Friday, June 24, 2011

Evde Koruyucu Güneş Kremi Yapımı

guneskremi
Eh güneş kremleri üzerinde bu kadar konuştuk. Açıkçası ben organik olsun,paraben olmasın  diye fazla takan bir insan değilim ama biliyorum ki bu özellikleri isteyen bir çok insan var.
O zaman neden en doğalından bir güneş kremi yapmayalım? Yeni akım zaten bu,artık kadınlar kendi kozmetiklerinin kendi yapıyorlar.Gerekli kimyasalları sağlayan birçok websitesi var.Hatta bazılarının Türkiye'ye gönderimi vardı ama malum yasak nedeniyle tabii ki alamıyoruz. O yüzden şimdi içindekiler bizim için bir nebze de ulaşılabilir olan güneş kreminden başlayalım.



Aslında yapımı çok kolay,bize gereken sadece çinko oksit ya da titanyum oksit bulmak.Çinko oksit kremini bazı eczanelerde görmüştüm.Aslında toz halinde bu  maddeler,kimyasal ürün satan biryer illa ki vardır,araştırmak lazım :)
Titanyum oksit ve/veya çinko oksiti bulduk diyelim.Geri kalan işimiz çok kolay!

 -2 kaşık avokado yağı
-2 kaşık shea yağı
-1 kaşık susam yağı
-1 kaşık jojoba yağı
-1 kaşık balmumu
-2 kaşık gül ya da lavanta suyu
-2 kaşık aloe vera jeli
-2 kaşık çinko oksit ya da titanyum oksit
(Kaşık ölçülerinin hepsi çay kaşığı bu arada)
Şimdi eldivenlerimizi takıp ocağın başına geçiyoruz.Küçük bir tencere de önce yağlar ve balmumunu eritiyoruz.
Sonra da biraz ılıtıp gül suyu,aloe jeli ve çinko oksiti ekliyoruz.İsterseniz biraz mineral toz fondoten ekleyip renklendirebilirsiniz kremi.
Ya da daha kolayı,herhangi bir nemlendiricinin içine bir miktar çinko oksit ekleyebilirsiniz.
Soğuk ortamda seramik/porselen bir kapta saklamak gerekiyor bu karışımı.
*not : İçinde yağlar olduğu için vıcık vıcıkmış gibi geliyor ama aslında aloe vera jeli bu yağları cildimizde dengelemesi için ekliyoruz.
*not 2 : çinko /titanyum oksiti asla solumayın.
*not 3 : Karıştırırken silikon kaşık kullanmak çok önemli.

İşte böyle. Bu her websitesinde görebileceğiniz genel bir tarif.Hatta burada da aşamalı olarak anlatılmış.
Kolay gelsin!

sihirlitorba said...

hi hi :))) yok ben gidip direk güneş kremi alayım :)))bana çooook zahmetli geldi...

Sumeyye said...

Aslında çok kolay sadece karıştırıp ısıtıyorsun. Bizdeki güneş kremleri de bu kadar basit aslında

Anonymous said...

Eskiden çok meraklıydım bu tip karışımlara, maskelere ama yaş ilerleyip sorumluluklar arttıkça ona ayıracağım vakiti farklı değerlendirmek zorunda kalıyorum.
Belki de artık üşeniyorum. :)
Hazır krem al kullan daha kolay geliyor. :)
Zaten güneş kremi olaynı hiç sevmiyorum ama çok önemli olduğu için istemeyerekte olsa kullanmaya özen gösteriyorum.

Bu arada temanı değiştirmeni ben desana önerecektim. Sayfanı açar açmaz içim açıldı birden. :)
Hatta yazım alanını daha fazla genişletsen ve yazılar özet olarak değil de tamamıyla ön sayfa oluştursa çok daha güzel olur. :)
Ayrıca resimlerin büyük olması da daha dikkat çekici olması açısından başka bir unsur.
Tabi bu benim fikrim. Sen nasıl hoşlanıyorsan öyle devam et. :)

Sumeyye said...

Temamdan ben de şikayetçi idim ama zamanım yoktu uğraşmaya. İlk fırsatta değiştirdim.Bu daha hoş oldu sanki.
Özet biliyorum sinir birşey ama diğer türlü ana sayfa birbirine giriyor herşey çok karışıyor. Resimler diğer temada istesem de büyük görünmüyordu bu temada mümkün artık :)