Tuesday, November 15, 2011

Yaşam İçeceği-Sole

Önce bu konu hakkındaki hadisi paylaşayım :
"Ya Ali,yemekten önce ve yemekten sonra bir miktar tuz seni 70 tür hastalığa karşı korur"
Alternatif tıbba her zaman daha çok güveniyorum.Hatta hacamat bile yaptırmışlığım var size öyle söyleyeyim :)
Himalaya tuzu adını sık sık duymuşsunuzdur eminim.
Tuz bize hep çok zararlı diye anlatıldı ama zararlı olan rafine edilmiş sofra tuzu.Aslında tuz saf haliyle pek çok mineral ve faydalı elementler barındırır ama maalesef kullandığımız sofra tuzu pek çok işlemden geçiriliyor ve sağlığımıza da zarar veriyor.
Himalaya tuzu ise 250 milyon yıl önceki denizlerin güneştte kurumasıyla oluşmuş tuz havzalarından alınmıştır ve bedenimizde bulunan tüm elementleri içermesinin yanı sıra yeryüzünde bulunan elementlerden 84 ayrı minerali de bünyesinde barındırır. Vücut hücrelerinim iç sıvı dengesinin ve sinir sisteminin elektriksel faaliyetini destekler.Aynı zamanda;
* Vücudun asit ve baz dengesini olumlu etkiler.
* Vücudun elektrik yükünü olumlu etkiler.
* Dolaşım sistemini ve organlarını olumlu etkiler.
* Kan basıncının düşmesine sebep olur.
* Vücutta biriken toksinlerin ve ağır metallerin dışarı atılması sağlar.
*Cildi güzelleştirir.
*Himalaya Tuzu vücutta stresi azaltan bir öğedir.
* Beyin hücrelerinden asit fazlasının çıkarılmasını sağlar.
* Böbreklerdeki asitin temizlenmesini sağlar. Vücutta yeterli tuz olmazsa asitlik giderek artar.
* Duygusal ve ruhsal sorunların tedavisinde kullanılır.(lityum)
* Tuzlu su, doğal antioksidan görevlerini yapar ve vücudu zehirli atıklardan temizler.
* Tuz, kanserden korunma ve kanser tedavisi için kullanılır.
* Tuz, kas sıklığının ve gücünün korunmasını sağlar.
* Düzensiz kalp ritmini dengeler, tansiyonu düzenler.
* Uyku düzenini sağlar uykuyu düzenler. horlamayı önler.
* Diyabetik tedavisinde gerekli bir öğedir.
* Vücut hücrelerinde, hidroelektrik enerji üretimini sağlar.
* Doğumdan ölüme kadar sinir hücrelerinde bilgi ve iletişimi sağlar.
* Besinlerin bağırsaklarda emilimini sağlar.
* Tuz, serotonin ve melatonin salgılanmasına neden olduğu için özgüvenimizi artırır ve kendinizi daha çok beğenmenizi sağlar.
Daha bir sürü faydası var. (Bu bölüm kopyala yapıştır oldu :) ) Daha fazlasını okumak için şu adrese alabilirim sizi.
Yeşil çaydan daha fazla ödem attırıyor . Zayıflamaya katkısı çok büyük.
Peki bu tuzu vücudumuza almamızın en güzel yolu ne? Tabii ki sole (sıvı güneş)
Sole bir miktar suya bir miktar kristal tuz koyarak çözünmesi ile elde ediliyor. Metal kapaklı olmayan cam bir kavanozun içine bir miktar himalaya tuzu koyun,üzerini 2-3 parmak geçecek kadar su ekleyin ve yaşam içeceğiniz hazır. Bir miktar tuz çözünmeden kalacaktır,tekrar su eklememeniz lazım.
Benim çözeltim bir kaç saat sonra işte böyle görünüyordu :

solecozeltisi
Peki nasıl kullanılır?
Ben metal olmayan bir kaşıkla içme suyuma karıştırıyorum. (günlük olarak 2-3 yemek kaşığı )
Cilt problemleriniz varsa pamuğa biraz dökerek sivilce veya aknenin üzerine uygulayabilirsiniz. (Deniz suyu yazın nasıl pürüzsüz yapıyor cildinizi hatırlayın :) )

Bunu haricinde bir miktar tuzu da küçük bir kaseye koyup açıkta bırakırım ki kötü enerjileri emsin ve negatif iyon versin.
En yakın zamanda kristal tuz lambalarından da almak istiyorum inşallah.Bunun hakkında bilgiye de şu linkten ulaşabilirsiniz.

Zaten bu enerji konusuna takığımdır biraz :)  Yatağımın altına hiçbirşey koymam,sık sık adaçayı yakarım,giyilmiş kıyafetleri tekrar asmam dolaba,kötümser biri misafirliğe gelmişse hemen arkasından bir ev temizliği yaparım falan filan :) Tabii duanin haricinde.
Bu konu aslında çok kapsamlı ama hepsini yazmak çok uzun ve sıkıcı olacak.Verdiğim linklerden daha ayrıntılı bilgi elde edebilirsiniz.

*Ekleme : Benim kullandığım tuz Salus marka.Ayrıca satılan her tuz da Himalaya tuzu değil,bazen deniz tuzunu himalaya diye satıyorlar.Güvenilir yerlerden almakta fayda var.

Ekleme 2 : Bazılarınız pembe tuz almış,ama o tuz için aşağıdaki gibi ifadeleri pek çok yerde okudum.Aktara kanıp almayın,hatta aktardan almayın.
""En kaliteli Himalaya Tuzu olarak kabul edilen tuz, cam gibi şeffaf ve saydam olan tuzdur. Bunun alternatifi beyaz süt renginde olan tuzlardır. Himalaya tuz dağlarının madenlerinden değil, eteklerinden temin edilen ve toprak karışımı olan turuncu, pembe, kırmızımsı tuzlar içerisinde demir elementi fazlası olması nedeniyle gıda olarak kullanılması uygun değildir. Himalaya Tuzu ile ilgili güvenilir firmalarda turuncu ve pembe tuzlar sadece banyo tuzu olarak satılmaktadır. Bu tür renkli tuzların cilt sorunlarında iyileştirici etkisi olduğu gerçektir ama gıdada kullanılması (sole olarak ve sofra tuzu olarak) sakıncalıdır. Pembe Himalaya tuzu aynı zamanda yasal bir tuz değildir. Çünkü Tuz Tebliğine göre Tuz beyaz olmak zorundadır. Yasal olmayan yollarla satılan bu tuz, aynı zamanda sağlıklı değildir. ""
~♥Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ♥~sinemella~♥Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ♥~ said...

bence hiç sıkıcı olmazdı uzatsan da:))
aksine çook begenerek o
kudum linklerede bakacagım :) belkide benzer huylar bendede oldugundan bu kadar ilgimi çekti.

bende bloguma beklerim çok yeni ama seni blogumda gormek mutlu edecek beni :*

Anonymous said...

yaklasik 4 yildir kullaniyorum hic bir zararini gormedim aksine faydalari saymakla bitmez ( bendeki)hic birakma devam et derim
Merve

Nesibe said...

Çok faydalı bir paylaşım olmuş Sümeyye Allah razı olsun. Bizde ne zamandan beri bu himalaya/kaya/deniz tuzlarındn kullanıoruz ve gerçekten farkını görüyorsun. En önce fark ettiğin yemeklere çok daha az bir miktarın bile iyotlu tuzlara nazaran yeterli geldiği, bu bile çok önemli. sonra o negatif iyonlar için yardmcı oldugu hepsini okumuştum bnde gercekten guzel bir paylaşım olmuş;) ayrıca hacamat'a gelince oda gercekten çok faydalı, hatta artk tıbta bile faydasını gördkleri için öneriyormuş doktorlar. Araştırmayı amerikalı mı yada avrupadan bir doktor mu yapmıstı ama onun linkini bulamadm malesef en son zaman gazetesi konuyu ele almıştı onun linkini paylaşıyım sorun olmazsa okumak isteyenler için. Ufakta olsa bilgiler mevcut. http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=1185048&title=hacamat-yeniden-kesfediliyor&haberSayfa=1

Anonymous said...

Duymuştum fydalarını hep erteliyorum nedendir bilmem?Seni tebrik ederim faydalı yazıların var.İlginç takıntılar varmış hem çok güldüm hemde fene fikir değil:)dedim.

KOVA KADINIYIM BEN said...

ben de sana sunu söyleyim en kaliteli himalaya pembe olan.
su adresten alabılrler:
http://www.mucizegidalar.com/Himalaya-Tuzu/11

gül kaynak diye bir uzman var twitterdan takıp ediyorum.
onun sitesıne de bakabılırler.

yakında ben de boyle bir post yapmayı düşnüyorum.
biraz kullanıyım da.
karbonatlı suyu da deneyebilirsin.

Sumeyye said...

ama pembe tuz sadece vücut için banyo tuzu(dıştan) olarak kullanılıyor.Diğer türlü zaten izin verilmiyor,o yüzden piyasaya gıda olarak sürülemiyor.Bir de içinde fazlaca demir elementi var pembe olanın,o yüzden de önerilmiyor gıda olarak kullanılması.
Şöyle birşey de okumuştum :

"Pembe Himalaya tuzu aynı zamanda yasal bir tuz değildir. Çünkü Tuz tebliğine göre Tuz beyaz olmak zorundadır. Yasal olmayan yollarla satılan bu tuz aynı zamanda sağlıklı değildir.''

ceydaninguncesi said...

Merhaba,
Yazınız oldukça bilgilendirici olmuş keyifle okudum. BU uygulamayı inan daha önce duymamıştım. Teşekkürler, sevgiyle..

nesibe oğuz said...

himalaya tuzu ile ilgili bende çok şey duydum.uygulamayı çok istiyorum fakat doğru olan tuzu nereden bulacağım bilmiyorum.piyasada taklidi çokmuş..nereden bulabiliriz konunusunda bilgi verirsen çok sevinirim:)

esra said...

soleyi hazırlarken kullanılan kristal tuz ne tuzu oluyr ben anlamadım :S himalaya tuzu mu ?

Sumeyye said...

evet himalaya tuzu

Anonymous said...

Canım burada yeri değil ama affına siginaraktan birsey sormk istiyorum. Asos un stesinden Türkiye'den online alışveriş var mı? Sen biliyorsundr.. :) tesekkrlerimi sunuyorum.

Sumeyye said...

var,hem de ücretsiz kargo :)

Anonymous said...

Canım az önce baktım ama almnya İngiltere falan var Türkiye yok.

Sumeyye said...

ben daha yeni alışveriş yaptım ama,Allah Allah

said...

attara gitmemi gerektiren her tarifi çok seviyorum özelliklede sizin tariflerinize hayranım :) bizde yeni bir kış çayı keşfettik otlarımızı kendimiz karıştırdık müthiş oldu :) en kısa zamanda edineceğim inşallah tuzdan :)

said...

bugün aldım himalaya tuzunu ve söyler söylemez beyaz olanı verdiler bu pembe olanı okumadan gitmiştim üstelik iyi ki kandırmaya çalışmamışlar denemek amaçlı çok az aldım inanılmaz merak ediyorum nasıl bi şey olacağını yalnız bir şey soracağım cam şişemiz yoksa (yurtta kalınca malesef) pilastik bir kaba koysak olur mu acaba ekolojik pilastiklerden yalnız bir de koku veriyor mu acaba?

Sumeyye said...

olur ama bence fazla yapma bittikçe yaparsın o zaman.En kısa zamanda bi tane nescafe al marketten o cam kavanozlu plastik kapaklı ;) Bu çözelti antibakteriyel,yıllarca kalsa birşey olmaz zaten:)

KOVA KADINIYIM BEN said...

aaa pembe tuzu önermıstı bu kadın ama :)
ee hANGISINE INANCAM BEN

Anonymous said...

Amerika'da yemek icin satilanlar pembe olanlar cunku dogal hali o zaten. Icerisindeki mineral ve elementler ne kadar fazla ise rengi o kadar pembe ya da gri oluyor. Bence Turkiye'de bilinen bir yanlis bu.