Sunday, September 4, 2011

Kullandığım Saç Bakım Ürünleri -Volume 1

Saçlarım,abartı bir boya işlemi ya da herhangi bir düzleştirme-fön yapmadığım halde çok ince tellidir,çok dökülür.Hatta bu ara bakımı aksattığım için saç kremi sonrasında bile tararken sorun yaşıyorum. ( Bakım kremlerimden uzak kaldım! )
Saç bakım yazısı isteyen çok olmuştu,hangi problemlere hangi içerikli ürünler kullanmak gerekir diye bir yazı yazıyordum ama o yazı bitene kadar ben size kendi kullandığım ürünlerin bir kısmını tanıtayım:
Agadir Argan Oil :
Argan yağı mucizevi birşey.Ben öyle hint yağı,sarımsak yağı,badem yağı vb şeylere hiç güvenmiyorum (Türkiye'de satılanlardan bahsediyorum ).Dolayısıyla öyle yağ karışımlarıyla falan uğraşmıyorum.
Argan yağı hem cilde,hem saça çok faydalı.Zeytinyağının 3 katı antioksidan içeriyor.Kuru ciltleri üç gün içinde nemli ve pürüzsüz hale getiriyor,yağlı ciltlerin ise yağ oranını dengeleyip sivilcelere/akne gibi problemlere çok çabuk ve hızlı etki ediyor.Anti aging etkisi inanılmaz.Sadece bir hafta içinde kırışıklıkların içini dolduruyor ve cilt tonunu düzenliyor.Kısacası her cilt sorununa karşı bir numara.
Argan yağı sadece Fas'ta üretiliyor ve yapımı oldukça zahmetli.Bu yüzden orjinal ve saf halini Türkiye'de bulmak biraz zor.Ben bir keresinde Ebay'den sipariş etmiştim,bir keresinde de Fas'a giden bir arkadaşıma getirtmiştim.cilde gerçekten çok iyi geliyor.Saça da öyle,zaten saçıma boca ettiğim için bu kadar çabuk bitti bendeki ürünler :) Bu maske de bolca argan yağı içeriyor.Yasaktan önce Strawberry'den almıştım.
İçinde keratin,antioksidanlar ve bolca e-vitamini var.Özellikle boya/perma gibi çok yıpratıcı işlemlerden sonra saçı çok kısa zamanda kendine getiriyor.Parlak,esnek ve kontrol edilebilir hale sokuyor.En güzel yönü de saçta uzun süre bekletmeniz gerekmiyor.5 dakika bekletip durulamanız yeterli.
Bitince ne yaparım bilmiyorum ama kuaförümün söylediğine göre onlara da argan yağlı bakım ürünleri geliyormuş.Onlara bir şans veririm herhalde.Çünkü çok memnun kaldım bu üründen.

*edit : Watsons'da argan yağlı saç bakım ürünleri satılıyor.fiyatları 20-30 lira arasında ama hiç denemedim.
Wella Lifetex Pure Şampuan ve Bakım Kremi :

Normal saçlarım var benim.2 günde bir yağlanır.Bu şampuanı seviyorum,çünkü ağırlaştırmadan nemlendiriyor,aynı zamanda etkili bir temizlik sağlıyor,arındırıcı özelliği mükemmel.Mis gibi lotus çiçeği kokuyor (lotus temizliğin ve saflığın çiçeği biliyorsunuz). Asla kabarmıyor saçım banyodan sonra.Bitince kesinlikle tekrar alırım.
LUSH Squeaky  Green Katı Şampuan :
Saç dökülmesini durduran tek bir şampuan varsa o da budur.Bioxcin,Bioblas gibi ürünlerin hepsi de hikaye.Bu minicik kalıp sabun bunu nasıl yapıyor bilmiyorum ama ilk kullanımdan sonra bile dökülmeyi durduruyor.Annemin kronik dökülmesine bile çok iyi geldi.Kesinlikle denemelisiniz,gerçekten etkili.Birkaç kalıp bitirdik.
Katı şampuanların kullanımı çok kolay.Saçınızda sadece 1-2 kere gezdirmeniz köpürmesi için yeterli.Kokusu mis gibi.Lush ürünleri banyonuzu mis gibi kokturuyor zaten çekmecede dursalar bile.Bayılıyorum her ürününe.Saçınız ilk başta gıcır gıcır oluyor,bu tabii ki rahatsız edici bir his.Taranması da biraz zor oluyor.Saçınızı çok kurutacak diye bekliyorsunuz ama kuruyunca yumuşacık oluyor.(ilk haftada saçınız biraz tepki verebilir onu söyleyeyim,ama sonra alışıyor) Kokusu da kalıcı!
Yalnız saçınız kabarıyor,bunu da belirteyim :)

Diğer maskeleri ve şampuanları başka postta yazmaya devam edeceğim.

said...

bu argan yağını bulamayacak mıyız yani :( sabunu çok merak ettim bulursam mutlaka alacağım nerelerde bulabilieiz acaba?

Sumeyye said...

Argan yağı burada da satılıyor ama ne kadar güvenilir bilemiyorum.
Lush sadece kendi mağazalarında ve websayfasında satılıyor.

KelebekGibi said...

Ben Yves Rocher ürünlerine takilali baska yerlerden cok almadim bitkisel ürünler ama oradan da öyle asiri memnun olmadigimdan Lush simdi dikkatimi cekti. Aslinda cok kez Lush dükkaninin önünden mis gibi kokuyu icime cekerek gecerimde sabun deyince o kadar ürünlerinin oldugunu zannetmemistim...
Bu argan yagini ilk kez duydum ve ilgimi cekti, belki birgün önüme cikarsa alirim :)
Tesekkürler sac konusunda bende pek memnun degilim o yüzden faydali oldu ;)

Anonymous said...

wella nın sampuanı watson da varmı? bi de lush magazası ankarada var mı?

Anonymous said...

Sümeyye'cim bahsettiğin bitkilerin hayret verici özelliklerini ve yararlarını sayende öğrenmiş oluyoruz. Emeğine sağlık cnm. Argan yağını not ettim. Bu aralar yaşadığım saç dökülmesi problemim için Lush sabunu da tabiki. Teşekkürler. ;)

styleinlife said...

Yararlı şeyler önermişsin ellerine sağlık.Şu argan yağı dikkatimi çekti.Fas'a giden birini bulamazsak unutcaz yani argan yağını :)

tubiş said...

saçlarım için ne yaptıysam olmadı duyduklarımı hemen deniyorum hatta bi ara sürekli bi güzellik merkezinde saç bakımına gittim bırakınca tekrar başlıyor; dökülmeler, cansızlık :/
Lush ı sürekli mi kullanıyorsun kurutma falan yapıyor mu nemlendirici olarak ekstra bi ürün kullanıyor musun önerine göre düzenli kullanacağım cnm

Outlet makeup said...

Argan yağlı maskeyi zamanında bende çilekten almayı düşünüyordum ama ertelemiştim , tabiki yasak geldi ve alamadım :( keşke alsaymışım dediğim ürünlerden :( buarada watsonsta argan yağlı bir seri var isteyen ona bir bakabilir ama nasıldır bilmiyorum şampuanı, kremi.. sadece durulanmayan bakım spreyini kullandım güzeldi ama öyle farklı bir etkisini göremedim..
Yazının devamını merakla bekliyorum :)
Sevgilerle =)

Sumeyye said...

Kelebekgibi,Lush'ın harika ürünleri var.Kremleri,duş jelleri,maskeleri.Kendini şımartmak için en iyi yollardan birisi Lush

Adsız,Wella sadece kuaförlerde satılıyor.Ankara'da Lush mağazası var.

MorKelebek,lush'ı kesinlikle denemelisin.

Styleinlife,Türkiye'de online satan websiteleri var ama ne kadar güvenilir bilemiyorum.

Tubiş,Lush bende kurutma yapmadı.Saçın kuruyana kadar kötü bir his veriyor ama kuruduktan sonra yumuşuyor.Bir de ilk günler alışana kadar dokusu bir garip oluyor açıkçası.1haftadan sonra düzeliyor ama.Bu sabunu kullandığımda yine lush'ın katı saç kremini kullanıyorum.

Outlet,yazıda gözünden kaçmış sanırım.O seriyi gördüm ama hiç denemedim.Belki alabilirim ama :)

Luceyn said...

Sanirim yazdigim yorumu gonderememisim bir daha yazayim, saclarim dalgali ve cok karisir cok zor ve ancak dusta kremle acilir, cocuklarim kucuk o yuzden cok cesitli ve zaman isteyen urunleri kullanamiyorum haliyle. Kuaforumun tavsiyesiyle Nashi markasinin argan yagini aldim ve hakikaten cok memnun kaldim, sacimin islakligini havluyla hafifce aldiktan sonra iyice yediriyorum ve cok daha kisa surede cok daha kolay taraniyor saclarim.

karabiberimmmmmmmm said...

sümeyye'cim benim saçlarım biraz dökülmeye başladı ve sen hızır gibi bu yazınla yetiştin :)
bir sorum olacak bu lush'ın dökülmeyi önleyen katı şampuanından alacağım ama kremini internetten bulamıyorum. internetten hiç mi satılmıyor yoksa artık mağazada da mı yok bir haberin var mı? birde sence illa krem kullanmaya gerek var mı?
kullanan birinden, birinci elden, bilgi almak süper :)
teşekkür ederim şimdiden

Sumeyye said...

Luceyn,bitsin ben de kuaförlerdekinden deneyeceğim inşallah.Dediğin gibi benim de saçlarım çok uzun olmamasına rağmen çok zor açılıyor,açmaya çalışırken da daha çok yıpranıyor.

Büşra,aynı şampuanın kremi yok sanırım.Lush'da farklı saç kremleri var,hem sıvı hem katı olarak.Katı saç kremlerini pek önermiyorum,saçtan arınmıyor.Herhangi bir saç kremini alabilirsin (tabii Lush'tan al yine ki doğallık bozulmasın ) Cevahir Lush'a gidersen oradaki Burkan bey sana seve seve önerir,bir sürü de hediye verir :)

Anonymous said...

:) sürekli saçları dökülen biri olarak ne duyduysam uyguluyorum yazını okuyunca hemen lushun web sitesinde siperiş verdim bugün ulaştı elime tamda banyo yapıyordum şampuanı sürecektim ki eşim getirdi al bununla yıka diye :) kullandım ve aşırı bir kabrma ve sertleşme olmadı şimdilik iyi geldi yani :) bakalım düzenli olunca nasıl bir etki verecek.. birde sabunla birlikte gelen dergiyi inceledim, yüz temizleme ürünleri ilgimi çekti ama aradığım ürün stokta yokmuş.. sen denedin mi önerirmisin?

Sumeyye said...

Inşallah iyi gelir.Lush'in sabunları,kremleri,duş jelleri vb.şeyleri çok güzel ama cilt bakım ürünleri için aynı şeyi söyleyemem.Kullanması keyifli ama etki göstermeyen ürünler.Ne artısı ne eksileri var.Yine de problemsiz bir cildiniz varsa kullanılabilir.Mesela herbalism maske güzeldir.

Anonymous said...

selamlar,
bu post'unda ki onerileri dikkate alarak agadir argan oil sac maskesini aldim eBay'den. Bugun elime gecti fakat yapiskan ve sert bir yapisi var bu kremin. bildigimiz kremlerden daha yyogun, kati ve sert bana gelen. ayrica kokusu da o cicekli bocekli mis gibi kokulardan degil. seninki de mi oyleydi, yoksa bu urun bozuk olan=bilir mi? kafama takildi cok fazla, cunku yogun ve arap sabunu gibi kokuyor sanki. ne dusunuyosun, boyle mi bu urun yoksa bozuk mudur sence? tarih yok ustunde :s
tesekkurler simdiden ve blogun super ama pls daha fazla post istiyoruz! xox

Sumeyye said...

benimki hoş kokuyordu,bozulmuş olabilir mi?Rahatsız edici bir kokusu yoktu yani.

Anonymous said...

yapisi sert miydi peki, yani kati gibi bircok urunle karsilastirinca? ben de suphelendim, kullanmiyim o zaman. ebay'dan alisveris yapmaktan hic hoslanmiyorum zaten. hep bi dandik urun yolluyolar. tesekkurler.

Sumeyye said...

evet yapısı biraz sert.Aslında şanslısın,gümrüğe takılmamış ürünün.Saçına garip bir etkisi olmadıysa kullanabilirsin bence.Satıcının yorumları iyi miydi?Belki yolda ısıdan falan bozulmuştur.

Anonymous said...

yurtdisindayim ben, o yuzden sorun olmadi. yorumlar iyiydi ya, expiration date yok sadece uzerinde. bikac kez deniycem ama bozuk degildir belki.. emin olamadim.. ve yapisi sert evet, koku da belki normaldir, ben guzel kokan seyleri daha cok seviyo da olabilirim. e kendimi de teselli ettim boylece :)))

mumuk said...

Daha kuru saçlar için yine saç dökülmeleriyle alakalı olarak lush tan new' i öneririm. Katı şampuanlarından yine. Daha fazla nemlendirir.Daha az kabartır :) Tarçın kokuludur. squeky green hem saç deri sorunları hem de saç dökülmesi için daha faydalıdır. Katı saç kremlerini çabuk yağlanan saçlara önermem. Nemlendirme yoğunluğuna göre sıralıyorum hemen :) Retread ve jungel(katı)-en yoğun, american cream(bunu kullanıyorum-vanilya kokuludur/ lush'ın çogu ürününde oldugu gibi bunda da bir kelime oyunu var ameircan dream i hatırlatır bize), veganeese-yağlı saçlara önerebilirim.

leylamerve said...

lush ın bu ürününü çok merak ettim en yakın zamanda denemek istiyorum:)

leylamerve said...

vee denedim bayıldıııım :))

Crocus said...

ürünlerine bayıldım ! güzel günlerde kullan :) bende watsonsdan argan yağı aldım yeni 3 defadır banyo yapmadan evvel saç diplerim dahil boca edip yıkıyorum açıkçası saçlarımdan oldukça kolay çıktığını belirtmeliyim üstelik fiyto nun sarımsaklı şampuanını kullanıyorum ve duşda dökülen o aşırı saç dökülmem durdu :) ama bende bu argan yağı maskesini merak ettim belki bunun gibi başka bir ürünüde vardır hangi siteden bulabiliriz acaba?

Anonymous said...

Allah razı olsun vesilenle lushtan il katı şampuanımı aldım kullandım bitirdim.dökülmeye birazda olsun azalttı.bunu market şampuanı kullandıktan sonra saçımın tomar halinde dökülmesinden sonra farkettim.Sümeyyeciğim sitede dökülmeye karşı olan kırmızı renkte olan katı sabun diyor.ben geçen sefer yeşil almıştım bu sefer kırmızı olanımı alsam acaba ne dersin