Wednesday, November 30, 2011

Siyah Noktalarla Savaş -2

Bana sorulan sorular genelde hep aynı oluyor.O yüzden arşiv gibi buraya da kaydedeyim de "Sık Sorulan Sorular Bölümü" olsun :) Belki birilerinin daha işine yarar.


  • Siyah noktalardan nasıl kurtuluruz ?
Bence bunun kalıcı bir çözümü yok.Temizlersiniz,ama sonraki hafta yine çıkar.En iyi yöntem en ilkeli,buhara tutup,ellere de peçete sarıp sıkmak :)
Benim kullandığım bazı ürünleri daha önceki yazılarda paylaşmıştım. Tık ve Tık .

Neutrogena'nın yeni çıkan pembe greyfurtlu granüllü yıkama jeli güzel sonuçlar veriyor hem siyah noktalar hem gözenekler üzerinde. (Sivilceli ciltler granüllü peeling ya da yıkama jeli kullanmasın,daha da yayılır sivilceler) İçinde BHA (salisilik Asit ) ve glikolik asit olan ürünler siyah noktalara iyi gelir. (Aman Loreal Pure Zone'dan uzak durun! )
Mesela "La Roche Posay Effaclar Duo" hem siyah noktalar hem de (akne şeklinde olmayan) dönemsel sivilceler üzerinde etkili olabilir.Ürün hakkındaki yorumlar çoğunlukla olumlu.Beğeniliyor.
 La roche Posay Effaclar K ve Avene Cleanance K da aynı kategoriye giriyor ama berbat ürünler.İkisini de kullandım.

Türkiye'de bulunmuyor ama tüm dünyadaki bloggerların hepsi siyah noktalar için bir ürünü tek geçiyor,Mario Badescu Silver Powder.
Sadece 12$lık bir fiyatı var ama çok başarılı (ymış). Siyah noktalarla savaşan en iyi ürünler listelerinde adı hep geçiyor.Yurtdışına çıkarsanız ya da bir tanıdığınız,akrabanız varsa kesinlikle sipariş edin.


St Ives Apricot Scrub,St Ives markası eskiden heryerde bulunuyordu ama artık pek gözüme çarpmıyor.Daha çok kuaförlerde ya da küçük kozmetik dükkanlarında satılıyor sanırım.Zaman zaman da Markafoni,Limango gibi sitelerde satışa çıkıyor.Bu kayısılı peeling uygun fiyatlı ve başarılı bir ürün. Zaten granüllü peelinglere fazla para ödemenin bir anlamı yok,hepsi aynı bence.

Dönemsel çıkan sivilcelere ve tabii ki siyah noktalara çok iyi gelen bir diğer ürün ise Aknefug Bp5 (10 değil) Bu ürün losyon şeklinde,yüzünüze sürdükten sonra baya gerilebilir cildiniz.Ama sivilceleri hızla iyileştirir ve iz bırakmaz.Ama dikkatli kullanılması gereken bir ürün,cildi soyabilir.Hassas ciltlilerin kesinlikle kullanmaması lazım.Güneş korumasına çok çok dikkat etmek gerek.Bir de benzoilperoksit içeriyor,bir nevi çamaşır suyu gibi,kullanırken beyaz birşeyler giyin ki tshirtleriniz mahvolmasın :)
Tekrarlıyorum,akneleri geçirmez bu krem.Hatta sivilceler için de kalıcı bir çözüm değildir.Birkaç ay sonra yine tekrarlayabilir yani sivilceleriniz.

Yine bir eczane ürünü,Salsil jel.Direk burnunuzun üstüne uygulayın.Bu öyle soyulma falan yapan bir ürün değil.

Tabii bu en son yazdığım ürünler eczane ürünleri olduğu,ben de dermatolog olmadığım için buraya bir " yasal uyarı" ekliyorum :) Aslında yazmamam gerekir ama yazdım çünkü bunlar hafif kremler,ciddi medikal kremler losyonlar değiller.Reçetesiz alınan şeyler.Yine de risk sizin.Beni tefe koymayın da :)

Hem gözenekleri sıkılaştırmanın,hem siyah noktaları geçirmenin bence en güzel,en etkili ama pahalı olan yolu, kimyasal peeling etkili yıkama jelleri,nemlendiriciler ve peelingler,yani mikrodermabrazyon ürünleri.
Peter Thomas Roth Max Complexion Correction Pads (Sephora'da satılıyor)
DDF -Glikol %10 Eksfoliye Edici Nemlendirici 48g/1.7oz
DDF Advanced Micro-Exfoliation Cleanser Geliştirilmiş Mikro Eksfoliye Edici Temizleyici 177ml/6oz
Dermalogica-Daily Microfoliant Günlük Mikro Eksfoliye Edici 75g/2.6oz
Kiehl's - Over-Night Biological Peel 
Kiehl's - Epidermal Re-Texturizing Micro-Dermabrasion (Kiehl's  mağazası Akmerkez'de var ) 
Estee Lauder Perfectionist Peel 2 Step Enzyme Activating Treatment
Benev- AHA Exfoliator Glycolic %7.5
Benev-Retinol Vitamin A Cream

Dediğim gibi pahalı ama her daim işinize yarayacak ürünler.Özellikle ilk kırışıklıklarınız başladığında ya da cilt lekeleriniz,genişlemiş gözenekleriniz,yüzünüzde renk farklılıkları,donukluk varsa.

Gelelim doğal yollara,
Karbonat-limon karışımı ile burnunuzu ovabilirsiniz.
Türk kahvenizi içtikten sonra kalan telveleriyle ovabilirsiniz,hatta tüm yüzünüze yapabilirsiniz bu peelingi.Aydınlık verir yüze.
Bir dönem kayısı yağı kullanmıştım,iyi gelmişti.Ama tabii ki geçiciydi.
Sirkeyi suyla seyreltin ve bunu hem burnunuza hem sivilcelerinizin üstüne uygulayın. Sivilceler söner.Hatta düzenli elma sirkesi içmek hem yağları yakıyor hem cildi çok güzelleştiriyor benden söylemesi :)
Facebook sayfamızda burun siyah nokta bantı yapımı videosu var,ona göz attınız mı?
Bir de mutlaka okuyun dediğim,Türk bir blogger'ın yazdığı şu ve şu yazılar var.Bahsettiği ürün muhteşem gibi görünüyor!
Siyah Noktalar mı? O da ne? :)  
Siyah Noktalar mı? O da ne? :) BÖLÜM: 2

Benim şu an siyah noktam yok,2-3 aydır artık hiç oluşmuyor.Ben bunu Neutrogena greyfurtlu scrub ve Estee Lauder kimyasal peeling'e bağlıyorum.

http://www.popthatzit.com/ diye bir site var,bilmem biliyor musunuz? Bilumum dev sivilce,siyah nokta patlatma,avucum kadar kulak kiri temizleme gibi iğrenç ötesi videolar var ve insanlara bu eğlenceli geliyor.Binlerce insan yorum yapıyor.Bir kere izledim günlerce yemek yiyemedim :D

Neyse bu iğrençliği de sizlere bildirdikten sonra yazıyı bitiriyorum.
Hepinize besberrak ciltli ve mutlu günler! :)

Edit* Kızlar bu ürünleri,doğal olanlar da dahil,hassas ciltliler lütfen kullanmasın.
Anonymous said...

Suyla sirkeyi denedim simdi ama suratim kipkirmizi yamiyor. Napcam ben??? Allahim. Meyye lutfen bi vevap Allah rizasi icin yaniyo.

Sumeyye said...

Maden suyu sür.Madem hassas cildin var neden sürdün kii

Sumeyye said...

maden suyuyla yıka hatta

Anonymous said...

Cildim hassas degil ki, normal. Bilmem niye boyle oldu. Allahtan biraz normallesti..

nurgül said...

merhabalar gerçekten çok faydalı bi yazı olmuş hatta tüm yazıların dolu dolu bundan dolayı teşekkür ederim.bu tam benim konum okuyunca önce bi aaaah aaaah çektim.1 yıldır sivilce derdim var.bide ben sakın kullanmayn dediğin lorealden aldım kötü mü yaptım aslında pek faydasınıda göremedim yüzüm fısırtılarla dolu hala ne yapıcam bilmiyorum....

Sumeyye said...

Nurgül,o seri cildinin tüm dengesini mahveder.Düzeltmesi zaman alıyor sonra.

Anonymous said...

lekeler için ne önerirsin peki meyye?

Anonymous said...

hayıııııırrrrrr sakın o siteye bakmayın ölmek üzereyim :)))) o kulakta bu kiri barındıranlar insan olamazlar!!

Anonymous said...

yemeden içmeden kesilmek mi istiyosunuz???sümeyyenin son bahsettiği sitede çok değil 5 dk takılın :))) zira ben uzuuuun bi süre bişey yiyebilceğime ihtimal bile vermiyorum :)))

rezun said...

Sümeyye yazı için teşekkürler. Birşey eklemek istedim ben de nacizane:) Estee Lauder ürününü haftasonu Boyner'de sordum ve bana Estee Lauder'ın artık bu ürünü üretmediğini onun yerine Idealist Pore Minimizing Skin Refisnisher diye bir ürün geliştirildiğini söylediler. Bilmem doğru mu.
Rezzan

Sumeyye said...

Bilmiyorum Rezzancım,ben uzun süre önce almıştım,doğru olabilir.Ama yerine önerdiği muadili peeling değil,yerine yukarıda yazdığım türevleri kullanılabilir belk..

Anonymous said...

Yararlı bir paylaşım olmuş Sümeyye'cim. Dediğin gibi banyo sonrası siyah noktayı çıkarma çubuğu ile temizliyorum ama tabi kısa bir süre sonra tekrar geri geliyorlar.

Bu aralar cildim öyle bir bozuldu ki siyah nokta görecek halim yok. En kısa zamanda cildiyeye gitmem gerekiyor. Cilt çok hassas öyle her şeyi yüzümüzde denememek gerek aslında her ne kadar buna engel olamasakta... :)

Anonymous said...

pek makbule gectı su yazı sumeyye yorumsuz kalmadım vala..ayse

Anonymous said...

Bu urunleri kullanirken gece mi gunduz mu kullanmak gerekir mesela Neutrogenanin jeli icin soruyorum.yoksa gece de gunduz de kullanmak gerekir mi?ben bu ayrimi yapamiyorum bir turlu.bir de clinique marka cok sevgili cilt urunlerim bir an once bitse artik cunku hicbir seye yaramiyorlar.acaba bana mi oyle geliyor yoksa gercekten de ise yaramaz mi?oysa ne hayallerle almistim.ve her yerde de o kadar cok reklami var ki.ben senin blogunu kesfetmeden once cilt bakimi urunlerine olan inancimi yitirmistim sumeyye.insallah sunlar bitince senin tavsiyelerini deneyecegim. -zeynep-

Sumeyye said...

clinique benim yanına hiç yaklaşmadığım markalardandır.Neredeyse her ürünü fos.Bitince dermokozmetik al bence..Bütçene göre Avene,bioderma,DDF ya da dermalogica..
Neutrogena'yı kuru bir cildin yoksa sabah akşam kullanabilirsin.Kurumaya meyilliyse sadece akşam..

Anonymous said...

Evet sanirim kurumaya meyilli bir cildim var.. Ama aslinda anlamadigim sey su,gunluk bakim icin kullanilan bir yikama jelim var diyelim ayni zamanda siyah noktalar icin de bir urun kullanmak istiyorum.bu durumda gunluk yikama jelini birakip siyah nokta icin olani mi kullanmak gerekir yoksa ikisini de kullanmali?belki cok sacma sorular sormus olabilirim lutfen kusura bakma:) bunu merak ediyorum gercekten.mesela sen o kadar cok urun biliyorsun ki cogunu da kullniyorsun muhtemelen,bunlari ne siklikla nasil bir sirayla kullaniyorsun benim kafam karisiyor.. :) ilgin ve tavsiyelerin icin de cok tesekkurker ayrica.:)

said...

en kısa zamanda neutrogena dan bir tane edineceğim :) benimde mail atmayı düşündüğüm bir konuydu ilaç gibi geldi teşekkürler. Bu arada happy thursday yazınızı merakla beklemekteyim :)

Anonymous said...

sütle jelatini ısıtıyor demi

aysgLi said...

Ah bu sivilceler ve geride bıraktıkları can sıkıcı izleri :/ Bir türlü kurtulamıyorum tabi kurcalamaktanda kendimi alamıyorum hüff ne yapıcam ben ya?? Bir süredir Amway cilt bakım ürünlerini kullanıyorum başlarda iyi gibiydi ama uzun vadede hiç bir değişim göremiyorum sanki.Bitkisel ürünler olsun istiyorum ama onlarda çok işe yaramıyor sanırım.Tabi tek sıkıntım sivilce değil cabası olan çillerim :/ Merak ettiğim husus şuan, Türk blogger'ın bahsettiği ürünler.Sipariş vermelimiyim kestiremiyorum :(

Bu arada söylemeden geçemiyeceğim hayranım bilgi birikimine Sümmeyecim :) Kıskanmıyorum desen yalan olur :D

veraesra said...

ne güzel yazmışsın thank you so much :)

Sumeyye said...

Kızlar,tüm sorulara dönücem yarın.Şu an biraz rahatsız olduğum için konsantre olamıyorum :)

Anonymous said...

benim yazdklarım niçin çıkmyorr
ben hande
kanebonun siyah nokta serumunun bi faydasi var mi ve transvital ürünlerinden tavsiyen var mi?
tşkürlerrr

nabrut fıdıllıoğlu said...

şu son siteyi açtım sadece resimlere biraz ama biraz bakıp kapattım.kendimi çok cesur bulurdum ama midem kaldırmadı:)

Asyacik said...

ben Body Shopun cay agaci serisini kullanuyiyorum siyah noktalarim hala duruyor .. cok az bisey gider gibi oluyor ama yinede var .. simdiye kadar tamamen siyah noktalardan kurtulamadim ..

Anonymous said...

nabrut'a fazlasiyla katiliyorum :) xoxo

nesibe oğuz said...

merhaba meyye.neutrogena temizleme jelini aldım.günde birkez kullansam yeter mi?cildim yağlı değil.orta kararda.birde kiremit rengi bol kesim bir etek aldım fakat üzerine model ve renk olarak ne alacağıma krar veremiyorum birde ne renk örtü yada şal takmalıyım.bu konuda yardımcı olursan çok sevinirim...

Sumeyye said...

Zeynep,ben açıkçası o gün canımın istediğiyle yıkıyorum.Hem normal temizleme jeli olan hem de gözenek temizleyen sadece iki ürün kullanıyorum zaten birisi biotherm biopur diğeri bu neutrogena.Ben her zaman temizleme jelinden önce temizleme yağı kullanıyorum,sonra jeli kullanıyorum. (biraz karışık biliyorum :) ) yani kısaca neutrogena kullanacaksan ayrı temizleme ürünü kullanmana gerek yok,zaten günlük,hafif bir jel o. Sabahları sadece suyla yıkayabilirsin..

Sümeyye,evet sütle jelatini ısıtıyor.

La,bu sefer aksadı maalesef rahatsızlığımdan dolayı :)

Ayşegül,mail adresini yazar mısın ya da bana mail atar mısın?bu izler ve çözümleri hakkında bilgi ve yorum içeren bir link vereyim sana.

Sumeyye said...

hande,maalesef bir bilgim yok o ürünler hakkında..Ama postta bahsettiğim ürünler zaten çözüm getirecek ürünler :)

Asya,tea tree her zaman iyi gelmiyor cilde maalesef.Düzenli peeling yapıyor musun?

Nesibe,günde bir kez akşamları kullanabilirsin.Neutrogena fazlasıyla temizliyor,tek başına yeterli bence.Nemlendirici kullanıyorsun arkasından değil mi? Bazı arkadaşlarda kurutma yapmış çünkü.
Kiremit eteği ben olsam hardalla kombinlerdim,hatta aralara zümrüt yeşili birşeyler serpiştirip color block yapardım :)ya şalı ya da üstü bu iki renkten seçebilirsin..

filan nisa said...

sümeyye bende greyfurtlu temizleme jelini kullanıyorum,güzel gerçekten..karma ciltli olduğum içinde yine neutrogenanın karmalar için olan oil free nemlendiricisini kullanıyorum, ancak bundan tam istediğim sonucu alamıyorum çenemin kenarlarında kuruluklar oluyor misal..acaba kış aylarında kendimi kurumaya meyilli bir cilt olarak değerlendirmeli ve kuru ciltler için olan nemlendiriciyi mi kullanmalıyım?lakin yaz aylarında güneş koruyucum olmadan sokağa adım atmazken ve kışın da yapmam gerektiğini bilirken malesef tembellik edip yapmıyorum:( cildim bunun eksikliğini yaşıyor olabilir mi acaba tatlım?

Nesine oguz said...

Çok tesekkur ederim cevabın için:))

Zeynep said...

Ben de cok tesekkur ederim nazik cevaplarina.:)

aysgLi said...

Sümeyyecim maili attım sana ama hala gelmedi cevabın çatlayacam meraktan :P

( Desene o kadar işimin arasında senin mailini mi düşünüyorum :D :D )

leylamerve said...

blogkolik olunurmuymuş,olunurmuş işte :)) en önemli sınavmdan önce 5 dk da bile, bi bakıp çıkıcam deyip uğruyorum bloguna ya:)) ayrıca bu yazını bilmem kaçıncı okuyuşum hey Allah'ım :)) ama sayende lush ı çok sevdim :) teşekkürler..