Sunday, June 26, 2011

Ben çayın......

Yazımızın fon müziği de bu olsun.
Hint/Arap usulünde yapılanını severim! Yani sütlü ve baharatlı. Chai 7aleeb diyor onlar,bazen de karak. (Arapça latin harfleriyle yazılırken bazı harfler yerine rakamlar kullanılıyor. 7-ha mesela, 5-kha gırtlaktan gelen ha, 3- ayn falan filan.Bunu da neden yazdım bilmiyorum. Gevezeliğimin sonu yok. )
Yapılışını da sizlerle paylaşmayı bir borç bilirim! Çayın bu en güzel hallerinden birini mutlaka tatmalısınız. (bence diğer güzel hali de
yaseminli hali. )

-2-4 adet poşet çay.Aslında süzmeye üşenmezseniz normal çay daha hoş oluyor.Ne kadar koyu olursa o kadar iyi.
-2 bardak su
-2 bardak süt
-bir  çimdik kakule tohumu (toz hali o aromayı vermiyor )
-biraz bolca şeker
Yapılışı da çok kolay.Koyu bir çay demliyoruz.Sonra sütü kakuleyle beraber kaynatıyoruz.Sonra da karıştırıp şekerimizi ekliyoruz.Bu tarif şekersiz gitmiyor zaten..Bu kadar!

Notlar:

-Hintliler daha farklı baharatlar da ekliyorlarmış ama onları bilmiyorum.
-Bazı araplar koyulaştırılmış tatlandırılmış (condensed milk) süt ile yapıyorlar.Denedim,çok farklı değil.
-Starbucks chai tea latte' ye bence çok benzemiyor.Karak'ı tercih ederim.


Yapılışı burda da var.
Enjoy!




Anonymous said...

kakule zaten beni bitiriyo..tarif için saol.. ellerine sağlık ;))
nurdan

Sumeyye said...

bir kakule sever daha..ben de bayılırım mis gibi

mer said...

bu çayı denemedim ama arap kahvesine bayılıyoruz bizde. hele giden birisi yanlışlıkla kakuleli türk kahvesi getirmiş.. mis.. gerçi burda da satılıyormuş o. :)

Sumeyye said...

kakuleli herşeyi çok seviyorum.Yalnız bi de arapların böyle kahve gibi olmayan bir kahveleri var ondan içtin mi hiç? Mescidde falan dağıtıyorlar hani,ona da bayılıyorum

mer said...

ben ondan bahsediyorum zaten. mescitte termosla dağıtıyorlar. evde de termosla yapılıyor. bekliyor sonra 30 dk sonra kakulesini ekliyosun. 3ü birarada gibi pratik bi olay yapmışlar. her gidenden istiyoruz. ve tabii ki yanında illa ki buzlu hurma..

Sumeyye said...

haa ben kakuleli türk kahvesi gibi olanından bahsediyosun zannettim.Bilmiyodum bu 3ü bir arada olayını.İyi oldu bak :)) çok canım istiyor ondan

Anonymous said...

Annemin memnleketinde de Balıkesir/Manyas Sütlü çay içerlerdi. Hiç denemedim. Sütü de sevmem zaten. Ama merak etmiyor değilim hani. :)

Sumeyye said...

mutlaka denemelisin! alışmaya chai tea latte içerek başlayabilirsin :)

LeylaK said...

ımmm şeker olayı işi bozdu,bunu şekersiz yapsak olmaz mı ? :)