Thursday, June 16, 2011

Gözeneklerle/Siyah Noktalarla Savaş

 Bundan 3 ay öncesine kadar gözeneklerimi takmayan bir insandım ben.Zaten fondotenle görünmez hale getirdiğim için açıkçası çok da rahatsız olmuyordum.Taaa ki anneannemin yüzüne dikkatli bakıncaya kadar. Kadıncağızın her yeri gözenek.Çenesinden tutun dudak üstlerine kadar.Gelecekteki halimi karşımda görünce ister istemez korkuya kapıldım.İşte o zaman karar verdim birşeyler yapmaya ( hayat hikayemi anlatıyorum sanki :p ).
Kimyasal peeling harici hiçbir tedavinin gözenekleri yok edeceğine inanmıyorum zaten.Siz de biliyorsunuz bunu.Benim önlemlerim,kendimce yaptıklarım sadece içlerini temiz tutarak daha fazla oluşmalarını önlemek.Anneannem çok korkuttu beni :)
biothermunt
İşte benim naçizane savaş ordumun baş kahramanları. Tabii ki yardımcıları da var.
Kendimce geliştirdiğim tedavi sürecimin ilk basamağı
soyma. (İçime dermatologluk mu kaçtı ne? )

ÜNT' Brightening Exfoliator ürününü daha önce tanıtmıştım.Çok özleyeceğim kendisini. Mikro kimyasal peeling olarak kullandığım çok ürün var ama bu bana en pratiği ve en etkilisi gelmişti.Düzenli kullanımda cilt dokusunu inanılmaz düzgünleştirdi. Muadili olarak daha önce Benev AHA Exfoliater Glycolic 7.5 kullandım.O da çok etkili ve güzel bir üründü ama çok daha düşük bir fiyata ÜNT aynı vazifeyi gördü.
Bunlar cildi çok hafif soyuyorlar.Asla pul pul bir görüntü oluşmuyor. Her zaman yumuşacık ve pırıl pırıl bir cilt bırakıyorlar geriye.Tabii ki cilt düzenli soyulduğu için de gözenekler tıkanmıyor,siyah nokta oluşmuyor.
Bunlar günlük ya da haftada birkaç defa olarak kullandığım ürünler.Bu soyma işleminin bir de 2 ayda bir derin versiyonunu  yapıyorum Acnelyse ile. Çok küçük miktarda kremi burun üstüme,alnıma,çeneme ve gözeneklerin yayıldığı yanaklarımın bir kısmına 2 gece üstüste uyguluyorum. Biliyorsunuz Acnelyse çok güçlü bir soyucu.(Benim cildim hassas değil,o yüzden kaldırıyor.Kıpkırmızı olmuyor cildim.Ama birazcık bile hassassa cildiniz kullanmayın.Çünkü gerçekten çok güçlü bir soyucu ve güneş korumasına çok dikkat etmek gerekiyor )Ertesi gün deri hemen kalkmaya başlıyor.Bir hafta boyunca pul pul bir görünüm oluşuyor.Bu süre boyunca fondoten kullanmak tam bir eziyet.Bol bol güneş koruyucusu ve Bepanthen ile bakıma alıyorum hemen bu süreçte. Cilt hemen yenileniyor.Sonraki hafta berrak bir görünüm alıyor.

Haftalık kullandığım granüllü peeling ise Biotherm Biosource Exfoliating Gel.Bu ürünü ilk kez kullandığımızda (arkadaşımla) siyah noktalarımızı bir kerede temizlemişti,inanamamıştık. Hala en sevdiğim granüllü peeling olur kendisi.Bu kullandığım kaçıncı tüp bilmiyorum.

Bu süreçte en hızlı,en etkili performans gösteren ürün ise ÜNT Pore Refiner.Şu sıralar her sitede siyah noktaları silgi gibi silen reklamını bol bol görüyoruz .Ama maalesef kozmetik yasağı dolayısıyla bu da hasret kalacağım ürünlerden biri. İlk defa reklamındaki etkiyi gerçekten gösteren bir ürünle karşılaştım ve neyseki 3 tane sipariş etmiştim.Bitince ne yaparım bilmiyorum.
Bu ürün mucize gibi bir jel. İtiraf ediyorum gözeneklere -iddia ettiği gibi- hiçbir etkisi yok ama siyah nokta ve sivilcelere karşı savaşta en kadim dostunuz olabilir.Sadece 2 kullanımda siyah noktaları söküp atıyor. Aynı zamanda sebum salgısını kontrol ederek yeni sivilce oluşumunu engelliyor. Çok ürün kullandım ama bunun gibi hızlı etki edenini görmedim.Alma/getirtme imkanınız varsa hiç düşünmeyin. Clean Clear siyah nokta tonikleriyle falan uğraşmaya hiç değmez :) Resmen alkol dolu onlar.Bu üründe ise alkol yok.
Bu ürüne ulaşamadığımız süre içinde siz eczaneden temin edeceğiniz Eryacne jeli haftada birkaç defa siyah nokta problemi olan bölgelere uygulayabilirsiniz. Siyah nokta ve sivilce problemlerine çok kısa değil ama makul bir sürede yanıt veriyor.Bir de bu jel Pore Refiner 'ın aksine yağlı ciltler için olan,içinde alkol bulunan bir ürün. Hatırlatmakta fayda var.

Temizlik adımına gelirsek,
Bu da gerçekten vadettiği etkiyi veren üsünlerden bir tanesi : Biotherm Biopur Pore Reducer yüz yıkama jeli.Her türlü cilt rahatlıkla kullanabilir,kurutma gibi bir etki kesinlikle yaşamadım-ki alırken yağlı ciltleri hedef alan bir ürün zannetmiştim,değilmiş.,Gayet nazik bir jel.İçindeki saponin,bakır ve çinko ile tıkanık gözenekleri derinlemesine temizleyip zamanla küçültmeyi vadediyor.Küçültme etkisini görmedim ama derinlemesine temizlik hissini kesinlikle yaşatıyor.Bir de her Biotherm ürününde olan termal su ve planktonlar bu üründe de var,dolayısıyla cildi rahatlatıyor.Kesinlikle (inşallah) yeniden alacağım bir ürün.

Gözenek küçültmeyi vaat eden Clinique Pore Minimizer, Benefit Porefessional gibi ürünlerin hiçbir tedavi edici özelliği yok,hatta daha da zarar verebilirler.Çünkü içlerindeki silikon geçici bir küçültme efekti veriyor,gözenekler sözde kayboluyor ama uzun vadede o silikon gözeneklerin arasına dolduğundan hem sivilce hem siyah nokta yapıyor,gözenek de daha fazla genişliyor. Buhar banyosu,çeşitli ev maskeleri olayına da inanmıyorum ben.Bana göre geniş gözeneklerden kurtulmanın tek yolu mikrodermabrazyon işlemi.İçinde Azelaic Acid,Vitamin A,AHA& BHA  bulunan ürünler kullanmak (daha sonra tüm Retin-A çeşitleri ile ilgili bir yazı yayınlayacağım inşallah,şu an taslak halinde ). 

Ben artık cildimi tanıdığım için hangi problemde ne yapmam gerektiğini biliyorum.Bu aşamalar ise tamamen deneyimlerime dayanarak oluşturduğum bir süreç.Asla şunu yapın bunu yapın kesin diye yazamam size çünkü dermatolog değilim,sadece dediğim gibi cildimi artık tanıyorum ve neyin iyi geleceğini biliyorum.Bunu da eklemek istedim çünkü bir blogda ne yazılıyorsa aynısını yapıp sonra da karşılaştığı problemler dolayısıyla hesap soran bir kitle var. Ben sadece kendi serüvenimi paylaştım.
Uzun bir yazı oldu farkındayım :)



edibe @ edbdesigns said...

bu sorunu ben de ciddi boyutta yasiyorum. kurtuuuulmaaak istiyorum bu siyah noktalardan yaaahuuu! benim de simdilik tek carem her dusa girdigimde dr lewinns exfoliator ile temizlemek... ergen iken yuzum sivilceden gorunmuyordu...bos bir alan yoktu yani, o derece :P sukur ondan kurtuldum da su siyah noktalardan kurtulamadim gitti... kimyasal peeling gercekten bi ise yariyor mu??

Sumeyye said...

Hiç yaptırmadım,işe yarar tabii ki ama siyah nokta için kimyasal peeling yaptırmak pire için yorgan yakmaya benziyor :) Acnelyse 'i deneyebilirsin siyah noktalar için. Ya da senin online alışveriş sorunun olmadığı için ÜNT pore refiner ürününü alabilirsin..
Bir aralar kayısı yağı kullanıyordum ben o da iyi gelmişti ama sevmiyorum öyle vıcık vıcık şeylerle uğraşmayı..

Serra said...

Maşallah Sümeyyecim, ne kadar meraklısın böyle şeylere. Keşke ben de cildime böyle iyi bakabilsem. Daha dün yüzümdeki profesyonel makyajı çıkarmadan uyudum, sabaha temizledim.

Siyah noktalara gelince ne kadar yararı oluyor bilmiyorum ama cildim karma olduğu için ve de herhangi bir exfoliator kullanmazsam pütür pütür olan bir T bölgem olduğu için Bobbi Brown'ın Buffing Grains for Face'i (Adzuki Bean Powder) kullanıyorum. Normalde haftada 1 öneriyorlar ama cildim 2'yi kaldırıyor.

En önemlisiyse Türkiye'de henüz rastlamadığım ama Amerika'dan gelirken stok yaptığımız Biore'nin siyah nokta bantları. Hani Nivea vs. bi sürü markanın bantları var ya, onlar gibi -ama DEĞİL. Hiçbiri işe yaramıyor ama Biore stripleri kullandığında farkını anlıyorsun. Bantı çıkardıktan sonra bantta kalan artıkları görünce öyle bir "ıykk" diyorsunki, anlatamam. :) Günlük, haftalık bakım yapıyorsan bence senin böyle şeyler kullanmana gerek yok ama benim gibi tembeller için süper. Ama bantları sık kullanmıyorum kesinlikle. İhtiyaç gördükçe, 2 haftada 1, ayda 1 şeklinde kullanıyorum.

Temiz sağlıklı ciltler diliyorum hepimizeeeeeeeee ;)

KOVA KADINIYIM BEN said...

ne güzel tanımıssın cildini.
Acnelyse ile ilgili post istiyoruz.
ünt kullanan herkes memnun gibi.

Sumeyye said...

Makyaj çıkartmadan uyumak mı?kabusumdur o benim.Nasıl kıyıyorsun cildine yazık değil mi? cık cık :) Cilt bakımı hastalık halinde bende.Banyomun halini görsen bir..Bobbi Brown'ın cilt bakım ürünlerini hiç kullanmadım ama dediğin gibi toz exfoliator olarak Dermalogica Daily microfoliant kullanıyorum ben de.Ama glikolik asitli jel kıvamında exfoliatorlar daha çok işe yarıyor gibi hissediyorum. O dediğin bantlardan da Almanya ziyaretimde depolamıştım ben de kutu kutu,hala duruyor.Ama bende çok işe yaramıyor,daha çok tüyleri çekip alıyor :)
Aminnn diyorum,nolur makyajını çıkar da yat bundan sonra,içim gitti :)

Sumeyye said...

@ Kova Kadını Acnelyse ile söyleyecek çok şey yok aslında,sivilce kremi ama sivilceleri yok ettiğini asla görmedim. Retina postunda ayrıntılı yazarım senin için :)

ofelya said...

nillom kremdaşım benim :D biz çözüm bulsak dahi sanki meraktan da alırız gibime geliyor :D hehhe
neyse canım,kimyasal peelingi ablam yaptırdı.güneş lekeleri için hemde en hafif doz olanından.
kıpkırmızı gelmişti eve.doktor düşük ayarın düşüğünde de yapmasına rağmen biraz yakan bir işlem olduğu ortadaydı :(
bu işlemi bilmeseydim, cahil cesareti ile yaptırmak daha çok aklıma yatardı:D

*anneanne hikayesine bittim :D ileride benim torunlarımda bana öyle der kesin :P
*ünt'lere ulaşamadığımıza göre yerine ne öneririsin canım.

aslında peeling dışında başka soyucu kullanmaya korkuyorum.
ünt olmazsa ne öneririsin başka.

Sumeyye said...

Aynen,şu temizleyiciyi çok seviyorum diyorum ama bu kullandığım ve sevdiğim 4747584 tane temizleyiciden biri sadece :) Siz beni anlarsınızzz
Soyucu olarak Benev kullandım bir de ama Skin Ceuticals 'da çok başarılı soyucu ürünler var,onlara göz diktim. Skin Ceuticals ürünleri hakkında hiç olumsuz yorum okumadım.
Bir de Kiehl's var, Epidermal Re-Texturizing mikrodermabrozyon jeli. Şu an en ulaşılabilir olanlar bunlar.

♥●• İzdihër •●♥ said...

You are a skin care lover :)I also bought a very nice moisturizing cream ,name Jergens .It is from UAE.I am loving it and a "Green Apple Nutritious White Face Mask" by Elov Cosmetics Co., Ltd,which I have not used yet .

BTW,I live at Karachi,Pakistan .

sihirlitorba said...

siyah nokta değilde,biraz gözenek problemi var ben de...sanki şu an kullanmakta olduğum ünt ürünleri biraz küçülttü gibi ama istenen seviyede değil...benim gözeneklerimde burnumun üstünde ve yanaklarımın burnuma yakın olan kısımlarında...oralara azcık fondöten sürüyorum :) kapatıyor :)ama dediğin gibi geçici ve çok sağlıklı olmayan bir çözüm...önerilerini dikkate alacağım inşaallah ;) sevgiler...

STYLE M said...

takdir ettim bilgilerini .güzellik uzmaniyim ama masaallah beni gecersin sen ;) ama kaliteli kullandigin ürünler secim guzel

imran said...

Mrb

UNT den kremleri ismarlamayi dusunuyorum acaba hangi net sitesinden ismarladiniz. Ben daha once bu tur seyleri netten ismarlamadim ve kaldigim ulkede satilmiyor. Bildiginiz bir site var ise memnun olurum.

Sumeyye said...

ÜNT ürünleri sadece shopunt.com adresinde online olarak satılıyor.yurtdışında oturuyorsan kolayca getirtebilirsin..

imran said...

Tsk ederim, daha once bir kac kere peeling yaptirmistim. ins bunlar bende ise yarar. yuzumde T bolgesi var, tam o kisimlarda ufak sivilceler cikiyor, ve birde yag bezeleri olusuyor. sence bunun icin ne yapilabilir. birde onerebilecegin yuz kremleri varmi. suan origins kullaniyorum ama matis'i denemek istiyorum.

Anonymous said...

sümeyyecim merhaba..
son zamanlarda gözeneklerim iyice gözüme gözüme battı. bu yazın aklıma geldi :)
öncelikle şunu belirteyim burun bandı olarak geçenlerde diadermine nin burun bandını aldım acıkcası beklentisiz olarak. muhteşemdi, tertemiz yapıyo.zaten bunu cıkardıktan sonrada gördüm,hatta bakamadım bu kadar cok muydu dedim yani :)))
gözenekler için kekik suyu ve saf gülsuyu (rosense marka olabilir diye düşünüyorum) iyi geliyrmuş diye duydum. sen denedin mi ? bilgin var mı...

sevgiler

@sevgicik

Anonymous said...

merhaba
aslında benefit ürününün linkine yazmak istedim ama o baslıktaki yorum penceresi nedense görüntülenemiyordu bende buraya yazıyorum kusura bakmayın

likit fondoten kullanıyorum ysl perfect touch cildim çok kuru yaşım da size göre büyük 33 yasındayım köpük ya da diger matlastırıcı fondotenler bende iyi durmuyor
ısıltı cok seviyorum ama fondoten ustune likit ürün sürünceısıltısı boguluyor
siz nasıl uyguluyorsunuz?Teşekkürler
Sevgiler
Senem