Friday, October 7, 2011

Nutella Muffins

Nasılsınız kızlar? Çok şükür ayağa kalkabildim 15 tane iğneden sonra :) Ekim ayı hekim ayı diye kim demişse doğru söylemiş,kimle konuşsam hasta.
Bu aralar demir ilavesi almak zorundayım bir de,o yüzden iştahım fena açık,gittikçe şişiyorum.Neyse moral bozmaya gerek yok :) Tatlı yiyelim tatlı konuşalım biz.

nutellacupcake
Bilgisayarımda kocaman bir nutellalı tarifler dosyası var.Bu muffinler en sık yaptıklarımdan biri.Sizinle paylaşmazsam olmaz şimdi :) Mutlaka denemelisiniz!
Orjinal tarifi şöyle ama ben bazı değişiklikler yaptım,onları da yanlarına yazayım :
  • 3 yumurta (Ben 2 tane kullanıyorum )
  • 3/4 su bardağı şeker
  • 10 çorba kaşığı tereyağ ( ben tatlılarda tereyağ tadını sevmediğim için yerine 6 kaşık Terem Yağ kullandım)
  • 1+  3/4 bardak kek un (200 gr)
  • Vanilya
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
  • Tabii ki Nutella
Normal kek yaptığımızdaki gibi,önce yumurta aklarını çırpıyoruz sonra sırasıyla diğer malzemelerle birlikte yumurta sarılarını da ekliyoruz.

nutella2
Hamur biraz sert oluyor korkmayın :) Muffin kalıplarına paylaştırdıktan sonra üstlerine 1 tatlı kaşığı kadar nutella koyup kürdanla biraz karıştırıyoruz. Bu arada yaklaşık 12 tane çıkıyor bu kalıplarla.

nutella3
150 C fırında yaklaşık 20-30 dakika pişiriyoruz.
Sonra bu güzelliğe dönüşüyorlar :
nutellamuffin
Benimkiler bu sefer biraz çok pişmiş,normalde üstünün daha beyaz olması lazım.
nutella4
Ve yanında tabii ki yaseminli yeşil çay!
Denerseniz sonucu mutlaka paylaşın olur mu?Merak ediyorum :)


Bu arada sizden bir ricam var,yorumlarınızı anonim olarak yazdığınızda yorumun altına isminizi Ayşe,Zeynep olarak ekleyin nolur.Yoruma cevap yazarken "adsız" diye hitap etmek hoşuma gitmiyor.
Anonymous said...

meyyecigim gecmiş olsun hastalıktan dolayı bir ihmal edilme oldugunu bilseydim post istiyoruz diye kazan kaldırmazdım.bende bir nutella sever olarak bu tarifi mutlaka deneyecegim ama :)adsızlıktan hem kurtulmak hemde ayse'yi ilk kapan olmak icin diyorumkiiii ben ayse:)

sssss said...

öncelikle çoook geçmiş olsun...harika görünüyorlar en kısa zamanda denicem inşallah..ellerine sağlık.

Anonymous said...

öncelikle çoook geçmiş olsun...harika görünüyorlar en kısa zamanda denicem inşallah..ellerine sağlık.(sümeyra) bu arada kusura bakma kaç kere yolladım bilmiyorum bu yorumu:)

Anonymous said...

cok nefıs gorunuyor hımm :) kek un yerıne normal un olmaz mı acaba ?ben zeynep

Sumeyye said...

Ayşe ,mutlu oluyorum ben öyle özlenince :) Sen hep kazan kaldır olur mu?

Sümeyra mutlaka denemelisin ama ben gibi fırında unutma :)) Beyaz olmaları lazımm

Sumeyye said...

Zeynep,kabartma tozu miktarını biraz artırırsan olur sanırım. Tarifin orjinalinde all-purpose flour olarak geçiyor ben de ona en yakın kek un var diye kek un kullandım.Mesela 3,5 kaşık falan yapsan olur herhalde.

demetella said...

cok gecmis olsun sana canim ya

KelebekGibi said...

Cok gecmis olsun.
Bunlar leziz gözüküyorlar, bende kek muffin türlerini cok severim nutella ile hic yapmadigimi farkettim simdi...
Eline saglik.
Sevgiler

LeylaK said...

Meyye, harika olmuş, yani muffın delisi ve sürekli yenilerini deneyen biri olarak gayet iyi göründüğünü söyleyebilirim... Benim bloğumda nutella soslu bir muffın tarifi var, o çok lezzetli oluyor onu tavsiye ederim sana. Tabi ben de bunu deneyeceğim.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

ρємвє вℓσğυм said...

Çok geçmiş olsun...
Malesef bizim evdede ekim hekim durumları sözkonusu:(
bu arada muffinler harika gözüküyor
ellerinize sağlık...

annem dikti ben giydim said...

çok güzel gözüküyolaaarr...
gece gece kalkıp muffin yaptırcaksın şimdi bana :)
ellerine sağlık

Hobiriks said...

hamuru yoğun olup böyle dolgun olan keklere bayılırım. çok güzel gözüküyor eline sağlık..
geçmiş olsun bu arada.
bende düşünüyordum nerelerde acaba diye.. :)
bide sayende düzenli başladım kullanmaya cilt bakım ürünlerini.
çok sağol yardımcı olduğun için..
görüşüz..
-mer-

memolininannesi said...

harıka bır tarıf...
denemeyı dusunuyorum yakın tarıhte ellerınıze sgalık

filan nisa said...
This comment has been removed by the author.
pastaguvercini said...

geçmiş olsun cnm,farklı muffin tarifi ararken ne iyi geldi bu post,ben yeni takipçinim bu arada,bende seni bloğumda görmekten mutluluk duyarım, sevgiler..

beyda said...

Geçmiş olsun sanırım salgın var bende hasta oldum bol bol iğne vuruluyorum duyduğum ki herkez hastaymış...Muffin tarifini kendime gelir gelmez deniyeceğim...
Sizden bir şey rica etmek istiyorum.Kapalçarşıdaki 'Ceylanı'açık adresle tarif edermisniz?İstanbul'u pek fazla bilmiyorumda

aysgLi said...

On parmakta on marifet diye buna diyorlar sanırım :) Hemen deniyorum ve dönüyorum ;))

Anonymous said...

slmlar çok güzel gzukuyorlar ben şahsen diğer tarifleride istyrum varsa nutellalı kurbiye tarifi teşeşkkrler sevgiler...aslı

Sumeyye said...

Demetella,envirose,kelebek gibi,pasta güvercini,çok teşekkür ederim.Allah herkese şifa versin.

Leyla,baktım tarife.Yaparsam koyarım buraya da :)

Annem dikti ben giydim,memoli'nin annesi,yaptınız mı ? :)

Hobiriks,sevindim :) bekliyoruz gelişmeleriii

Nisa,multivitamin almayı denedim ama iştahımı çok açtı ondan bıraktım :) Bir de şimdiye kadar hiç hasta olmazdım böyle bu sene hiç kurtulamadım nolduysa bağışıklık sistemime.Teşekkür ederim güzel sözlerin için,çok incesin :)

Beyda,mail adresini yazar mısın? Mail atayım sana.

Ayşegül,estağfurullah :)

Aslı,paylaşırım en kısa zamanda.

LaMa said...

Vay ne guzel kabarmis. hamur cidden koyu ve az ama soncu gayet basarili gorunuyor
afiyet olsuun

beyda said...

Ben beyda beyda-88@hotmail.com
teşekkür ederim...

Seher said...

Çok lezzetli görünüyorlar, ellerine sağlık :)

Anonymous said...

selam meyyes öncelikle çoook geçmiş olsun...görünüş harika deniyeceğim sütüm çeker malum emziriyorum sonuçtaa:)

KOVA KADINIYIM BEN said...

yasemınlı cayın markası var mı?

Esra Nur said...

Bayıldım harika oldu. hatta harika kelimesi bile eksik kalıyo:) Mutlaka herkes denesin teşekkürler Sümeyye:) bu konuda da çok başarılısın seni takip etmeye devam devam devam:))

Sumeyye said...

yapanlara afiyet olsun diyorummm :) Daha çok nutella için takipte kalın!

Ben çayı Çin çayı kullandım ama Lipton'un da var yaseminli çayı.

esra said...

SÜMEYEECİM YAĞI ERİTEREK Mİ KULLANDIN YOKSA O DA SICAKLIGINDAMI YAZARSAN BU AKŞAM YAPCAM BENDE BU ARADA DEVAMINI BEKLİYORUZ BÖYLE TARİFLERİNN :))

Sumeyye said...

yok,oda sıcaklığında kullandım.

Unknown said...

Merhaba Sümeyye,

Ben resimlerinin canlılığına bayıldım öncelikle. Hele de içinde kek ve çay varsa... Ihmmmmm, en sevdiğim ikili! Bu aralar evimde kendim için yapmak istediğim bir şeydi muffin. Kek un demişsin tarifte, bu bildiğimiz un değil mi? :) Ben biraz acemiyim de :)

Sumeyye said...

Markette Sinangil'in falan kekunları satılıyor.Onlardan

merve said...

Selamun aleykum meyye, bu muffini denedim cok guzel kabardı ve tadı da nefisti, yani baska tariflerini de isteriz hani:) uzaktan takipçi:P

Anonymous said...

nillacım
yaseminli yesilcayı hangı markadan almalıyız
biliyorsun bazı marka iğrenc acı oluyor
sevgiler
deniz

Aynur said...

Selam
Tarifinizi kızım Ayşenur görüp denedi çok güzel oldu biz beğendik ve kendi yemek sitem de yayınladım görmek isterseniz beklerim:)
Teşekkürler elinize sağlık.
www.papatyasef.com