Saturday, July 30, 2011

Ani Sivilce Baskınına Acil Çözümler

Hepimizin bir tecrübesi olmuştur mezuniyet,düğün vesaire gibi özel günlerden hemen önce ortaya çıkıveren canavar sivilce/sivilcelerle.Bir de en olmadık yerde biterler.Burnun tam ortası,kaşın arası,dudak üstü..Kabus gibi!
Kapatmak kolay ama yetmiyor o kabarıklığı orada kaldığı sürece.
Birkaç küçük ve etkili çözüm buldum sivilceleri bir nebze olsun yatıştırmak,şişliğini azaltmak için..Tabii bu öneriler cildi her daim problemli olan insanlarda bir işe yaramayabilir.Ama normal bir cildiniz varsa ve sadece 1-2 tane arada sırada çıkan sivilcelere çözüm arıyorsanız deneyebilirsiniz.

  • Lavanta Toniği : Birazcık lavanta tohumunu kaynar suda demleyin.Ilıyınca bir havluyu bu suya bastırın ve yüzünüzde 30 dakika boyunca tutun.Daha sonra tonik olarak sık sık uygulayabilirsiniz.Lavanta cildi çok çabuk sakinleştirir,o yüzden bu çayı sadece sivilceler için değil,cildiniz herhangi bir şeye reaksiyon verdiğinde,güneş yanıklarında veya herhangi bir nedenden dolayı tahriş oluştuğunda kullanabilirsiniz.
    Bir keresinde yüz maskeme kattığım yumurta bayatmış,maskeyi uygulayınca cildim inanılmaz kızarıp kabarmıştı.İlk defa o zaman denemiştim bu toniği.
  • Pişik Kremi : Evet pişik kremi,ama içinde çinko bulunanları.Çinko sivilceyi çok hızlı iyileştiriyor aynı zamanda kızarıklığını alıyor.Mutlaka deneyin :) Tabii uzun süreli kullanımı zararlı olabilir.Sadece acil zamanlarda..
    Aynı şey göz damlası için de geçerli ama göz damlası sadece kızarıklığı alıyor,sivilceyi iyileştirmiyor.
    Bir diğer alternatif de diş macunu.Kızarıklığı o da alıyor.
  • Çay ağacı yağı : Bunu herkes biliyordur zaten.Ama The Body Shop'da satılanı
    çok çok seyreltilmiş.Bulabiliyorsanız saf olanı bulun ve onu incelterek kullanın (Body shop'dan daha az seyreltilmiş olsun yine de) .Sivilceleri inanılmaz hızda iyileştiriyor ama seyreltilmeden uygulanırsa ciltte tahrişe neden olabilir.
  • Mısır nişastasıyla suyu macun kıvamına getirip yatmadan önce sivilcenizin üzerine uygulayabilirsiniz.
    Karbonatla soda karışımı da aynı işi görebilir.
  • Aspirin maskesi : Herkes biliyordur zaten değil mi?
  • Taze nane +zerdeçal ikilisi : Taze naneyi ezip zerdeçalla karıştırıp uygulayabilirsiniz.Zerdeçal +kişniş karışımı da aynı işi görür. Bu maskeyi uzun süreli kullanmak da bir sakınca yok :)
  • Limon Suyu +Sirke karışımı : Sadece sivilcenin üzerine uygulamaya özen gösterin.Çok asidik olduğu için yüzde iritasyona neden olabilir.
  • Isırgan otu toniği : Lavanta toniği gibi hazırlanıyor.Isırgan otunun içindeki bir madde temel cilt problemlerine çok iyi geliyor(muş).
  • Aloe Vera Jeli : Günde birkaç defa sivilcenin üstüne uygulayın.Çabuk tedavi eder& sivilce izi bırakmaz.
Şimdilik bu kadar yeter sanırım. Aknesiz günler!
edibe @ edbdesigns said...

supeeer tavsiyeler, yalniz ben patlatmadan duramam :) patlatir sonra tedavi seceneklerini uygularim. sagolasin :)

aysgLi said...

Offf offf kabusum sivilceler =( Ne yapsam ne etsem yine de karabasan gibi çöküyorlar üstüme üstüme.Ve bende kurcalamadan duramayanlardanım =(

annemdiktibengiydim said...

son birkaç aydır ergenliğe geri dönmüş biri olarak,çok işime yarıcak tavsiyeler...

(bi sorun var nedense,g.hesabımla yorum yazamıyorum...)

annemdiktibengiydim :)

Sumeyye said...

Bazen patlamıyorlar ama,başı olmayanlardan bahsediyorum ben.Bu tedavilerin çoğu iltihabı topluyor zaten,sonra rahatlıkla patlatırsınız :)

@Ayşegül @annemdiktibengiydim
Kızlar bunlar zaten devamlı olan sivilce sorununa çözüm olmaz.Sadece ara sıra çıkan başı olmayan sivilcelere karşı etkili.Doğal hiçbir tedavinin akne/sivilce sorununa kesin çözüm olacağını zannetmiyorum.

aysgLi said...

Haklısın Sümeyyecim, ve sanırım stres büyük etken, en azından bende.Diğer türlüsünü de denedim tedaviyi bırakınca aynen devam =)

Anonymous said...

cay agaci yagini nasil seyreltmek gerekiyo kaca kac mesela?cay agaci yagini nasil seyreltmek gerekiyo kaca kac mesela?

Sumeyye said...

su ile seyreltebilirsin kullanacağın kadarını.
Sivilce için %15-20 ,mantar vb şeyler için %75 lik çözelti kullanılması öneriliyor.
%15 lik çözelti yapmak için sanırım 1 e 6 oranı oluyor.

sihirlitorba said...

aloe vera jeli diyince içim yanıyor...hatırlatma :( hala Türkiye den temin edebileceğim doğru düzgün bir jel bulamadım :(

Sumeyye said...

Aloe vera jeli o kadar çok şeye iyi geliyor ki,okudukça şaşırıyorum.
Yurtdışına gideceksen/giden bir tanıdığın varsa ondan iste,ya da beni bekle getireyim sana.Ramazan'dan sonra çıkacağım tatile yineinşallah.Kaldığım otele göndertmeyi düşünüyorum.

aysgLi said...

Yorumları okudumda daha yine sormak istediğim fakat unuttuğum bir soru geldi aklıma.Aloe vera tabiki :) Bir ara medyada çıkan haberler doğrultusunda bu bitkinin sanıldığı gibi bir kurtarıcı olmadığı aksine kanserojen etkilerinin bulunduğu yazılıp çizilmişti.Ciddi manada eleştri konusuydu hatta eczanelerden toplatılacağı gibi bir sürü haber daha.Sırf bu yazılanlar yüzünden uzak durmuştum ama görüyorumki bu da asparagas çıktı :)

Sumeyye said...

Ayşegül,sanmıyorum öyle birşey olsun.Amerikan FDA onaylı birçok üründe aloe vera var. Sadece ağız yoluyla alınmasının zehirleyeceğini okumuştum.

aysgLi said...

Yani deterjandan kremlere kadar bir çok üründe olmasına karşın böyle bir habere bende şaşırmıştım paylaşmak istedim sadece.