki hazır değilmişim..vs. bu sene şimdiye kadar neden gitmedimki diye üzülüyorum,imkan olsa da gitsek diyorum..daha birçok şeye üzülüyorum işte.Allah herkese nasip etsin.

Nour said...

Çok faydalı bir post olmuş teşekkürler. Gerçekten ilk gidişte insan çok eksik gidiyor inşallah tekrar gitmek nasip olur da bu sefer tedbirli giderim. Sevgiler...

sedaca said...

ne güzel bir yazı olmuş, inşAllah bana da nasip olur gitmek, anneannem ile ilk fırsatta gitmek istiyoruz. Rehber gibi açıp okuyacağım o zaman :)

karakoyununprensesi said...

ohh ohhh ne güzel bir yazı olmuş sık kullanılanlara ekledim bile. Allah bize de nasip etsin inşallah:)

Emine said...

Severek okudum, sanki tekrar oraları gördüm gezdim gibi oldu. Babamda zaten şimdi Mekke'de...
Ellerine saglık, çok güzel bir yazı olmuş.

Şimdi aklıma geldi :D Orda Turk kadınları toplumda başörtünün üstüne plastik çiçekler takarlardı, birbirimizi tanıyalım diye. Çok hoşuma gitmişti :)

büşranur said...

Tavaf patigi cok onemli benim icin. Pamuklu alti kalin patikler, tavafta ve kabenin icinde vazgecilmezimdir.. Cunku her yer mermer oldugu icin incede olsa ayaklariniz su toplayabiliyor..

Sumeyye said...

Onu yazmak aklıma gelmemişti :) Kendim hiç giymediğim için. Yazıya ekleyeyim senin adınla.

maral said...

İnşallah nasip olur tabi harika bi fikir bunu yazmak :) teşekkürler canım :))

Anonymous said...

abaya ve ferace aynı mı, farklı şeyler mi?

Sumeyye said...

aslında farklı,ferace daha cok duz kesimli,çarşaf tipi kıyafete deniyor. Abaya ise malum..

∂єкσяαρѕυωαѕуση said...

teşekkür ederiz inşallah yaş ilerlemeden bizlere de nasib olur gitmek, bana hep çok korkutucu geliyor ibadetten başka birşey yapmazdım diye düşünüyorum korkarım sokaklarında gezmeye siz böyle yazınca pantolon, sandalet flan şaşırdım doğrusu:)

Sumeyye said...

Pantolon ve sandaleti bunlarla iyi gezilir amacıyla yazmadım ki ? Pantolon mescitte rahat oluyor.Sandalet ise ziyaret yerlerine giderken vs.Önerilerimin hiçbiri gezmek amaçlı değildi..

∂єкσяαρѕυωαѕуση said...

mescide ziyaret yerlerine giderken giyilebiliyor, yasak değil yani..

Sumeyye said...

Ziyaret yerleri Uhud,Hira Dağı,diğer mescitler vs. gibi yerler. Hangi mescide ayakkabı ile girilir :)

nergisce said...

süper bir yazi!

Anonymous said...

:) otelden mescidlere giderken epey bir yurunuyor nilla nin dedigi gibi taban destekli kolaylikla cikarip giyebileciginiz sandaletler buyuk rahatlik hafif olmasi da iyi tavafta yaninizda tasiniyor ben agir bir terlik almistik agir oluyo dedim biraktim ve gitti :))

Anonymous said...

darısı basımıza inşaallh :)

Anonymous said...

Sessiz ama derinden takipciniz olarak bu yaziniza yorumsuz kalamadim:) tek kelimeyle muthis bi yazi olmus,Allah im isteyen herkese nasip eder insallah...bu arada abayalari sayenizde kesfettim umarm cesaret edip disarida giyinebilirm,cnku o tarz hic giyinmedm de:)....hatice

saliha iclal said...

merhaba yazdıklarınız çok hoşuma gitti 6kez umreye gitmiş biri olarak dediklerine çok katılıyorum akşam akşam bu yazıyı özleyince oralarda gezmek istedim geçen yaz gittiğimde zamzam tower otelinde kalmıştım otelin bulunduğu binada çok güzel mağazalr var ben oradan genelde parfüm kozmetik alışverişi yapıyorum aslında kıyafet olarak topshop vb mağazalar var bir göz attım ama almaya değer hiçbirşey görmedim tabiki oraya gitme amacımız alışveriş değil bu yaz mescide giremediğim için 5 gün boyunca boş boş gezdim ondan yani allah herkese nasip etsin inşallah iyi akşamlar.

sweetheartela said...

çok yararlı bi yazı olmuş,parmaklarına yüreğine sağlık.Ben umreye gitmeden önce açıktım,orada kapandım.Yanımda öyle abuk sabuk kıyafetler götürmüştüm ki hiç rahat edemedim.Oraya giderken aldığım bazı kıyafetleri hiç giyemedim.
İnşallah umreye gidecek olanlar önerilerini dikkate alırlar.Ve şimdiden Allah kabul etsin herkesin ibadetini :))

Sumeyye said...

ben de6 kere gittimm tesadüf :))

gumeysa said...

sümeyyecim burdan mucklandın ne güzel anlatmışsın ayy ay ne kadar gidersen git daha aç oluyor insan (özlem açısından)senin belirttiğin gibi önce abaya tunik vs sonra tayt pantolon.etek elbise giymek eziyet , ayrıca orada 7 den70e terlik bana sandalet bile külfet geliyor ...ayrıca medinede aziza çarşısı vardı taksi ile gitmiştik senin bildiğin varmı?
süpersin;D

Syhn said...

sen niye daha sık yazmıyorsun ya?!!
hiç gitmemiş hep gitmek isteyen biri olarak yazını okuyunca tekrar bana da nasip olmasını diledim. gidersen benim içinde dua et...
güneç kremi yazın şuanda ilaç gibi geldi. bi sene olmuş sen yazalı ama tam sırası benim için. merci;)

Anonymous said...

ne güzel yazmışsın böyle:) gitmeyi o kadar çok istiyorum ki bir gün nasip olursa bu yazını tekrar okucam, aklıma bile gelmeyecek bir çok konuyu öyle güzel yazmışsın ki. çok teşekkür ederim ellerine güzel yüreğine sağlık.. mukaddes

Asya said...

cok cok güzel yazmissin ..
her satirini .. her kelimesini ayri bi zevkle okudum ..
her defasinda yeni biseyler ögreniyorum ..
google gibi kizsin masAllah :D

Asyacik

Esra krdg said...

Okurken heyecanladim kendimi o guzel yere hazirlaniyor gibi hissettim arsivlenecek guzel bilgi dolu bir yazi emegine ellerine saglik

emoş said...

mrb arkadaşım öyle güzel yazmışsın ki...her yazdığın çok önemli bence bendekızım 2 yaşındayken kızımla gittim bizede nasib oldu çok şükür.kıyafetler konusunda çok bilgilendirici olmuş ilk giden mutlaka bu sıkıntıyı yaşıyor. bende şunu eklemek isterim mutlaka efendimizin hayatı birdaha okunsun.umre rehperleri okunsun ve her geziye gitmeden önce otobüste tekrar edilirse daha güzel anlaşılyor.sevgiyle kal.bende bloğuma beklerim.

Anonymous said...

Medine de yasayan biri olarak ben bir uyari da bulanayim acik tenli ve renkli gozluyseniz muhakkak pece takin asla ama asla tek basiniza erkeksiz taksiye binmeyin hatta ilk once babaniz veya esiniz binsin taksiye burada kacirilma olaylari oldukca ciddi boyutlardadir cok dikkat cekici abaya giymeyin ben uyarayim gerisi size kalmis

Özlem said...

Süper bilgi dolu bı yazı olmuş . Allah razı olsun.. Bu arada su pelerin lerden yaptıricaz arkadaşlarla çok rahat yaz icin..

yesilerik said...

cok gıtmek ıstıyorum hamıleyken hep dogurur dgurmaz gıdcem derdım ama doruk maalesef oyle bır fırsat tanımadı ıkı gunluk yaz tatılı bıle cok zor oluyor oralarda 14 aylık bır bebeyle neyapılır nasıl yapılır baskalarının ıbadetlerıde engellenır mı bılmıyorum oyuzden bu sene yıne hasretteyız

Anonymous said...

ben de bi tavsiye de bulunmak istiyorum; elbette bu nasip işi, ama imkanlarınızı zorlayın ve çocuk sahibi olmadan bir kere muhakkak gidin.sözüm özellikler evli ve henüz çocuk sahibi olmamışlara. çocuk olunca çok zor oluyor ve uzuuuuuun çok uzun yıllar çocuksuz gitme şansınız kalmıyor. benim gidişimde kızım 8 aylıktı ve süt emdiği için adet geciktirici hap kullanamadım. bir hafta kalmıştık mekke de ve ben sadece son gün veda tavafına katılabilmiştim. yine kızımı bırakamadığım için 15 günlük umrem boyunca hiç sabah namazına gidemedim. şimdi gitsem öyle bir durum yaşamam ama hayalini kurduğum kabe nin karşısına oturup saatlerce seyretme işini ancak 15-20 sene sonra yapabilirim. çocuk çok güzel birşey ama sorumluluğu da bir o kadar ağır. onun için her müslüman bayanın çocuk sahibi olmadan rahatça oraların tadına varmasını, o güzelliği doya doya yaşamasını istiyorum. lütfen bunun için şartları zorlayın... bkz:"ben yandım eller yanmasın" :)

sevgiler

Sibelce said...

Çok faydalı bir yazı olmuşçİnşallah önümüzdeki sene gitmeye niyetimiz var.Elinize sağlık teşekkürler

Anonymous said...

çok şükür Rabim bana 1 ay önce nasip etti oralara gitmeyi.kıyafet konusunu bende çok araştırdım.rahat olsun terletmesin,tesettüre uysun tabi,yeter bunlar.orada 15 gün aynı kıyafeti giydim(tabi akşam yıkadım sabah giydim),hiç umrumda bile olmadı.2.bi kıyafet israf gibi geldi.herşey çok güzeldi,Allah herkese nasip etsin diye hep dua ettim.

Şüheda Aydın said...

hiii teşekkür ederim :) yeni okudum.

cümlemize nasib olsun inşallah!

*CiLBaB* said...
This comment has been removed by the author.
demetella said...

cok güzel olmus Allah razi olsun.... Rabbim oraya gitmek isteyen herkese nasip eder insaAllah...

gunlukcugum said...

Oradaki insanlara hediye vermek fikrini ilk senden duydum ...aklima yazdim insallah nasip olursa yapacagim bende....

emilianata said...

bu yazıyı dün akşam okuyabildim, yorum yazabilmek bugüne kısmetmiş:) çok yararlı oldu bu yazı benim için:) rabbim inşallah nasip eder bir çok kez oraları görmeyi.

Anonymous said...

cok begendım tatlım yazını ...cok basarılı olmus,profesyonel yan, :) umranıyede oldugum ıcın kumascılara ılk gıttgm fırsartta ucus kumaslarada bakıcam ;) yazarım

zeynep said...

merhaba;asıl 2000 yılından beri arap ülkelerindeki ve özellikle ortadogudaki tüm ferace ve abaya markalarının tasarım ve üretimini Kazzaz Tekstil yapmaktadır.Hatta bu mallar Harvey Nichols,Harrods,5.cadde ve bircok üst sınıf magazaların raflarındada yer almaktadır.abaya markalarının enünlülerine hem tasarım hemde üretim yapmaktalar :)
hizmet olsun webadreside şudur;
http://www.kazzazdesign.com
harika bir modaatölyeleri var ben ziyaret ettim sizde illaki gidin!

zeynep said...

harika özetlemişsin ve kesinlikle kült bir çalışma olmuş bu yazı .eline sağlık :))))