Thursday, August 4, 2011

İpek Şal Nasıl Örtülür?

İlk başlarda bu konuya eğilme gereği duymamıştım.Hatta "nesi var ki ?Direk atıyorum başıma " tarzı yorumlar da yapmıştım.Ama zaman içinde o kadar istek aldı/soruldu ki artık açıklama yapmam farz oldu,daha fazla erteleyemedim.
Hala anlatmanın biraz zor olduğunu düşünüyorum çünkü anlatılacak pek bir yanı yok.O yüzden küçük kuzenim üzerinde fotoğrafladım ben de :) Umarım açıklayıcı olur.


Image copy
1copy
Şalı bu kadar içeri katlıyorum.Daha fazla katlayınca ensenin açılma ihtimali var.Keşke biraz daha büyük olsa enleri.
12
Bazen yazma sarıyorum,bazen de bu eşarp tokalarından faydalanıyorum.Benzer tokalar Erenköy'de 7 liradan satılıyordu geçen sene.Ben hem bu kadar basit birşeye 7 lira vermemek için,hem de

biraz daha büyük topuz istediğimden kendim ördüm.Modelini de kabarık olsun diye değiştirdim. :)
de
İpekevi'ni işte bu yüzden seviyoruz.Gördüğünüz gibi koyduğunuz şekilde duruyor başta.Düşmüyor.Dokusu tok.
DSC00623
Topuzumuzun büyüklüğü de bu kadar.
DSC00624
Çok hafif katlıyormuş gibi yapıyorum elimle.Bunu yapmasak da olur.Yapmayınca nasıl duracağı aşağıdaki fotoğraflarda var.
DSC00625
DSC00627
Bol bir şekilde,kıvrımlarını bozmadan bir tarafı alıp arkaya atıyoruz.Burda önemli olan sıkmamak sanırım.Merak etmeyin,boyun görünmüyor :)DSC00628
DSC00630
Bu şekli alıyor.
DSC00631
Altta kalan tarafı hafif üste getirerek arkaya atıyoruz.
DSC00634
Bu şekli alıyor. Eğer yaka açıksa biraz daha bol bırakabilirsiniz.
DSC00632
DSC00636
Eğer baştaki fotoğraftaki gibi hafif kıvrım vermezseniz böyle oluyor.Ben bazen katlıyorum hafif,bazen katlamıyorum.Tamamen tercih meselesi.İki durumda da boyun rahatça kapatılabiliyor.
DSC00638
Arkadan böyle görünüyor.İsterseniz iki ucu bağlayabilirsiniz de.Ben genelde bağlamamayı tercih ediyorum.Ama bu şekli bence daha kullanışsız :/ En ufak bir eğilmenizde hemen düşüyor uçlar.
DSC00639
Yan görüntü biraz korkunç itiraf etmeliyim :)

Bone sorusu çok geliyor,ben kullanmayı tercih ediyorum.Kayma probleminden dolayı değil,şalların dokusu ağır olduğu için zaten kolay kolay kaymıyor.Ama ben böyle rahat ediyorum.Saçlarımı gizlemek çok daha kolay oluyor.
El alışkanlığı yaptığımız birşeyi kelimelere dökmek zordu.O yüzden tam açıklayamadığım noktalar oldu,kusura bakmayın.Anlamadığınız yerde yardıma hazırım :)
Anonymous said...

Evet sana defalarca sorduğum bir konuyu yazmışsın çok teşekkür ederim..Gayet açıklayıcı olmuş postun . Bende şal kullanıyorum ama sendeki gibi olmuyor:( Bone konusunda da haklısın saçlar direk ortada bonesiz, nasıl çıkabiliyorlar öyle anlamıyorum ?:s Ben de sendenim bonesiz rahat edemiyorum.Kombin postlarını bekliyoruz kızlarla alışkanlığımız oldun resmen..Sevgiyle kal hayırlı iftarlar şimdiden..

Anonymous said...

Sonunda yazmışsın biraz başını ağrıttık ammaaa
çok teşekkürler lila da harikaymış bu arada
seni seviyoruzz =)
Ayşegül

Zeynep said...

Selamun aleyküm :) ben de tokayı nasıl yaptığınızı soracaktım da eğer sakıncası yoksa onu da anlatabilirmisiniz ?

Sumeyye said...

o kadar kolay ki o :) en kısa zamanda gösteririm inşallah

sihirlitorba said...

Sümeyye ellerine sağlık canım. güzel anlatmışsın. ben de kış için düşünüyorum bu şallardan...bir tane kışlık aldım bile ;)ama bu marka değil...daha ucuz bişey desenine vurulduğum için aldım :)önü nasıl duracak hiç bilmiyorum. bir tanede pamuklu aldım resmen yapışıyo boneye :)ama onunda desenine vuruldum.hatta kullandım bile,kendimi çok iyi hissettim desenden dolayı ;)bu ipeklerden de istiyorum,alıcam inşaAllah...önünün düşmemesi benim de tercihim. amanıııın ne çok konuştum yine. unutmadan senden bi ricam olacak canım:bir ara şu transparan pudralarla ilgili bir post hazırlar mısın? hangisi daha iyi,hangisi hangi cilt tipine uygun...ben biraz araştırdım ama bu işin duayeni sensin ;)sevgiler,hayırlı Ranazanlar...

Anonymous said...

çok teşekkürler sümeyyecim açıklamaların için.. bu arada geçen haftalarda bir soru sormuştum eteğin ile ilgili.. fatihten ihya butikten aldığını söylemiştin.. istanbula tatil için gelmiştim..uğradım oraya da(: çok zevkli parçalar vardı.. hayırlı ramazanlar..
..nur..

Anonymous said...

çok faydalı bir post çok teşekkürler.
hangi renk bone kullanıyorsunuz.

Anonymous said...

ya bu ipekevi şallar çok pahalı. alternatif olarak ne önerebilrsin?

Serra said...

İyi olmuş böyle bir yazı hazırladığın. Bize kolay gelse de, eşarptan şala geçişte insan ilk başta bocalayıp hemen öyle güzel bir şekilde bağlayamıyor. Bana da arkadaşlarım soruyordu. Bundan sonra sana yönlendirir, bu yazının linkini veririm artık. ;) Baya emek harcamışsın, adım adım fotoğraflamışsın.. Konu mankenine de teşekkür ediyoruz.. :)
Meyye'deki melek kanatları çok şirin olmuşşş.

Anonymous said...

aslinda sal baglamak esarptan daha kolay bence :) bilmeyenler icin güzel bir anlatim olmus ve sana katiliyorum keske sallarin enleri biraz daha büyük olsa heleki almanyadaki sallarin enleri dahada kisa :)

Sumeyye said...

Sihirlitorba,sen de güle güle kullan.Pudralar aklımda da bu aralar hangi konuyu yazsam şaşırdım :)

Nur,güle güle kullan..hoş etek modelleri vardı cidden

Adsız,renkli tercih etmiyorum.Yazları genelde beyaz kullanıyorum.

Adsız ,alternatif şal modellerini çok yakında yayınlayacağım inşallah :)

Serra,evet logomsu birşey oldu :)

Duygu,evet alışınca kolay ama alışmayan için biraz karmaşık sanırım.Aslında model tamamen şal markası ile alakalı birşey galiba.

Anonymous said...

Çok faydalı olmuş eline sağlık.bakalım becerebilecek miyim
sevgiler
-hatice-

Anonymous said...

kolay ama sonuç mükemmel!!
hem böyle topuzuda çok büyük olmamış deve hörgücü diyebilceğimiz kadar yok.
sevgiyle!!

Anonymous said...

Çok yararlı bir post olmuş.Teşşk.Konu mankeninede bayıldım.

Anonymous said...

iyi günler yazı güzel olmuş ben de sizden tokanın nasıl yapıldığını öğrenmek istiyorum mümkünse :)

hilal said...

kesinlikle tokaya bayıldım..
benim gibi kedi kuyruğu tadında saçı olan birine ilaç gibi bir toka :(

ayrıca saç bakımı için tüyolar istiyorum senden, özellikle de dökülme-kopmalara karşı

Anonymous said...

ben bone sevmiyorum, çünkü başörtüyü çıkarıp boneyle kalıncaki görüntüyü hiç sevmiyorum. genç bir kız olarak her halime güvenmek isterim. o yüzden saç bandı kullanıyorum. alnın bitimine getirir, şalı bağladıktan sonra da küçük bir iğneyle banda tutturursanız bir fark olmuyor...

Sumeyye said...

Hilal,sac yazısı yazdım.Bayramdan hemen sonra yayınlayacagım insallah.

Adsız,basımı ilk orttugumde ben de bant kullanırdım bone yerine ama pek rahat edemedim sonra.Sen rahatsan ne mutlu sana,ozellikle su sıcak gunlerde..

nabrut fıdıllıoğlu said...

çok teşekkürler lakin ben şalın ön kısmını beceremiyorum düşüyor bir tuhaf duruyor bunun için ne yapmak lazım :??

Anonymous said...

bende düşünüyorm kapanmayı ama ya yapamzsam diye bir sürü kuşku var içimde neypcam bilmyrm ya =(

Sumeyye said...

Ben şimdi ne desem olmaz,çünkü senin içinde halletmen gereken bir olay.Ama içinde kuşku varsa demek ki hala tam oturmamış bir düşünce,zorlanabilirsin.Bence biraz daha her yönüyle düşün öyle karar ver.Çünkü kuşku duymaman gerekiyor :)

Sebahat said...

galiba bendeki (ve cogu arkadaslardaki) sorun yapamamak degil, insan kendinde ilk basta yadirgadigi ve alismadigi icin olmadigini ve baskalarinda durdugu gibi durmadigini düsünmek. ben hala bu düsünceyi atamadim, igneli kullanabiliyorum simdilik bir tek ama ignesiz de olucak bir gün elbet, tabi ben yetisene kadar ne modeller cikicak o ayri:) arkadan arkadan takip edelim artik napalim:)
tesekkürler tekrar!

http://sorayyadesign.blogspot.com/ said...

Me again! yes that helps but I want to ask can I use these picture on my facebook group to show my customers how to wear it?

Sumeyye said...

you can.But a link wouldn't be bad :)

http://sorayyadesign.blogspot.com/ said...

Ok i will do that, thanks!

Anonymous said...

Çok teşekkürler çok yardımcı oldunuz. Ben burada pek bulamıyorum. İnternetten alacağım ama hiç almadım. Daha önce alan varsa yardımcı olabilir mi?
Hiç olmadı İstanbul'a gidince alırım artık.

Ayşenur Yılmaz said...

Paylaşımın çok güzel. Ben de eşarp takıyodum, artık şal takmaya başladım. Daha rahat ve şık :D

Bu arada arkadaş nereden alınacağını sormuş. Benim kuzen ipeksalevi.com dan almış. Benim hoşuma gitti. Bende renkleri bekliyorum.

Lütfiye said...

Ayşenur Hanım ilginiz için saolun. Ama dediğiniz yerde şal kalmamış şu an. Burası değil mi? www.ipeksalevi.com

Şu an da şal kalmamış diyo. Ne yapacaz.

Ayşenur said...

Evet Lütfiye Hanım şu an da şal yokmuş. Bende zaten bekliyorum. Geldiğinde haber verecekler.

Lütfiye said...

Saolun Ayşenur Hanım. Bende konuştum. Şallar yeni gelmiş, resimlerini koyarlarsa sipariş vereceğim. Şal elime ulaştığında görüşlerimi paylaşırım bende. Pazartesiyi bekliyorum sabırsızlıkla :)

Lütfiye said...

Şalım sonunda elime ulaştı. Altın sarısı. Ve çoook güzel. Çok beğendim :)

Tok duruyo, parlak ve benim için en önemlisi kaymıyo. Devamlı ellerim kafamda gezmek istemem doğrusu.

Ben tam not verdim. Birde kahverengi almayı düşünüyorum. :)

Merve said...

Siz nasıl aldınız şalları şu an şal yok diyolar?

Anonymous said...

Sümeyyecim belki sormuşlardır ama ben bulamadım cevabını. Fatih'te nerden bulabilirm ipekevi şallarını? Sevgiler Nur

Gelin Ayşe said...

off ya ne kadar sevindim bu poaylasimi gorunce. Ben daha once hic kullanmadim ama kullanmak istiyorum o yuzdden model ariyordum google, sizin sayfaniz cikti, bayildiiim :)
Fakat Ipekevi sal degilde baska markalar kullanirsak da ayni sekil durabilir mi? Ipekevi sallari biraz budjemi zorluyorda.

Herneyse. Allah razi olsun, cok yardimci oldu. Ve de blogunuzu cok sevdim takibe aliyorum hemen :)

Anonymous said...

boneyle ilgili sorulara cevap lütfen.....
nasıl bir iplik ve nasıl örüp o şekli verdiğinizi yazabilirmisiniz...

Sumeyye said...

Tatlım birazcık gezinirsen blogda ya da google'da bu sorunun cevabını zaten yazdığımı görürsün "topuz tokası nasıl yapılır" adlı yazıda. Biraz ilgi lütfen ;)

Anonymous said...

sümeyyecim benim bonenin dikiş izi eşarp yada şalın altından belli oluyor.ve bonem çok kayıyor.bendemi var bi sorun yoksa bonedemi acaba.boneyi öne çekiştirmekten yoruluyorum bazen

Sumeyye said...

muhtemelen likralı bone kullanıyorsun,onlar kayıyor.Dikiş izi nasıl belli oluyor onu anlamadım ama.Farklı bir bonee markası denesen? Bazılarının dikişi kötü oluyor.

Anonymous said...

o dikiş izi şal ve eşarptan belli oluyor.2 tane aldım penye gibi bir kumaşı var saten tarzında değil yani.yenide kapandım ben beceremiyorum sanırım:(

Anonymous said...

peki senin kullandığın bone nasıl alırken ne diye alayım ben onu?biliyorum çok cahilim bu konularda:(

Sumeyye said...

likralı değil de normal penye alman lazım.Dikişlerine dikkat et düzgün olsun..

Anonymous said...

teşekkür ederim yardımın için:)

sevgi said...

peki ben bir şey sorucam saçlarım az benim şal veya eşarp bağlayıncada hiçte hoş olmuyo napabilirim?

Sumeyye said...

eşarp tokaları bunun için var..