Monday, May 9, 2011

Güneş Kremleri


Herkeste bir "hangi güneş kremi?" problemi başladı değil mi? Ben bu ikisini kullanıyorum.Avene Hassas Ciltler için Mineral Güneş Koruyucu Krem ve Biotherm Lait Solaire Spf 30.
Yapıları birbirinden çok farklı olduğu halde ikisini de severek kullanıyorum.Madde madde anlatayım. (Uyarı : Biraz karışık olabilir!)
  • Avene hassas ciltler için,yüksek korumalı. Biotherm cilt tipi belirtmemiş,genel bir kullanım.
  • Avene yağlı,hatta baya yağlı.Ağır yapılı,bembeyaz. (Bu da %100 mineral  fiziksel koruyuculardan kaynaklanıyor) Ama non-comedogenic,yani gözenekleri tıkamayan.Yine de makyajdan 15 dakika önce kullanınca cilt tarafından tamamen emiliyor,beyazlık kalmıyor.
  • Biotherm hafif,losyon kıvamında.Hemen emiliyor.Yağlı bir his bırakmıyor.Yağlı bir görüntü de olmuyor,mat diyebilirim.
  • Avene hassas ciltlere yönelik olduğu için kokusuz,Biotherm'de ise çok hafif,ferah bir limon/turunçgil kokusu var.
  • Avene içindeki termal su nedeniyle aynı zamanda cildi sakinleştiriyor.Ayrıca cilde bir duruluk veriyor,bazen üstüne fondoten kullanmaya bile ihtiyaç duymuyorum ben.Gözeneklerin görünümünü hafifletiyor,bir nevi şeffaf fondoten gibi :)
  • Avene 100 ml,fiyatı 50-55 lira.Ama çok yoğun yapıda olduğundan ömürlük diyebiliriz.Keşke gramajı daha az olsa.Bu şekilde yarısı çöpe gidiyor çünkü asla bitmez.
  • Biotherm 50 ml,fiyatı 29 lira.(Boyner'de ) Çok uygun değil mi? Hem de gramajının az olması bence bir avantaj.Seneye tazesini alabiliriz.
Ben ikisini de severek kullanıyorum.Gündelik kullanımda daha çok Biotherm tercih ediyorum.Ama eğer şantiye günümse tercihim Avene oluyor :)
(Avene Spf 50 'nin yağlı ciltler için olan yağsız güneş kremi de var)
Fotoğrafların üzerine tıklayak büyütebilirsiniz.
Unknown said...

benim için çook yararlı oldu teşekkür ederim :)

Sumeyye said...

Sevindim :) Bloğu okuyup da yararlanan var mı acaba diye şüphe duymaktaydım da :)

Bilgentolis said...

Kesinlikle var :) Biotherm'i Douglas'da görüp merak etmiş ama almaya cesaret edememiştim yağlandırır die. Şimdi aklıma düştü. Ellerine sağlık, faydalı bir post olmuş.

Sumeyye said...

Tamam,şimdi gerçekten mutlu olabilirim :) biotherm çok çabuk emiliyor,yapısı da resimde görüldüğü gibi incecik zaten.Hiç yağlandırmayan güneş kremi yok sanırım,ama bu minumum yağlandıranlardan biri.

hayat simdi guzel.. said...

merhabalr.blogunuza goz attim soyle bir,aklima takilan bicok urunle alakali yazilar buldum...tesekkurler..bi de sunu anladim ki meger ben coook bakimsizmisim...
hepsini alip,surup surustursem mi acep??:)

Sumeyye said...

Çok sevindim,aklınıza takılan başka ürünler de varsa yardımcı olmak isterim :) Ayrıca neden bakımsız olasınız?Belki de ihtiyacınız yoktur :) Bazen hastalık olabiliyor bu kozmetik düşkünlüğü-ben de o hastalardan biriyim :))

filan nisa said...
This comment has been removed by the author.
filan nisa said...
This comment has been removed by the author.
Sumeyye said...

çok sevindim yararlı olduğuna! dediğin gibi çok krem denedim,hastalık halinde bu bende :)
yağlanmaktan şikayetçiysen Avene'den hiç memnun kalmayabilirsin. Çok katı kıvamlı çünkü. Ama koruyor mu?Bence en süper o koruyor.
Hafif ama koruyan birşey istersen de Biotherm'in bu kreminin30 değil de 50 faktörlüsünü alabilirsin.O da aynı fiyat. Ve adı üstünde Lait (Light)
Şampuan postu taslaklarda bekliyor,en kısa zamanda yayınlarım :)

filan nisa said...
This comment has been removed by the author.
Utku said...

Merhaba bende bu kremden bir tane edindim yazdiklarini okuduktan sonra...Gerci benimkisinde krem yaziyor,sizinkisinde losyon..umarim fark yoktur. Ama yinede memnunum.Yalniz sunu sormak istiyorum,disari cikarken rutininiz nedir?ilk once normal nemlendiricinizi sonra bu kremimi kullaniyorsunuz,yoksa sadece bu krem korumak icin yeterli oluyor mu?Birde aksam oldugunda bu kremi temizliyormusunuz,yoksa bu kremle uyusak zarari olur mu,simdi sorarken aklima geldi bu krem gozenekleri kapatmiyor dolayisyla zararli olmamasi gerekir..Ay neyse ben sustum sozu size birakiyorum....

Sumeyye said...

Gündüzleri ayrıca nemlendirici kullanmıyorum. Direk güneş kremini sürüyorum ama tabii kullandığım fondotenlerinde koruma faktörü var.
Yine de güneş kreminin de tek başına yeteceğini düşünüyorum.
Güneş kremini tabii ki yıkamak lazım,hatta normal bir yıkama jeli ile değil yağ bazlı bir ürünle yıkamak lazım ki ciltten tamamen arınsın.Uzun vadede gözeneklerin tıkanır.Ben önce yüz temizleme yağı ile yıkayıp sonra yıkama jeli ile tekrar arındırıyorum.
Yani yıkamak çok önemli,ihmal etmeyin :)

PiiNaR said...

yazın artan ve yok olmayan çillerim için ne önerirsiniz? bembeyaz bi cildim var ve o kadar göze batıyolar ki anlatamam :)

Sumeyye said...

Pınar,şu anda telefondan çok rahat yazamıyorum.Bu yoruma yarın cevap vereyim inşallah olur mu ? :)ürünleri şu anda telden bulamıyorum çünkü

Anonymous said...

ben de yeni izleyiciniz olarak eski yazılarınızı okuyup tavsiyelerinize bakıyordum şantiye günüm yazmışsınız inşaat mühendisi misiniz yoksa? ben de harita mühendisi adayyım da dikkatimi çekti:)

Sumeyye said...

hayır mimarım.

Anonymous said...

ne güzel:) yakın meslekler aslında ama mimarlık daha iyi:)

nur said...

MErhabalar...Çok fazla güneş kremi denimiş olmama ragmen avene yi ilk defa duydum hemen almak istiyorum gerçekten şantiyede çalısınca yüksek koruyuculu bir krem şart hatta günde iki üç kere yenilemek zorunda kaldıgım zamanlar bile oldu benim. Nerelerde bulabilir hiç denk gelmedim merakla bekliyorum cevabınızı emeginize saglık :)

Sumeyye said...

dermokozmetik satan ezanelerde bulabilrisin. Ya da online eczaneler var oralarda fiyatı daha uygun,mesela onlineeczanem,com ,eczanemizde.com vs

Nur said...

Çook Teşekkürler... Her yazını merakla bekliyoruz...Muhabbetle..

nesliii said...

Ben de Avene kullananlardanım çok da memnunum.Yağsız olanını kullanıyorum turuncu kabı var ve fotoğrafa baktım da benimki daha beyaz duruyor sanki :( Beyaz olunca bazen fazla beyaz olabiliyorum bu yüzden:) Renklendirici içerenler varmış öyle mi sizinki de? ayrıca ben Avene termal suyunu da kullanıyorum dediğiniz gibi cildi sakinleştiriyor...

miss_ebruli said...

çok ama çok faydalı bi post olmuş,bembeyaz ve çilleri olan birisi olarak ben de güneş kremsiz çıkmıyorum asla,ama bi arkadaşın da dediği gibi yıllardır kendime uygun bi krem bulamadım.şu an roc kullanıyorum ama ondan da istediğim performansı alamadım.
sanırım bu ikisini de alıcam,ikisinin de kullanım yeri farklı çünkü:)

bu arada çillerle ilgili postunu ben mi göremedim acaba? eğer yayınlamadıysan ısrarla isteyebilir miyim o postu:)